۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶

آخرین خبرها از جشنواره‌ کن 2013

دیروز اعلام شد که قراراست «یک شهرک سینمائی» در شهر کن ساخته شود که توانائی جذب کمپانی های بزرگ سینمائی را داشته باشد.
کد خبر : ۹۳۴۲۸
به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ جشنواره کن که از پانزدهم ماه مه برگزار میشود و تا چند روز دیگر نام رئیس هیئت داوران خود را اعلام خواهد کرد امسال با همکاری وزارت فرهنگ و هنر دو کشور فرانسه و هند تدارک وسیعی برای ستایش از سینمای هند در جشنواره دیده است.یک هیئت بزرگی از سینمای هند در کن حضور خواهند یافت تا صدمین سالگرد سینمای این کشور را در معتبرترین رویداد سینمای جهان جشن بگیرند.
 
سینمای هند سومین سینمائی است که بعد از مصر درسال 2011 و برزیل درسال 2012 ازآن به عنوان «کشور مهمان» به کن دعوت می شود. جزئیات بیشتر این حادثه مهم در روزهای آینده از سوی دفتر کن در اختیار مطبوعات قرار می گیرد.
 
همچنین دیروز اعلام شد که قراراست «یک شهرک سینمائی» در شهر کن ساخته شود که توانائی جذب کمپانی های بزرگ سینمائی را داشته باشد. برای همین منظور اطلاعیه ای از سوی شهردار کن در مطبوعات اروپائی منتشر شده تا سرمایه داران علاقمند به این پروژه را به خود جلب کند. زمینی به مساحت 24 هزار متر مربع در غرب شهر کن برای ساخت این شهرک سینمائی در نظر گرفته شده است.
 
جدا از استودیوهای فیلمبرداری سالن های سینما و محلی برای نمایشگاه های گوناگون -کتابخانه بزرگ سینمائی وغبره در نظر گرفته شده است. همچنین شهرداری علاقمند است مکانی برای اقامت هنرمندان در این شهرک در نظر گرفته شود. در حال حاضر از معماران بزرگی دعوت شده تا به کن بروند و این پروژه عظیم را مورد بررسی قرار دهند ودر نهایت طرح یک از آنها پذیرفته می شود و کار ساختن شهرک سینمائی آغاز خواهد شد.
 
قبلا هفته نامه معتبر (فیلم فرانسه) که جدول اکران فیلمها را منتشرمی کند و اطلاعات خود را ازدفتر کمپانی های پخش فیلم و تهیه کننده گان می گیرد اعلام کرده بود که فیلم «گذشته» ساخته فیمسازمعتبر ایرانی اصغر فرهادی در 15 ماه مه اکران خواهد شد.
 
اما دیروز یک سایت دیگر سینمائی فرانسه که برنامه های آینده فیلمهای آماده پخش را اعلام می‌کند خبر داد که « گذشته» در ماه جولای نمایش آن در فرانسه آغاز می شود و بدین ترتیب حدود یک ماه دیرتر این فیلم اکران خواهد شد.
منبع: مشرق