۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
بی توجهی به دستور رییس جمهور در مزایده

تخلف 800 میلیاردی در سازمان بنادر

سازمان بنادر و دریانوردی به اتکای یک آیین نامه داخلی قراردادی 10 ساله را بدون انجام مزایده به شرکت «ه.ک.خ» واگذار کرده است.
کد خبر : ۹۵۰۲۴
"صراط" - سازمان بنادر و دریانوردی بدون برگزاری مناقصه و خارج از ضوابط قرارداد 10ساله استفاده از تمامی شناورهای خدماتی، راهبری و طناب گیر را به یک شرکت واگذار کرده است، جالت تر آنکه این شرکت، وابسته به صندوق بازنشستگی همین سازمان است.

از سوی دیگر این واگذاری در حالی صورت گرفته است که بر اساس ابلاغیه شماره 128589/167 مورخ 28شهریور ماه سال 88 دبیر هیات دولت و مطابق با دستور محمود احمدی نژاد، خطاب به تمامی دستگاه های اجرایی آمده است:« دستگاه های اجرایی در انعقاد قراردادها و انجام معاملات و واگذاری کار و پروژه ها تشریفات قانونی مناقصات را دقیقا رعایت نموده و از انجام ترک تشریفات مناقصه خودداری کنند».
این ابلاغیه هیچ دستگاه و یا سازمانی را مستثنی و یا هیچ شرکتی را از این دستور خارج نکرده است؛ اما سازمان بنادر و دریانوردی به اتکای یک آیین نامه داخلی قراردادی 10 ساله را بدون انجام مزایده به شرکت «ه.ک.خ» واگذار کرده است.
در نامه ای که در تاریخ 8 آبان ماه از سوی مدیرعامل سازمان بنادر به معاونت دریایی آن سازمان ارسال شده تصریح شده است: قرارداد اجاره شناورهای خدماتی در کلیه بنادر کشور غیر از بنادر خرمشهر و چابهار که در حال حاضر در اختیار بخش خصوصی است! به تفکیک مناطق تعیین شده در مدل مالی و همچنین قرارداد اجاره شناورهای راهنمابر و طناب گیر جهت انجام امور مرتبط با راهنمایی کشتی ها در کلیه بنادر کشور از طریق ماده 31 آئین نامه معاملات سازمان(مشروط به رعایت کلیه قوانین، مقررات و دستورالعمل های لازم الرعایه) به شرکت «ه.ک.خ» به مدت 10 سال واگذار گردد!
گفته می شود ارزش این قرارداد سالانه 80 میلیارد تومان است که با در نظر گرفتن مدت زمان ده ساله، این واگذاری ارزشی 800 میلیارد تومانی دارد.

نظرات بینندگان
ایراندوووووست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۱
۲
۲
از این تخلفات در جای جای این مملکت به چشم میخورد .کیه که جلوشو بگیره؟
البته مربوط به این دو دوره هم نمیشه...همیشه بوده....