۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۳

برگزاری رزمایش مشترک ایران و عمان

فرمانده ناوتیپ سطحی منطقه یکم دریایی ارتش از برگزاری رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عمان خبر داد.
کد خبر : ۹۳۹۲۴
به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ ناخدایکم سیدامید گلستانه فرمانده ناوتیپ سطحی منطقه یکم دریایی ارتش با اعلام اینکه دیروز یک فروند ناو عمانی نصر البحر در اسکله منطقه یکم دریایی ارتش پهلو گرفت، گفت:سوانح مختلف دریایی و یا مواجهه باشرایط نامساعد جوی از عواملی است که همواره ایمنی شناورها را در دریا تهدید کرده و موجب صدمه دیدن کارکنان کشتی‌ها می‌شود.

وی افزود: در اینگونه مواقع اجرای عملیات به موقع امداد و نجات در دریا ضمن نجات خدمه و شناورها از میزان خسارات و تلفات می‌کاهد که در همین راستا منطقه یکم دریایی ارتش ماموریت دارد تا با بکارگیری بخشی از یگان‌های سطحی و پروازی منتخب و یگان‌هایی از نیروی دریایی سلطنتی کشور عمان، رزمایش امداد و نجات دریایی مشترک را در محدوده آب‌های جمهوری اسلامی ایران برگزار کند.

دیروز ناو گروه بیست و چهارم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو بالگردبر خارک و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان به منظور تأمین امنیت منطقه و برقراری امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی، منطقه یکم دریایی بندرعباس را به مقصد آبهای آزاد و بین المللی ترک کرد.
منبع: فارس