۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۸

فریب دیپلم موسسات‌خصوصی رانخورید

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه داوطلبان آزاد برای دریافت دیپلم فریب موسسات خصوصی را نخورند، گفت: دیپلمی که در این موسسات ارائه می‌شود یک مدرک مهارتی است.
کد خبر : ۹۴۰۹۴
به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ عبدالامیر عرفی درباره صدور دیپلم فنی و حرفه‌ای یا کار و دانش توسط برخی از آموزشگاه‌های خصوصی اظهار داشت: هم اکنون آگهی‌هایی درباره دریافت دیپلم در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار‌ودانش در آگهی‌های عمومی به چشم می‌خورد که برخی از این آگهی‌ها نیز پیامک می‌شود.

وی افزود: این آموزشگاه‌ها صرفا مجوز ارائه دیپلم مهارتی را به داوطلبان دارند یعنی اینکه آموزشگاه مهارتی را بر اساس نگارش‌های مورد تائید سازمان فنی و حرفه‌ای به داوطلبان به صورت آزاد آموزش می‌دهند باید توجه داشت که این مدرک دیپلم رسمی آموزش و پرورش نیست و مهارتی است که داوطلبان با آموزش آن توانسته‌اند از موسسه مدرک مهارتی دریافت کنند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه افرادی که دیپلم ندارند در موسسات خصوصی ثبت نام می‌کنند، یک مهارت خاص را فراگرفته و دیپلم مهارتی دریافت می‌کنند، گفت: ممکن است این موسسات به داوطلبان بگویند برای دریافت دیپلم مورد تائید آموزش و پرورش نیز بخشی از دروس نظری را در دبیرستان‌های بزرگسالان بگذرانند.

عرفی بیان کرد: داوطلبان می‌توانند با گذراندن بخشی از دروس عمومی دبیرستان در مدارس بزرگسالان و کسب نمره قبولی دیپلم دریافت کنند، بعضا مشاهده می‌شود که برخی از موسسات با تبلیغات غیر واقع دیپلم مهارتی را تحت عنوان دپیلم رسمی یعنی پایان تحصیلات متوسطه اعلام می‌کنند که این یک فریب تبلیغاتی است.
منبع: تسنیم