۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۵

انتخابات‌ با استاندارد بین‌المللی یا حاکمیت صهیونیسم؟

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: آیا نتیجۀ انتخاباتی که با استانداردهای بین‌المللی در جوامع غربی برگزار شده جز این است که صهیونیسم بین‌الملل را بر آن جوامع مسیحی و اروپایی حاکم کرده است؟
کد خبر : ۹۵۰۵۸

به گزارش صراط، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی سخنانی در سخنرانی صبح جمعه خود در مهدیه تهران اظهار داشت:‌ یکی از تفاوت‌های اساسی بین انسان‌های متدین و غیرمتدین این است که افرادی که اهل دیانت نیستند، آدم‌هایی سطحی و ظاهربین هستند؛ چون دین یک‌مقدار ژرف‌نگری از انسان انتظار دارد و لذا نمی‌شود انسان با ظاهربینی به دین‌باوری و دین‌داری برسد.

وی با بیان اینکه ظاهربینی و سطحی‌نگری در تمام حرف‌ها و نظرات اندیشمندان سکولار به چشم می‌خورد، گفت: «انسان‌های سطحی‌نگر از تجربه‌های دیگران نیز درست استفاده نمی‌کنند و از زندگی اقوام و جوامع دیگر عبرت نمی‌گیرند؛ به عنوان مثال همین بحث‌های سیاسی که این ‌روزها در جامعۀ ما مطرح می‌شود و بعضی‌ها برای انتخابات‌ با استاندارد‌های بین‌المللی سینه چاک می‌کنند و خودشان را برای انتخابات آزاد و نظامات سیاسی غربی می‌کُشند، این نشانۀ سطحی‌نگریِ آنهاست. اصلاً لازم نیست که انسان خیلی آدمِ عمیقی باشد، فقط کافی است که نتیجۀ این انتخابات‌ که با استانداردهای بین‌المللی در جوامع غربی برگزار شده است را نگاه کند و ببیند که آیا نتیجۀ این انتخابات‌ جز این شده است که صهیونیسم بین‌الملل را بر آن جوامع مسیحی و اروپایی حاکم کرده است؟! آیا نتیجه‌اش این نشده که پنج میلیون یهودی بر حدود پنج میلیاردنفر حکومت کنند؟!»

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر کسی اعتقادات دینی هم نداشته باشد و فقط سطحی‌نگر نباشد می‌فهمد که انتخابات با روش‌هایی که در دنیا هست (با همان استانداردهایی که گفته شد) نتایج خیلی بدی به دنبال خواهد داشت و اتفاقاً در این سی‌ و چند سال بعد از انقلاب، ساز و کارِ انتخابات در کشور ما همیشه جلوتر بوده است، گفت:«کار انتخابات، پالایشِ میانِ مسئولین است تا رسوب‌ها را بشکند، جلوی نفوذها را بگیرد و قدرت‌طلبی‌ها را کنار بزند ولی در غرب انتخابات‌ همیشه سرمایه‌داران جنایتکار را تثبیت می‌کند.

وی ادامه داد: فهمیدن این موضوعِ ساده نیاز به دین و ایمان هم ندارد، کافی است کمی به روزنامه‌ها و سایت‌ها و آمارهای موجود نگاه کنیم. لذا خداوند متعال در مورد کسانی که همین‌مقدار نگاه عمیق ندارند، می‌فرماید: «یَعْلَمُونَ ظَاهِرًا مِّنَ الحْیَوةِ الدُّنْیَا» اینها یک ظاهری از حیات دنیا را می‌بینند و بیش از این چیزی را مورد دقت قرار نمی‌دهند.»

منبع: فارس