۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۳

اکران در سینما آزادی دردسرساز‌ شد

شورای صنفی اکران که زیرمجموعه‌ای از سازمان سینمایی است اعلام کرده است که اجازه اکران فیلم در سینما آزادی ار سوی سازمان سینمایی یک تخلف است و به آن رسیدگی خواهند کرد.
کد خبر : ۹۳۹۵۷

به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ ماجراهای شورای صنفی نمایش ظاهرا روز به روز جالب‌تر می‌شود.

بعد از سرپیچی سه هفته‌ای شورای صنفی از دستور صریح وزیر ارشاد بر اکران دوباره فیلم‌ها در سینما آزادی،سرانجام  پنج‌شنبه هفته گذشته وزارت ارشاد راسا وارد قضیه شد و دستور اکران دو فیلم خارج از روال معمول اعطای حواله اکران ار سوی شورای صنفی را در سینما آزادی صادر کرد و به این ترتیب داستان تحریم سینما‌آزادی پایان پذیرفت.

اقدامی که به نظر می‌رسید پیش‌مقدمه‌ای بر زمزمه‌های این روزهای رسانه‌هاست: انحلال شورای صنفی 

یکشنبه عصر خروجی خبرگزاری‌ها حاوی خبری بود که این زمزمه را به شدت تقویت می‌کرد: شورای صنفی اکران با صدور بیانیه‌ای عجیب حملات بی‌سابقه‌ای به وزارت ارشاد کرده بود. در این بیانیه راس مدیریت وزارت ارشاد مورد بازخواست قرار گرفته بود.

اما دیروز حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی که بعد از یک سکوت دو هفته‌ای در مورد جلسات شورای صنفی دوباره به میدان رسانه‌ها آمده بود ماجرا را جالب‌تر هم کرد. کاوش از تشکیل کمیته‌ای به نام نظارت و بازرسی سینما حرف زده بود، کمیته‌ای که ظاهرا با وجاهت قانونی ذهنی اعضای شورای صنفی قصد رسیدگی به تخلفات سینماها و سینماگران را دارد.

اعلام اولین موضوع رسیدگی این کمیته همه چیز را مشخص کرد: "صدور پروانه نمایش دو فیلم‌ سینما‌آزادی توسط مهدی عظیمی میرآبادی به سینما آزادی تخلف محسوب می‌شود و کار وی غیرقابل توجیه است. به همین ترتیب علاوه بر عظیمی درباره تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان و کارگردان‌هایی که نسخه فیلم‌شان را در اختیار سینما آزادی گذاشته‌اند نیز در این کمیته تصمیم‌گیری شود.

شورای صنفی کمیته خودساخته‌ای است که از 7 سال پیش وظیفه نوبت‌دهی و تنظیم اکران فیلم‌ها در سینماها از سوی وزارت ارشاد به این کمیته تفویض شده است.

میرزایی معاون امور اکران‌های سازمان سینمایی  دور روز پیش به  تسنیم گفته بود که هیچ اختلافی بین شورای صنفی و سازمان سینمایی در مورد مساله سینما آزادی وجود دارد. و خروجی جلسه شورای صنفی اکران دو فیلم در سینما آزادی بوده است و اکران این دو فیلم هم مثل سایر فیلم‌ها و سینماها همان روال را طی کرده است.

منبع: مهر
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند