۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲

تلاش آمریکا برای متحد کردن ایرانی ها!

مردم ایران در حال حاضر مسئول اصلی نابسامانی ها اقتصادی کشور را آمریکا و غرب می دانند. نتیجه ای که از تحریم های غرب به وجود آمده اتحاد بیشتر مردم ایران و حمایت از حکومتشان است.
کد خبر : ۹۳۵۴۴


شبکه راشاتودی با اشاره به تحریم های غرب علیه ایران گفت: «ایران با شفاف سازی بیشتر در خصوص برنامه هسته ایش اعلام کرده است که تنها در صورتی می توان پای میز مذاکره نشست که حق انرژی هسته ای از سوی غرب محترم شمرده شود و دوباره مسئله تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی را تکرار نکنند زیرا به دنبال آن نمی باشند. دور جدید تحریم ها آمریکا علیه ایران در جهت تحت فشار گذاشتن اقشار مردم ایران صورت گرفته است تا دولت ایران ناچار به پذیرش شرایط شود.»


پرفسور فواد ایزدی در گفتگو با این شبکه، پیرامون علت این تحریم ها گفت: «غرب تنها مشکلش حکومت ما می باشد و چون آن را دوست ندارد با فشارهای اسرائیل به دنبال این است که با اعمال تحریم های سنگین در بخش اقتصادی نارضایتی عمومی را افزایش دهد و با حضور مردم به دلیل مشکلات اقتصادی در خیابان، پایان نظام ایران را مشاهده کنند. غرب نه تنها به دنبال تخریب چهره حکومت ایران می باشد بلکه می خواهد از مردم ما نیز تصویری سیاه به جهانیان نشان دهد.»


خبرنگار شبکه راشاتودی، در گزارشی تاکید کرد تمامی این اقدامات در متن مردم تاثیر معکوس داده است. امیر محمدی یکی از فروشندگان ایرانی در مصاحبه با این شبکه گفت: «چرا ما باید از انرژی هسته ای محروم باشیم و اسرائیل و آمریکا بتوانند آن را داشته باشند. ما یک کشور آزاد و مستقل هستیم و دولت ما بهترین راه را انتخاب کرده است، بنابراین مردم نیز در این مسیر از حکومت پشتیبانی خواهند کرد.»


دکتر مرندی که میهمانان این شبکه بود نیز با اشاره به این مطلب که مردم منطقه شاهد دوگانگی رفتار غرب در خصوص پرونده هسته ای ایران هستند، شیوه آمریکا و غرب را اشتباه و تنها موجب خراب شدن وجهه آن ها در بین مردم منطقه دانست.


راشاتودی در انتها گفت: «مردم ایران در حال حاضر مسئول اصلی نابسامانی ها اقتصادی کشور را آمریکا و غرب می دانند و  و تصاویری که در سطح شهر قرار داده اند، نشان می دهد که ایرانی ها به دلیل برخورد آمریکا حتی لحظه ای حاضر به مذاکره با آن ها نمی باشند تا زمانی که روندشان را نسبت به ایران تغییر دهد و نتیجه ای که از تحریم های غرب به وجود آمده اتحاد بیشتر مردم ایران و حمایت از حکومتشان است.»

منبع: جام نیوز