۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۹

باند بزرگ سارقان خودرو منهدم شدند

فرمانده انتظامی استان البرز از انهدام باند بزرگ سارقان خودرو در این استان خبر داد.
کد خبر : ۹۳۴۷۵

به گزارش صراط به نقل از پایگاه خبری پلیس البرز، احمد گودرزی اظهار داشت: باند 6 نفره سارقان خودروهای مدل بالا با هوشیاری مأموران انتظامی شهرستان کرج شناسایی و منهدم شد.

وی ادامه داد: یکی از وظایف و مأموریت‌های ویژه مأموران، کنترل نامحسوس مجرمان سابقه‌داری است که مدت محکومیت خود را سپری کرده و از زندان آزاد شده‌اند از همین رو طی کنترل غیر مستقیم تردد و فعالیت چند نفر از این مجرمان آزاد شده، مأموران متوجه شدند که این افراد به تازگی با تشکیل یک باند 6 نفره متشکل از 4 مرد و 2 زن مجدداً رفتارهای مجرمانه خود را از سر گرفته‌اند.

وی افزود: پس از چندین روز کار اطلاعاتی و جمع‌آوری اطلاعات جامع در خصوص فعالیت این افراد مکان تجمع آن‌ها در یک مجتمع مسکونی شناسایی و تحت کنترل شدید مأموران قرار گرفت.

گودرزی ادامه داد: با رصد و کنترل شبانه‌روزی منزل مورد نظر برای مأموران محرز گردید که این باند در امر سرقت خودروهای مدل بالا دست داشته و خودروهای سرقتی را به پارکینگ مجتمع مسکونی مورد نظر انتقال داده و پس از اوراق، قطعات و لوازم آن را به فروش می‌رسانند.

وی اظهار داشت: سرانجام پس از چندین روز تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس زمانی که از حضور 4 عضو اصلی این باند در مخفیگاهشان اطمینان حاصل گردید، با هماهنگی مراجع قضایی منطقه مورد نظر تحت محاصره کامل مأموران قرار گرفت و طی یک عملیات غافلگیرانه با ورود به منزل مورد نظر 2 مرد و 2 زن که از اعضای اصلی این باند بودند را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: پس از دستگیری متهمان منزل آن‌ها مورد بازرسی قرار گرفت و تعداد قابل توجهی لوازم و قطعات خودروهای مدل بالا و همچنین اموال و مدارک شناسایی مالکان خودروهای به سرقت رفته کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: مأموران در بازرسی از پارکینگ مجتمع مسکونی تعداد چهار دستگاه خودرو سرقتی، که توسط اعضای این باند از نقاط مختلف کرج به سرقت رفته بودند را نیز کشف کردند.

گودرزی ادامه داد: مأموران حین بازجویی از متهمان مخفیگاه دوم آنان را نیز شناسایی و موفق شدند دو عضو دیگر این باند را نیز دستگیر کنند.

گفتنی است تاکنون تعداد 9 نفر از مالباختگان شناسایی و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

منبع: فارس