۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۹

وضعیت تیم ملی خیلی خراب است

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: آقایان می‌گفتند تکواندو ایران اقیانوسی از بازیکن است اما هم‌اکنون در انتخاب نفرات برای حضور در اردوی تیم ملی مانده‌اند و نمی‌دانند چه کسانی را دعوت کنند.
کد خبر : ۹۳۸۳۷
به گزارش صراط ، رضا مهماندوست خطاب به فریبز عسگری، سرمربی برکنار شده تیم ملی تکواندو اظهار داشت: شما که جزو بهترین مربیان بودید، چه اتفاقی رخ داد که برکنارتان کردند؟ شما که می‌خواستید نتایج گذشته را تکرار و حتی آنها را هم ارتقاء بدهید، پس چه شد؟

"همان زمان گفتم که این آقا یا آتشش خیلی تند است و یا تجربه ندارد که امروز مشخص شد هر دو مورد بوده." وی با بیان این جمله اظهار داشت: به یک سال هم نکشید که او را از سمتش برکنار کردند. حتی یک خداحافظی ساده هم با سرمربی سابق تیم ملی نکردند و بنده خدا صبح از خواب بیدار شد و دید مرتضی کریمی سرمربی تیم ملی شده است!

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو ادامه داد: کریمی، سرمربی جدید تیم ملی از من مایه گذاشته و در مصاحبه‌‎های خود اذعان داشته است زمانی که سرمربی تیم ملی بودم، رضا مهماندوست دستیارم بود. او در جای دیگر هم گفته بود که من به خاطر مهماندوست، سرمربیگری تیم ملی را انتخاب نکردم. به او پیامک دادم و گفتم که این حرف‌ها دیگر چیست. یادت رفته زمانی که می‎خواستی به سوریه برای هدایت تیم ارتش‌های این کشور بروی، چند جزوه آموزشی به شما دادم تا بتوانی در این کشور تدریس کنی؟ حالا این آقا برای اینکه خودش را گنده کند، از من مایه می‌گذارد. ضمنا من دقیقا چه زمانی و کجا دستیار شما بودم که خودم هم از این موضوع خبر ندارم؟


مهماندوست در ادامه تاکید کرد: روزی که فدراسیون از کریمی تعریف می‌‎کند، می‎گوید من سرباز تکواندو هستم؛ اما روزی که او را کنار می‌گذارند و  تیم ملی بد نتیجه می‌گیرد، جزو منتقدین اصلی فدراسیون می‌شوم. آقای عزیز شما تا دو هفته پیش با انتقادهایتان پاشنه فدراسیون را از جا درآورده بودید، حالا چه شده است که از فدراسیون تعریف می‌کنید؟

مهماندوست در خصوص انتخاب کریمی به عنوان سرمربی تیم ملی، گفت: اگر روی سیستم‌های جدید سرمایه گذاری می‌کردند، شاید فریبرز عسگری هم می‌توانست به کارش ادامه بدهد. این‎ها امتحانشان را پس داده‌اند و همراه با تیم ذوالقدری، از کار برکنارشان کردند.


وی با بیان اینکه مرتضی کریمی حداقل 8 سال است که از تکواندوی روز دنیا دور بوده، خاطرنشان کرد: همین می‌تواند به تیم لطمه بزند. وقتی شما از اطلاعات روز دنیا دور باشید، چگونه می‌توانید به شاگردانتان تمرین بدهید؟ با تمام این اوصاف امیدوارم که کریمی در تیم ملی تکواندو موفق باشد؛ اما این موضوع بعید به نظر می‌رسد.


سرمربی سابق تیم ملی تکواندوی ایران با بیان اینکه فکر می‌کنم اگر در مسابقات جهانی خوب ظاهر شویم، احتمالا بر روی یکی از سکوهای چهارمی یا ششمی قرار بگیریم، تصریح کرد: بر روی اوزان یک تا سه خیلی نمی‌توان حساب باز کرد. در وزن چهار هم که باقری معتمد پایش را عمل کرده و در حال بازسازی است و بعید به نظر می‌رسد به شرایط ایده آل آمادگی برای مسابقات قهرمانی جهان برسد. در مورد علیرضا نصرآزادانی هم باید بگویم که مدال گارانتی نیست و او هم کار دشواری دارد. تمامی این پیش بینی‌ها با در نظر گرفتن رقابت انتخابی است.


وی ادامه داد: در اوزان شش تا هشت هم فکر می‌کنم که عقب هستیم. اکثر تکواندوکاران ما دچار آسیب دیدگی‌اند. عبدالهی باید مچ پایش را عمل کند. پزشکان گفتند با عمل پایش دیگر نمی‌تواند تمرین کند. رجلی هم زانویش مصدوم است. یوسف کرمی هم در حال حاضر برای باشگاهش بازی نمی‌کند چرا که پایش آسیب دیده. تاجیک هم که زانویش را عمل کرده. مردانی هم فراز نشیب زیادی دارد. او در خارج از کشور خوب نتیجه نگرفته. با این تفاسیر وضع تیم ملی خیلی خراب است.


سرمربی سابق تیم ملی تکواندو تاکید کرد:  زمانی که من را از تیم ملی بیرون انداختند، گفتند که تکواندو قائم به شخص نیست و در این رشته ورزشی مربی زیاد داریم. پرسیدم شما چه کسانی را می‌گویید؟ هادی ساعی گفت خودم، بیژن مقانلو، عسگری و غیره. حالا در انتخاب مربی مانده‌‌اند و کسی را انتخاب می کنند که مربی 10 سال پیش تیم ملی بوده. پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو می‌گفت که ایران اقیانوسی از بازیکن است و در این بخش غنی هستیم و به حدی بازیکن داریم که می توانیم سه تیم ملی داشته باشیم. اما هم اکنون در انتخاب نفرات برای تشکیل اردوی تیم ملی مانده‌اند و نمی‌دانند چه کسانی را دعوت کنند.


منبع: پانا