۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰

فریب این تبلیغ را نخورید!

تبلیغاتی اینچنین صرفا به دنبال پول درون جیب شما می‌گردند؛ نه زیبایی و افزایش قد شما! ...
کد خبر : ۹۳۷۶۸
به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ آرژنین یا همان C6H14N4O2 با مخفف Arg ماده‌ای است از خانواده آلفا آمینو اسید‌ها. اما هشدار این است: آرژنین معجزه افزایش قد نیست! متاسفانه در برخی برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای دیده شده که این ماده را جادوی افزایش قد، آن هم طی 45 روز معرفی کرده‌اند.

این گونه تبلیغات درباره این ماده دروغ محض بوده و هیچ گونه اثر افزایش قدی ندارد! بلکه اثرات بسیار مضری را به کبد شما وارد خواهد کرد. لطفا به این گونه تبلیغات که صرفا درصدد تحت تاثیر قرار دادن افراد عامی هستند، توجه نکنید و فریب آنها را نخورید. درست است که این ماده از دسته آمینو اسیدها و در سنتز پروتئین در بدن نقشی حیاتی بازی می‌کند اما می‌تواند برای سلامت کبد شما (درصورت مصرف خودسرانه) و به خصوص در افراد مبتلا به عوارض قلبی بسیار وخیم و مضر باشد.

این پروتئین نقشی اساسی در رشد و سلامت انسان ایفا می‌کند؛ در واقع در نوزادان زودرس که قادر به تولید این ماده در بدن خودشان نیستند، استفاده می‌شود. البته شرایط دیگری نظیر سوختگی‌های شدید یا عوارض شدید بعد از عمل نیز نیاز به این ماده را در بدن بالا می‌برد اما فراموش نکنید که بدن شما به طور طبیعی مقدار مورد نیاز این ماده را فراهم می‌کند و شما در شرایط طبیعی هیچ‌گونه نیازی به دریافت اضافه این نوع پروتئین نخواهید داشت.

در واقع در سایت Medscape نیز خطرات احتمالی مصرف این ماده در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی -منجر به مرگ- اشاره می‌کند و به طور شفاف، هیچ گونه اطلاعاتی درباره افزایش قد در اثر مصرف این ماده گزارش نشده است! بلکه مصرف خودسرانه این ماده (که متاسفانه بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان نیز به آن روی آورده‌اند) موجب افزایش سطح آنزیم‌های کبدی موسوم به SGOT و SGPT یا همان ALT ، AST شده و نتیجه حتی بسیار وخیم‌تر است.

از این ماده به عنوان هورمون رشد استفاده می‌شود، هرچند نباید با شنیدن کلمه رشد به یاد رشد طولی و قدی بیفتید. معمولا این هورمون باعث رشد عضلات و ماهیچه‌های بدن شده یا در ترمیم استخوان (آن هم با تجویز پزشک) توصیه می‌شود! اما هیچ گونه اثری در افزایش قد ندارد و تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که حتی مصرف خوراکی این ماده تاثیری در افزایش سطح هورمون رشد در بدن انسان ندارد.

تبلیغاتی اینچنین صرفا به دنبال پول درون جیب شما می‌گردند؛ نه زیبایی و افزایش قد شما! در کتاب‌های مرجع به شدت تاکید شده که مصرف آرژنین در مواردی منجر به مرگ نیز شده است! بنابراین این ماده به هیچ عنوان مکمل رژیمی-غذایی نبوده، در زنان باردار مبتلابه فشارخون اکیدا توصیه نمی‌شود و در کودکان و به خصوص نوجوانان (که هدف این گونه تبلیغات افزایش قدی هستند)، بدون تجویز پزشک متخصص، منع مصرف دارد.
منبع: شرق