۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۸

جنجال در برنامه زنده تلویزیونی

برنامه روح پهلوانی که با حضور سرپرست فدراسیون کشتی برگزار شد با تنش‌های بسیاری همراه بود.
کد خبر : ۹۳۷۲۱

به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ حجت الله خطیب سرپرست فدراسیون کشتی شنبه شب در برنامه روح پهلوانی  شبکه ورزش حاضر شد تا در مورد مسائل مختلف کشتی و فدراسیون پاسخگو باشد اما در عین تعجب، مسیر برنامه به سمتی رفت که همه چیز تحت الشعاع ادبیات تند و پرخاشگرانه این مقام مسئول قرار گرفت.

در این برنامه 75 دقیقه ای که عمده وقت آن به جنجال های لفظی سپری شد غیر از خطیب، صدرالدین کاظمی به عنوان مجری و محمدرضا منصوریان به عنوان کارشناس کشتی حضور داشتند.

اولین سوال صدرالدین کاظمی مجری برنامه از سرپرست فدراسیون کشتی در مورد حضور غیر قانونی وی در فدراسیون کشتی با توجه به اتمام دوره سرپرستی‌اش  بود که خطیب در پاسخ گفت که حضورش غیر قانونی نیست و در نص صریح قانون به هیچ عنوان اشاره ای مستقیم در مورد غیر قانونی بودن این حضور نشده است.

در این میان محمدرضا منصوریان که به عنوان کارشناس به برنامه دعوت شده بود پیش از مطرح کردن هر سوالی علت حضور خطیب را در کشتی پرسید و به او گفت اصلا شما چرا به کشتی آمده اید که خطیب از وی خواست نزاکت در کلام را رعایت کند. خطیب در پاسخ به اینکه چرا وارد کشتی شده است گفت: من از سال 1347  وارد ورزش شده ام، رده های مختلف مدیریتی در ورزش را طی کرده ام حتی 3 سال بطور مستقیم زیر نظر محمد فرهنگ دوست کشتی گرفته ام. زمانی که به بازی هاکی مشغول بودم استاد فرهنگ دوست به من می گفت اگر به کشتی بیایی حتما قهرمان خوبی خواهی شد.

خطیب افزود: در برهه ای از زمان کشتی چند استان را اداره می کردم. طالقانی را من به کشتی تهران معرفی کردم و حتی معرف یزدانی خرم هم من بودم.

سرپرست فدراسیون کشتی گفت: در یک سالی که مسئولیت قبول را کرده ام این رشته روند خوبی داشته و ما در همه رده های سنی قهرمان آسیا و جهان شده ایم و در المپیک هم نتایج خوبی کسب کرده ایم، از فدراسیون کشتی ایران تقدیر به عمل آمده و در دو سال متوالی دو مربی ایرانی جزو بهترین های دنیا شده اند.

به گزارش تسنیم، در همین حین بود که خطیب با ادبیات نه چندان مناسب و پرخاشگرانه محمدرضا منصوریان را مورد خطاب قرار داد و همین مسئله باعث شد صدرالدین کاظمی برای پایان بخشیدن موقت به جنجال لحظاتی برنامه را قطع و درخواست پخش گزارشی از مسئولان برنامه را داشته باشد به این امید که بتواند در حین پخش گزارش چند دقیقه ای جو را آرام کند.

برنامه دوباره ادامه پیدا کرد اما این بار منصوریان کمتر وارد بحث شد و صدرالدین کاظمی سوالات صریحی از سرپرست فدراسیون پرسید که باعث عصبی شدن خطیب شد تا جایی که وی خطاب به کاظمی گفت شما طوری فکر می کنید که در جهت منافع ملی نیست و اصلا پیشرفت ها و کارهای انجام شده را نمی بینید. خطیب همچنین در پاسخ به سوال منصوریان که گفته بود کشتی ما بیمار است گفت کشتی بیمار نیست شما بیمار فکر می کنید.

در همین لحظه بود که کاظمی با صلاحدید اتاق فرمان تصمیم به پایان این گفت و گو و خروج خطیب از برنامه گرفت تا این برنامه بیش از این به جنجال کشیده نشود.

منبع: مشرق