۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹

اسلام تنها راه نجات اقتصادی است

مرجع عالیقدر جهان تشیع گفت: ارتقای آمادگی روحی در جنگ نرم باید کار برای خدا را ترویج کرد چون انسانی که برای خدا کار کند هیچ ناراحتی و اندوهی ندارد.
کد خبر : ۹۳۴۵۵

به گزارش صراط، آیت‌الله نوری همدانی در ادامه سفر به بوشهر در دیدار سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از مسئولان و مربیان حلقه‌های صالحین استان بوشهر با ایشان، با اشاره به وضعیت دنیای کنونی بیان کرد: امروز دنیا، دنیای آمادگی است و بایستی با هوشیاری کامل، بیدار و مطلع باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی به جنگ نرم دشمنان اشاره و خاطرنشان کرد: باید در این جنگ، آمادگی‌های متعدد داشته باشیم که از جمله آن‌ها می‌توان به آمادگی اطلاعاتی، روحی، تجهیزاتی و رزمی و آمادگی اقتصادی اشاره کرد.

این مرجع معظم آمادگی اطلاعاتی را وسیع و دقیق دانسته و عنوان داشت: باید از جبهه دشمن اطلاعات دقیقی را کسب کرده و نقاط ضعف دشمن را شناسایی کنیم که البته ما در این زمینه بسیار قوی هستیم.

وی با اشاره به سابقه طولانی مدت دوستی شان با سردار نقدی تصریح کرد آمادگی روحی از جمله مزایای ما است که شهادت طلبی و نترسیدن از مرگ اولین گام برای شجاعت جبهه مستضعفین عالم است که همواره نهراسیدن از مرگ، علت موفقیت ما در ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان بوده است.

 بالا بردن آمادگی مردم ضروری است


آیت‌الله نوری همدانی بالا بردن آمادگی مردم را ضروری خوانده و افزود: در ارتقاء آمادگی روحی در جنگ نرم باید کار برای خدا را ترویج کرد چون انسانی که برای خدا کار کند هیچ ناراحتی و اندوهی ندارد.

وی سومین آمادگی را در عرصه تجهیزاتی و رزمی دانسته و اظهار داشت: حرکت‌ها و رزمایش‌های دریایی، زمینی و هوایی در ارتقاء این آمادگی ضروری بوده و به ما قدرت بدنی و تسلط در مهارت‌ها را می‌دهد.

این مرجع عالیقدر چهارمین نوع آمادگی در جنگ نرم را آمادگی اقتصادی خوانده و ادامه داد: در زندگی انسان اقتصاد نقش اساسی دارد و امروز نیز اصلی‌ترین مشکل دنیای غرب بحران اقتصادی است.

وی مشکل اقتصادی غرب را ثروت یک درصدی سرمایه‌داران توصیف کرده و بیان کرد: بانک‌های غرب در اختیار سرمایه‌دارانی است که دائماً مردم را بدهکار کرده تا جایی که امروز 99 درصد آن‌ها بدهکار بانک‌ها بوده و یک درصدی که سرمایه‌ها را در اختیار دارند در انتخاب دولت‌ها نیز بازیگر اصلی هستند.

اسلام تنها راه نجات اقتصادی است


حضرت آیت‌الله نوری همدانی اسلام را تنها راه نجات اقتصادی خوانده و خاطرنشان کرد: مشکل اروپا و آمریکا آن است که در حل بحران اقتصادی شان به جای آنکه از سردمداران و سرمایه داران مایه بگذارند بازهم از مردم خرج کرده و با طرح اقتصاد ریاضتی روز به روز بر مشکلات مردم اضافه می‌کنند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان شان به آموزه‌های انقلاب اسلامی نیز اشاره و تصریح کرد: انقلاب اسلامی شجاعت و آگاهی را در ملت‌ها زنده کرده و جریان و روند بیداری اسلامی را تداوم بخشیده است.

این مرجع معظم به پیغام برخی از سردمداران کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: آن‌ها می‌خواهند برای تداوم دیکتاتوری شان بر ملت‌ها، ما از مواضع انقلابی مان دست برداریم و می‌گویند که سخن‌های انقلابی شما، ما را به دردسر می‌اندازد.

حرکت مستضعفان عالم رو به افزایش است


وی حرکت مستضعفان عالم را رو به افزایش توصیف کرد و عنوان داشت: علی رغم استفاده از ابزار زور و تزویر از سوی استکبار، روند قیام‌های منطقه تعطیل نشده و تا نابودی مستکبران و ظهور حضرت حجت این روند ادامه خواهد داشت.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به توفیق دیدار مسئولان بسیج از جمله سردار نقدی و دست اندرکاران شجره طیبه صالحین اظهار داشت: بحمدالله بسیج قوی بوده و گام‌های خوبی را در صحنه‌ها و عرصه‌های گوناگون از جمله سنگر ایمان، عقیده و تربیت برداشته است و انشاء‌الله بسیج روز به روز قوی‌تر خواهد شد.

گفتنی است در این دیدار صمیمیانه که آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر نیز حضور داشت، رئیس سازمان بسیج مستضعفین گزارشی از فعالیت های نظام تربیتی بسیج و حلقه های صالحین ارائه کرد.

منبع: مهر
برچسب ها: اسلام اقتصاد صراط
نظرات بینندگان
خًرخًری
|
United States of America
|
۱۶:۵۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۰
۰
دل خوش و بی خبری سیری چند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱
۰
رو که نیست سنگ پای قزوینه. لااقل بفرمایید این اسلام واسه نجات اقتصادی این مملکت به چند سال وقت نیاز داره.