۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۶

گلدن گلوب یا شوی تلویزیونی؟

استاد دانشگاه کالیفرنیا در مصاحبه با بی بی سی اعتبار گلدن گلوب و جوایز اهدایی از سوی آن را زیر سوال برد. دلایل او بسیار خواندنی و شنیدنی است.
کد خبر : ۹۳۵۷۳

جمشید اکرمی استاد رشته فیلم دانشگاه کالیفرنیا از نیویورک در مصاحبه با بی بی سی، جایزه گلدن گلوب فاقد اعتبار لازم دانست.

جمشید اکرمی کارشناس امور سینما در مصاحبه با شبکه انگلیسی بی بی سی بخش فارسی آن، با رد معتبر بودن گلدن گلوب گفت: این مراسم همیشه یک شوی خوب تلویزیونی بوده، البته باید اضافه کنم این جشنواره با اینکه جایزه خیلی معروفی است اما معتبر نیست اصلا با اسکار قابل مقایسه نیست با اینکه قدمتی 70 ساله دارد.

دو روز پیش فیلم ضد ایرانی آرگو که به ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط اما می پردازد از سوی گلدن گلوب برنده دو جایزه یکی برای کارگردانی این فیلم و دیگری به عنوان بهترین فیلم دراماتیک شده است.

این کارشناس سینمایی در ادامه به دلایل خود در این باره پرداخت و افزود: این (مساله) بیشتر به دلیل خود سازمانی است که پشت آن است یعنی اتحادیه خبرنگاران خارجی که حدود 84 نفرند، اصلا هم آدم های سرشناسی نیستند بر خلاف کسانی که در اسکار رای می دهند، همیشه هم یک شایعاتی وجود دارد مثل اینکه گفته می شود با استودیوها رابطه خیلی درستی ندارند حتی یکی از کامیونیتی ها که سال ها در خدمت این سازمان بوده، الان شکایتی کرده از دست اندرکاران این جشنواره به دادگاه، شکایتی که حدود دو سال است در جریان است و آنها را به رشوه خواری متهم کرده است.

 مجری بی بی سی که در آغاز گزارش خود از برگزاری جشنواره گلدن گلوب با "فصل معتبرترین جوایز سینما" یاد کرده بود، مانند کسی که غافلگیر شده باشد، پرسید: اما خیلی ها هم می گویند همین جشنواره نشان دهنده نبض اسکار می تواند باشد.

جمشید اکرمی استاد رشته فیلم دانشگاه کالیفرنیا از نیویورک هم در پاسخ افزود: این را در مورد تمام موارد مشابه هم می توان گفت، منتقدین هم هفته پیش مراسمی داشتند و جوایزی را به بهترین های سال دادند آنها هم به راحتی می توانند اسکار را پیش بینی کنند، این به دلیل آن است که هر سال چند فیلم و بازیگر شاخص وجود دارد که قبل از اسکار هر جایزه ای بگیرند تا حدودی اسکار را قابل پیش بینی می کند.

فیلم ضد ایرانی آرگو از سوی گلدن گلوب برنده دو جایزه یکی برای کارگردانی این فیلم و دیگری به عنوان بهترین فیلم دراماتیک شده است.

منبع: جام نیوز
نظرات بینندگان
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۰:۵۸ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
۰
۱
با اينكه نميدونم چه جور آدمیه ولی یه جورایی دمش گرم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
۰
۱
این جایزه را هم لابی صهیونیست در آمریکا که همان هالیوود است سیاسی کرده اند فیلم مزخرف آرگو که فیلمی ضد ایرانی و ضد اسلامیست و توسط بن افلک یهودی تهیه شده نمونه بارز این قساد سیاسی در پشت این جوایز است.