۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۹

حکایت سیب خوردن مشایی با امام زمان و تشابه به الهیات مسیحی!

چند نکته در سخنان باز نشر یافته مشایی شایان توجه می باشد: اولی استناد به یک تعبیر حدیثی پر مناقشه(و تا حد قابل ملاحظه ای مخدوش علمی) و دومی نگرش به مساله مهدویت از منظر وی که با نظریه تثلیث در الهیات مسیحی متأخر، قابل تطبیق است.
کد خبر : ۹۴۷۸۲
به گزارش صراط، روز شنبه هفتم بهمن، ویژه نامه ای با نام «مدیریت جهانی مهدوی» به عنوان ضمیمه روزنامه ایران منتشر شد. نکته قابل توجه در این ویژه نامه انتشار برخی از سخنان مشایی با همین موضوع بود.


سرانجام مشایی در این مطلب از کلید واژه «انسان کامل» که بخشی از مسائل مطرح شده از سوی او و اطرافیانش بود، پرده برداشت و سعی کرد تا در راستای تبیین آن، ادله ای را طرح کند. در بین سطور متن منتشره که به مشایی نسبت داده شده چند نکته شایان توجه می باشد: یکی استناد به یک تعبیر حدیثی پر مناقشه و دومی نگرش به مساله مهدویت از منظر وی که با نظریه تثلیث در الهیات مسیحی قابل تطبیق است.


مشایی سخن خود را با فرازی از یک دعای معروف مهدوی که همواره از زبان احمدی نژاد شنیده می شد آغاز کرد و البته عبارت دیگری را هم به آن افزود: «... والفائزین بلقائه الشریف»


«الهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من انصاره واعوانه و المستشهدین بین یدیه والفائزین بلقائه الشریف»


وی پس از طرح موضوع مهدویت به عنوان یک مساله واقعی و نه فقط معنوی، از منقولاتی مبنی بر پر شدن ظلم و جور در جهان سخن می گوید تا به این نقطه برسد که امام زمان (عج) خواستنی است و می بایست تمایل و مطالبه ای برای آمدن وی موجود باشد. (شاید به دلیل طرح همین نقطه نظرات است که وی و جریان فکری اش را به فرقه انجمن حجتیه تشبیه کرده اند)


به نظر می رسد موضوع ایجاد مطالبه، به صورت یک راهبرد در ذهن مشایی و حامیانش سایه انداخته است، چرا که مدتی پیش یکی از اطرافیان او در مصاحبه ای گفته بود که مشایی را می شود مطالبه کرد. اگر او را مطالبه کنید اجابت خواهد کرد (نقل مفهومی) و اکنون خود مشایی این رویکرد مطالبه محوری را به امام زمان (عج) تعمیم می دهد. این راهبرد و این تعمیم شاید اتفاقی نبوده و از ابتدا برای ایجاد تشابه ذهنی طراحی شده باشد.

 


مشایی در جایی دیگر از تمثیل عدد «یک» در کنار صفرهای بی شمار استفاده می کند تا بگوید که جهان طفیل وجود انسان است.


«... همه جهان طفیل وجود انسان است، چون جهان که نمی تواند خودش دریافت و معرفتی داشته باشد، مثل صفرهای بسیار است که فقط با عدد یک که بر سرش گذاشته شود، معنا و ارزش پیدا می کند و آن عدد انسان است...»


در این دیدگاه همچنان که عدد «یک» در کنار صفرها به آنها قدر و رقم می بخشد، انسان نیز کلمه ای است که به واسطه آن، هستی معنا می یابد. در الهیات مسیحی نیز عیسی (ع) به «کلمه» تعبیر می گردد که مقصود از آن با همین تمثیل مذکور قرابت معنایی زیادی دارد. کلمه ای خداگونه، که چون «یک» پشت صفرها، به آدمی عدّه می بخشد.


شریعتی نیز در جایی از آثارش به همین تمثیل اشاره می کند و افزون بر آن در شعر واره ای به چنین مفهومی در الهیات مسیحی نیز می پردازد:


"در آغاز هیچ نبود، کلمه بود و آن کلمه خدا بود".
...
و کلمه مسیح است

آنگاه که روح القدس فرشته ی عشق
...
آنگاه مسیح را که آنجا ، چشم به راه "شدن” خویش بی قراری می کند

می بیند ، می شناسد ، حس می کند و اینچنین مسیح زاده می شود

کلمه هست می شود ، در فهمیده شدن می شود.

و در آگاهی دیگری به خودآگاهی می رسد

که کلمه ، در جهانی که فهمش نمی کند ، عدمی است که وجود خویش را حس می کند

و یا وجودی که عدم خویش را

و در آغاز هیچ نبود

کلمه بود ، و آن کلمه خدا بود.


مشایی در جایی دیگر به نقد سنت نیز می پردازد(البته همچنان که با سنت گرایانی از غرب که بیشتر نزدیک به گروه های ماسونی هستند نظیر سید حسن نصر و دیگران نیز جریان انحراف ارتباطات تنگاتنگی داشته و می کوشد تا خود را عقبه سنت گرایی معرفی نماید) و از عصر سنت به عنوان دوران غربت بشر یاد می کند. چرا که به عقیده وی بشر از ابزارهای مدرن برای کشف جهان، سفر کردن و برقراری ارتباط برخوردار نبوده و تنها روستا یا شهر خود را می شناخته است. (یکی دیگر از بی سرو سامانی فکری این گروه یا به عبارتی صحیح تر اندیشه تراشی در جریان انحراف را می توان از همین رویکرد مورد تشخیص قرار داد که از سویی ترویج مدرنیسم و از سویی دیگر دل دادگی به سنت به مثابه یک جریان معین فکری است نه به مثابه سنت و مدرنیته ای فارغ از پشتوانه ای نظری)


«... تاریخ گذشته بشر، تاریخ غربت بشر است، تاریخی غریبی بشر است،.. بشر چیزی از شهرش و از کشورش نفهمیده، یک روستا یا یک شهر بیشتر نرفته است...»


او معتقد است که با درک وسیع تر از مدرنیته ظرف بشر است که بزرگ می شود. چنانکه روزی هضم ابداع ابزاری که بتوان بوسیله آن با هزاران کیلومتر دورتر ارتباط برقرار کرد، ممکن نبود؛ ولی اکنون این امر محقق شده و به واقع جهان دهکده نشده، بلکه انسان بزرگتر شده است!


آنچه که مشایی کمال ظرف وجود آدمی می داند، یعنی درک مدرنیته و ابزار آن، از منظر خیلی از افراد که در دریای جهان بینی توحیدی و اندیشه الهی غوطه خورده اند، مورد نقد است.


برای مثال آوینی معتقد است در روستایی در لبنان مردم یک ساعت در روز، از نعمت برق برخوردارند، اما حیات و با وجود فقدان ابزارهای تکنیکال غربی زندگی رو به کمال، همچنان ادامه دارد. اصولاً مدرنیسم و ابزارهای تکنیکال آن، ظرفی است که به عیش بهشتی در زمین و ملکوت زمینی بیکن می اندیشد، نه کمال بشری و توحیدی برای انسانی که از خدا آمده و به خدا بازگشت خواهد داشت با مدیریت انسان کامل!


در این نظرگاه مدرنیسم مثل چاقویی تیز نیست که حسن و قبح فاعلی را بتوان در دو لبۀ استعمال آن منظور کرد. بلکه ظرفی است الحادی، که بر غایت کاربرد خود و مظروفش هم اثرگذار می باشد.


تمثیل نور و یک بنیان ضعیف بین الادیانی برای ادعایی جهانی:


مشایی سپس به تفصیل، با ذکر مثال منبع نور و انوار آن، به مساله امامت و ولایت نزدیک می شود تا بتواند با چنین زیربنایی به حدیث خلقت نوری پیامبر(ص) و معصومین(ع) برسد.


چنین تمثیلی و چنین نگاهی به نور و سلوک مخلوق به سوی آن، بیش از سایر متألهان، در اندیشه های شیخ اشراق وجود دارد. یکی از تاکیدات اصلی در مبانی اشراقی سهروردی، مساله «نورالانوار» است. تقرب به همین «نورالانوار» است که وجود اولوهی را معنا می بخشد و شاید صدرالمتالهین هم از همین مراتب تقرب، به سوی معنای نهفته در تمثیل «نورالانوار» به عنوان ایده ای برای طرح حرکت جوهری و تشکیک وجود استفاده می کند. در این مجال اگرچه جایی برای واکاوی آراء صدرایی وجود ندارد، اما باید به حضراتی که با تاکید بر صدرایی بودن اندیشه های امام راحل(ره) گفته های نزدیک به مشایی را مبتنی بر نظرات بنیانگذار انقلاب اسلامی می دانند، گفت: در صدرایی بودن اندیشه امام نیز تا حدی که آنان بر آن اصرار می ورزند جای شبهه موجود می باشد و بهتر است پیش از اتهام زنی به منتقدین، مبنی بر اینکه نقد این سخنان مشایی، نقد آراء امام خمینی (ره) خواهد بود! در ابتدا ادعای «صدرایی بودن» را اثبات کنند.

 

شاید ذکر این نکته مفید باشد که اغلب فرقه های فکری که گوشه ای هم به مسائل عرفانی میزنند یا لااقل مدعی آن هستند در کارهای فکری شان برای اقناع افکار عمومی از آیات مربوط به نور استفاده میکنند و با طرح چیزهایی جسته و گریخته از نور تلاش می کنند تا خود را به عنوان اندیشمندان الهی معرفی نمایند.


حدیث خلقت نوری:


«اِنّی خَلَقْتُکَ وَ خَلَقْتُ عَلِیّاً وَ فاطِمَةَ وَ الْحَسَنَ وَ الْحُسَیْنَ مِنْ شَبَحِ نُورٍ، ثُمَّ عَرَضْتُ وِلایَتَهُمْ عَلَی الْمَلائِکَةِ وَ سائِرِ خَلْقی وَ هُمْ اَرْواحٌ، فَمَنْ قَبِلَها کانَ عِنْدی مِنَ الْمُقَرَّبین، وَ مَنْ جَحَدَها کانَ عِنْدی مِنَ الْکافِرین»
(بحارالانوار»، ج26، ص307، روایت71)

 

مبنایی که سرانجام مشایی برای شرح معنای عبارت «انسان کامل» رو می کند، مبتنی بر حدیثی است که در میان متکلمین و علمای اسلامی بسیار مناقشه انگیز است. مقصود ما پرداخت به این مناقشه نیست، اما پر واضح است که چنین مبنای درون مذهبی و منقولی، به عنوان زیربنای شکل دهی به اندیشه ای که ادعای جهانی دارد، در فضای گفتگوی بین الادیانی چندان مناسب نیست.


شباهت به خدا و نگاهی تطبیقی به مساله تثلیث در الهیات مسیحی:


«... هر آنچه در عالم صورت می گیرد به واسطه پرتو وجود اینهاست. ... عالم وجود، طیفی از وجود اینهاست. بدون آفرینش انسان کامل آفرینش میسر نیست. بدون آمدن اولین هلال، اولین حلقه، اولین برش وجود، برش های بعد میسر نیست...»


مشایی در ادامه با بسط سخن، ضمن مبنا قرار دادن تمثیل نور، به نتیجه فوق می رسد. بار دیگر می توان شباهت این نگرش را به الهیات مسیحی مشاهده نمود. البته هدف تنها یک تطبیق ساده است و جز این نیست.


مساله تثلیث در مسیحیت متأخر و بعد از حیات عیسوی، تحت تأثیر افرادی چون پولس که برخی از آنها به عقیده تعدادی از دین شناسان، نفوذی های یهودی بوده و مامور تحریف معارف کلیسا بودند، مورد پذیرش قرار گرفت. تابعان این اندیشه ( یکی بودن خدا در عین سه گانه بودن و اعتقاد به خدا بودن مسیح در سه ضلعی پدر، پسر و روح القدس) برای توجیه عقلانی مغالطه تثلیث، دست به تراشیدن چنین برهان هایی( به ظاهر برهان هایی) می زنند. مسیح و یا کلمه خدا، عامل و مقدم بر خلقت است. مسیح نیز مثل خدا قدرت خلق را داراست و فیض و فرمانروایی به سایر مخلوقات و البته آمرزش گناه ازلی بشر به واسطه او صورت می گیرد.


و همین سیر در سخنان مشایی به مبحث مدیریت کلان کشیده می شود:


« ... مدیریت در اینجا خالقیت است... می گوید من خلق می کنم. آن، از پرتو وجود من است...»

 

و جالب اینکه با صراحت به سه ضلعی بودن ادله خود نیز اشاره می کند. این امر، شباهتی بارز تر و قدرت تطبیق بیشتری را با سه گانه تثلیث و تعابیر انسان، خدا و جهان در الهیات مسیحی ایجاد می کند:


«...هیچ چیز دریافت نمی شود. نه انسان، نه خدا، نه جهان. هیچ ضلعی از مثلث دریافت نمی شود...»


مشایی در جایی دیگر از سخنان خود حتی به طعم میوه ها نیز در زمان ظهور نیز اشاره می کند و از تغییر شیرینی سیب به عنوان یک بدیهی مشهور خبر می دهد.


«... آیا ما قرار است در زمان امام زمان سیب بخوریم؟ مسلم است... اما سیبی که می خوریم خیلی زیباتر و خوشمزه تر از سیب های امروز [است]... »

منبع: رویداد
نظرات بینندگان
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
۷۳
۴۶
لعنت بر دشمنان ولایت
لعنت بر دوستان شیطان ، که با ادعای ارتباط با امام زمان در صدد ضربه به ولایت و خط حضرت مهدی ع هستن
خدایا از نسل این گروهک ضاله در زمین باقی مگذار
بسیجی با بصیرت
|
Iran (Islamic Republic of)
شر گروهک ضاله یهودی صفت اسراییل دوست رو که دست همه یزیدیان و عمرو عاص های زمان را .. بسته ، و با چمبره زدن روی پول و منابع اقتصادی مملکت و سوء استفاده از امکانات مادی و معنوی بیت المال به هر نحو و شکل ممکن در صدد حفظ قدرت هست و برای حفظ قدرت هم حاضر است دست به هر کاری بزند را از سر مردم و کشور کم میکنیم !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ممل به جای فحش و داد و بیداد مقداری کله ات رو بکار بنداز و با منطق جواب بده. من هم مخالف این گروهک هستم ولی فحش که چاره کار نیست
یزید از جهنم
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس راست میگه محمد ! زیارت عاشورا منبعد نخونین و بمن فحش ندین !!! بطور منطقی با ما (ابوسفیان مروان و امیه) برخورد کنین ....
چاره برخورد با ما زیارت عاشورا نیست !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط جان، شما یه دور این نوشته خودتون رو بخونید، ببینید ربط این این چیزهایی که اینجا گفتی به سخنرانی آقای مشائی چیه؟ اگر اینجوری بخوایم دلیل بیاریم، که هر سخنرانی مذهبی رو ما میتونیم ربطش بدیم به ادبیات ماسونی، الهیات مسیحی، انجمن حجتیه و .... ببین صراط جون، مردم قبل از اینکه طرف دهنش رو باز بکنه، به عملکرد طرف نگاه میکنن. شما یه نگاه به روش زندگی آقای مشایی، و عملکردش بنداز و بعدشم یه نگاه به سبک زندگی و عملکرد آقایونی که نمیخوام اسمشون رو بیارم ولی هر روز در موردشون صحبت میکنی بنداز. کسی که میاد دم از انقلاب میزنه، ولی خودش تو کاخ زندگی میکنه، مردم براش تره هم خرد نمیکنن. وقتی همین اشخاص میان به رییس جمهور و آقای مشائی انگ انحراف میزنن، در واقع دارن شأن خودشون رو پایین میارن، چون کسی که داره بی منت برای رضای خدا کار میکنه، هیچکس نمیتونه پایینش بیاره.
محمد (م .....)
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس کانادایی روو که نیست سنگ پاست ! البته باعث تعجب ما نیست چون اگه این حجتیه و طرفداراش هیچی نداشته باشن !! فقدان حیا و حجاب و خجالت از اولین نداشته هاشون هست که از داشتنش واقعا معلول جسمی محسوب میشن !!!
خجالت بکش ! آخه ماها کی اون کاخ نشین و مشایی و احمدی نژاد رو با هم مقایسه کردیم ! و گفتیم اون کاخ نشین نسبت به مشایی و احمدی نژاد برتر محسوب میشه ؟ ما میگیم لعنت به هر چی منحرفه از هر طرف که میخواد باشه اگه اون کاخ نشین منحرفه لعنت بهش حجتیه هم که قطعا منحرفه لعنت بهش !!
میرحسن موسوی خامنه
|
-
|
۰۸:۴۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
۵۳
۴۶
سخنان و اظهارات جناب آقای دکتر مشائی مختص خواص میباشد و به همین خاطر است که عوام بیسواد و فاقد مطالعه در برابر بیانات جناب مشائی زود جبهه گرفته و شروع به فحاشی میکنند!
تقصیر آقای مشائی این است که فامیل رییس جمهور ولایی و مردمی میباشد و لاغیر...
یزید از جهنم
|
-
شما به دل نگیرین همینکه من پشتیبان شمام کافیه بر هفت پشتتون !
مولانا بدپیله
|
-
یزید بگیر بخواب حال نداری! قرصاتو با آب جوش =300درجه فارنهایت بخور که اثر بذاره!
یزید از جهنم
|
-
منتظر دستور کم عقلی مثل تو بودم !!
يكي
|
-
سيدجان دمت گرم العارف يكفي بالاشاره
مرتاض
|
-
یکی تو سعی کن انسان باشی و منحراف نشی ادای آدمای باسواد و چیزدان رو درآوردن پیشکش
یک کارمنداصلاح طلب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
۹
۴۱
خاتمی , مشایی و نجفی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
مشایی اصلاح طلب نیست!بی خود جو نگیردت
طرفدار حق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
۴۴
۱۴
با عرض سلام خدمت صراط
من به عنوان کسی که نه با مشایی و نه با هیچ جریان سیاسی دیگر عقد اخوت نبسته ام ، باید بگم که نقد تون رو خوندم ولی خیلی منصفانه نبود ، اولاً تیتری که زدید خیلی مغرضانه بود ثانیاً خیلی از ایراداتی که گرفته شده است در واقع ناشی از طرز تفکر خودتان است در حالی که اگر بخواهیم از یک دیدگاه دیگه به موضوع نگاه کنیم نظر آقای مشایی درست است و آقای مشایی فلسفی به قضیه نگاه می کنند .
یزید از جهنم
|
Iran (Islamic Republic of)
عاشق اون نگاه فلسفی یزیدیتونم !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ایشون چند واحد فسلفه پاس کردند حالا فلسفه این همه شاخه داره ایشان حتما باید در مورد امام زمان اظهار نظر کند
کاوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
۲۲
۸
مطالب بیان شده کاملاً تخصصی است و مسلماً کسانی که دایره فکرشون در سطح ابوموسی اشعری به حرام است و حلال است محدود می شود جایگاهی در این حوزه نخواهند داشت.
به نظر می رسد رگه هایی از نگرش آیین بودا را نیز می توان در تفکرات ایشان پیدا کرد.
بیان دیدگاه و مباحث نظری به خودی خود چیز بدی نیست و باید از آن در جهت ارتقاء فکری و معنویات که ضرورت آن در جوامع امروزی به درستی احساس می شود، استفاده نمود.
از علماء دینی به خصوص حوزه ها انتظار می رود به جای تکفیر و ارتداد دیدگاهها ( ساده ترین روش برخورد) به صورت علمی و منطقی وارد این گونه مباحث شوند.
یزید از جهنم
|
Iran (Islamic Republic of)
من چیم کمتره !! پس بگین دیگاه های منو هم نقد کنن !
دختر شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
۴
۲۰
کمپوت سیب! زیاد خوشمزه نیست!هلو یا زردالو بهترن!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هر کسی به اندازه فهم و شعورش این مطالب درک می کنه! تو هم ...
ایراندووووووووست
|
Netherlands
|
۱۰:۵۹ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
۹
۱۵
نقل است که در روزگاران قدیم عوام الناسی در مجلسی حضور یافت که همه از بزرگان بودند...به او گفته شد هر کس در اینجا سخن میگوید باید سنگین ودرشت بگوید...
بزرگان با هم سخن میگفتند از هر دری....
و مرد عامی که تا این لحظه ساکت بود با صدایی رسا گفت:فیل،گاو ،اسب،شتر....
( حکایت م...)
خود من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
۸
۱۳
بگذارید بگه برا خودش شما گوش ندید. کشور ازاد باید همه عقایدشون رو بگند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
۲۳
۱۶
صراط اب بریز همونجات که می سوزه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط بریز به...که میگه ما نمی سوزیم و بقا داریم
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
۱۱
۱۸
راستی الان سیب کیلویی چنده!!!؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
۲
۱۱
م.. بالاخره کی میخواد هدایت بشه و دست از هدایت کردم مردم این مملکت برداره
امیدوارم فقط ریاست جمهوری سهم انسان .. مثل م. و اعضای دولت و جریان انحرافی نباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
۲۵
۶
واقعا که خجالت بکشید ! اگه راست میگید متن کامل را بگذارید تا همه بفهمند شما چقدر در "صراط" حق گام میزنید !

بنده مشایی را دارای صلاحیت برای هیچ مقام رسمی کشوری نمی دانم ولی دلیلی نمی بینم که برای اثبات حرفم هر چی دوست دارم به ایشان نسبت دهم ! خواهید دید که چگونه این انتقادهای مغرضانه شما در انتخابات آتی به کمک او می آید و با مظلوم نمایی رای می آورد ! آن وقت حال و روز شما دیدن دارد !!!

ضمنا یه سوال :
دقت کرده اید که با این همه حملات و توهین هایی که به مشایی شده در طی این چند سال ، تا به حال مشایی حتی یک بار هم به هیچ کدام از مخالفانش توهین نکرده ! حالا در نظر بگیرید این برگ برنده را در انتخابات آتی !
مرتاض
|
Iran (Islamic Republic of)
چقدر تو آی کیو هستی انحرافی !! اگه دارای صلاحیت نیست ، حتما دلایلی داره دیگه !!! اگه اون دلایل رو به زبون بیاریم ، بیان این دلایل (بقول شما مصداق "هر چی دوست داریم به ایشان نسبت دهیم" محسوب میشه !!) مغرضانه هست ؟
توو روح هر چی شیطانک ضد علی و آل علی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
۵
۳
هنوز از اینترنت اکسپلورر استفاده می کنی ؟ نکن ! امن نیست . این همه مرورگر به روز !
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
۱۶
۴
سلام به راستی شما سواد نقد مشایی را به این گونه بحث کردن ندارید به نظرم اگر سواد ندارید کسی را نقد نکنید حتی اگر مشایی باشد
امیر محمودی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
۲۱
۵
شما ها با این مطالبی که می نویسید من را برای رای دادن به مهندس مشایی مشتاق تر می کنید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۴۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
۶
۱۲
لعنت بر انحراف ... لعنت بر خائن... به موقعش این آقا به سزای اعمالش میرسه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
۱۱
۷
مطمین باشید کاندید خواهد شد!!
مطمئن باشید تاِِد صلاحیت خواهد شد!!
مطمئن باشید راِی خواهد آورد!!
مطمئن باشید همتون بهش رای خواهید داد!! حتی مخالفین نظراتش بجز مخالفین صد درصد احمدی نژاد!!!
ومطمین باشید سال دیگر این موقع رئیس جمهور است!!!
مطوین باشید حداقل چهار سال اگه عزرائیل باهاش کاری نداشته باشه همه اعمال قلطش هم مورد تایید واقع می شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حالا اگه مردی درج کن


مطوی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
تصیح بند دو :
مطمئن باشید رد صلاحیت هم نخواهد شد!!
فارض
|
United States of America
|
۱۷:۱۷ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
۷
۶
صراط محترم !اولاً:براي يك نقد همه جانبه فراگير بايد همه سخنان مشائى رو بياريدثانيا:شما وساير رسانه ها بايد مشائى رو مجبور كنيد تا مستندات عقلى ونقلى يا قرآني حرفهاشو ارائه كنه اين شخص اگر ميخواد نظريه پردازى كنه نميشه آسمون ريسمون كنه ثالثاً:چندتا چيز "خورده"اش بده،يكى پول خورده است كه صرفنظراز ارزش كم باعث سروصداست ديگرى "خورده فرمايشه" واونديگرى هم "خورده سواده" بنابراين اگر ايشان قصد داره درعرصه مهدويت نظريه سازى كنه بايد مستندات روائى -قرآنى وعقلى ارائه كنه .نكته آخرهم ظرفيت "مظلوم سازى"اين جريانه كه يكى از خواننده ها بخوبى بهش اشاره كرده .بايد مواظب بود