۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۶

اولین تجربه تاریخی حاتمی‌کیا در جشنواره

به گفته علی‌اکبری بخشی از استرداد هم به دوران پهلوی مخلوع برمی‌گردد و نشان می‌دهد که ایران چه مشکلاتی داشت که منجر به انقلاب شد.
کد خبر : ۹۴۱۱۸
به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ گر چه تقریبا همه امیدها برای نمایش فیلم چمران در جشنواره به ناامیدی بدل شده است اما حاتمی‌کیا با فیلم دیگری در جشنواره حضور خواهد داشت. حاتمی‌کیا مشاور پروژه استراد است.

اطلاعات فیلم‌های جشنواره نشان می‌دهد  فیلمسازان نسل میانی سینمای ایران در جشنواره فجر امسال حضور کم‌‌رنگ و در حاشیه‌ای دارند.

ابراهیم حاتمی‌کیا فیلم‌ساز برجسته سینمای ایران که ماجرای حضورش در جشنواره فجر با گره خوردن به مراحل فنی فیلم چمران همچنان نامعلوم است، با مشاورت پروژه تاریخی استرداد در جشنواره فجر حضور خواهد داشت.

استرداد به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری وقایع تاریخی خاصی از جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند. محسن علی‌اکبری گفته بود که این فیلم با هدف تبیین  لزوم پرداخت غرامت توسط متحدین و متفقین به ایران در جنگ جهانی دوم ساخته شده است.

به گفته علی‌اکبری بخشی از استرداد هم به  دوران پهلوی مخلوع برمی‌گردد و نشان می‌دهد که ایران چه مشکلاتی داشت که منجر به انقلاب شد.

بخش عمده‌ای از فیلم در کشور روسیه فیلم‌برداری شده است و حاتمی‌کیا هم به همراه گروه فیلمسازی به روسیه سفر کرده است و در مدت فیلم‌برداری در کنار گروه بوده است.این اولین تجربه تاریخی حاتمی‌کیاست.

فیلمسازان نسل میانی سینمای ایران امسال در نقش اول سینما در جشنواره حضور نخواهند داشت. بعد از حضور نیافتن رستاخیز درویش در جشنواره و نرسیدن فیلم چمران فیلمسازان نسل میانی هیچ نماینده‌ای در جشنواره ندارند.
منبع: تسنیم