۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۹

تحلیل کوثری از اظهارات انتخاباتی هاشمی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اظهار نظر اخیر هاشمی درباره انتخابات، با ملاک امام و آقا همخوانی ندارد.
کد خبر : ۹۴۶۳۲

به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ محمداسماعیل کوثری با اشاره به صحبتهای روز گذشته هاشمی رفسنجانی در ارتباط با برگزاری انتخابات گفت: متإسفانه ملاک آقای هاشمی در مباحث مربوط به انتخابات ملاک و معیار کشورهای تجاوزگر است که در انتخاباتهای این کشورها تنها منافع طبقه خاصی از جامعه در نظر گرفته می‌شود و اکثریت مردم و به ویژه طبقات محروم جامعه مورد توجه نیستند.

وی افزود: اظهار نظر هاشمی در ارتباط با برگزاری انتخابات به هیچ وجه قابل قبول نیست و هاشمی در صحبتهای خود مواضع و تأکیدات امام وآقا را مورد توجه قرار نداده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سؤال اینجاست که زمانی که آقای هاشمی و همفکران وی در انتخابات پیروز می‌شدند این نظرات مطرح نمی‌شد و این اظهار نظرها در شرایط فعلی به این معناست که حال که من و همفکران من در انتخابات پیروز نمی‌شوند انتخابات باشکوه برگزار نمی‌شود. از سوی دیگر از آنجایی که انتخابات در جمهوری اسلامی توسط مردم برگزار می‌شود و به احزاب و گروه‌های خاصی تعلق ندارد هر شخصی را که مردم خود مناسب بدانند انتخاب می‌کنند و این یعنی مردمسالاری دینی.

گفتنی است آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار روز یکشنبه با تعدادی از رسانه‌ای ها، تاکید کرده بود کهانتخابات باشکوه که دشمنان ما اعتراف کنند بر اساس استانداردهای مدرن جهانی برگزار می‌شود، نیاز امروز ماست.

وی همچنین از میانه سال جاریواژه «انتخابات آزاد» را در سخنرانی‌های خود وارد کرد وسخن از «برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و منطبق بر قانون اساسی» به میان آورداما هیچ‌گاه منظور خوداز برگزاری انتخابات آزاد را بیان نکرد ودرباره آن توضیحی نداد.

تا اینکه تکرارکنندگان واژه انتخابات آزاد، روز ۱۹ دی سال جاری با هشدار جدی مقام معظم رهبری مواجه شدند.رهبر معظم انقلاب فرمودند:«آن کسانى که ممکن است از سر دلسوزى، راجع به انتخابات یک توصیه‌هاى عمومى بکنند که آقا انتخابات اینجورى باشد، آنجورى نباشد، حواسشان باشد به این مقصود دشمن کمک نکنند؛ مردم را از انتخابات مأیوس نکنند، هى نگویند انتخابات باید آزاد باشد.

خب، معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد. ما از اول انقلاب تا حالا سى و چند تا انتخابات داشته‌ایم؛ کدامش آزاد نبوده است؟ در کدام کشور دیگر، انتخابات از آنچه که در ایران میگذرد، آزادتر است؟ کجا صلاحیتها ملاحظه نمیشود، که اینجا روى این مسائل هى تکیه بکنند، هى تکیه بکنند، هى بگویند، هى تکرار کنند و یواش یواش این ذهنیت را به خیال خودشان در مردم به وجود بیاورند که خب، این انتخابات فایده‌اى ندارد؟ این یکى از خواسته‌هاى دشمن است. آن کسانى که در داخل، این حرفها را میزنند، ممکن است غفلت کنند. من میگویم غفلت نکنید، حواستان باشد، کار شما جدول مورد نظر دشمن را پر نکند؛ مقصود او را تکمیل و تتمیم نکند. این یکى از راه‌هاى از شور و هیجان انداختنِ انتخابات است».

منبع: فارس
خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید