۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۶
پرونده وبژه صراط پیرامون سالگرد 34 پیروزی انقلاب اسلامی

22 بهمن یک اشتباه بود؟!

بی ملاحظه و بدون تعارف باید گفت که اگر مقصود انقلابیون از برپایی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری، آن بود که کشوری همانند ترکیه کنونی و کره جنوبی فعلی تشکیل شود، به قطع و یقین، تحقق این انقلاب اشتباهی محض بود!!!
کد خبر : ۹۵۱۵۶
«جریده صراط» - رویداد انقلاب اسلامی را می توان بعنوان یکی از بی نظیر ترین وقایع تاریخ معاصر ایران و جهان برشمرد. انقلابی که نه برای نان بود  نه برای اعمال آزادی های سکولار، بلکه انقلابی برای تحقق دیانت و مذهب بود.
از این رو تحلیل انقلاب اسلامی ایران نه تنها در تعاریف معمول از انقلاب ها و رفرم ها در طول تاریخ جهان نمی گنجد، بلکه تفاوت هایی بنیادین و ماهوی با سایر دگرگونی های اجتماعی دارد.



جمهوری اسلامی در برهه ای از زمان بر روی کار آمد که تا پیش از آن رژیم سابق، لقب ژاندارمی ایالات متحده را یدک می کشید.
تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، اکثر مفسران و تحلیلگران اجتماعی بر این باور بودند که پس از اتمام دو جنگ جهانی، تاریخ مصرف رفرم های گسترده به پایان رسیده است و انقلاب های بزرگ جایشان را به اصلاحات درون ساختاری داده اند!
این در حالی بود که با پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران در سال 1979 میلادی، بی اعتباری و کذب بودن اینگونه نظریات بر همگان به اثبات رسید.

اکنون با گذشت 34 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب، دشمنان قسم خورده نظام با مأیوس شدن از براندازی ساختار نظام جمهوری اسلامی، با شایعه پراکنی و شبهه افکنی های فراوان علیه کشورمان، درصدد زیر سوال بردن دستاوردهای کم نظیر جمهوری اسلامی در طول سه دهه گذشته برآمده اند.

بدیهی است که هر انقلابی، هزینه هایی را نیز برای انقلابیون خود در پی دارد؛ چراکه مخالفان انقلاب تازه مولود یافته و موافقان نظام سرنگون شده ی سابق، سعی دارند تا به انحای گوناگون در پیشروی حرکت آن انقلاب، سنگ اندازی کنند.

به گواه دوست و دشمن، رژیم پهلوی از فرق سر تا ناخن پا، مدیون و وام دار اربابان غربی خود بود.
از این رو اگر انقلابی می توانست این سلطنت دست نشانده را به زیر افکند، طبیعی بود که غربیون نیز این اقدام را به مثابه اعلان جنگی از طرف انقلابیون علیه منافع ایشان محسوب کنند.

طبیعتاً جبهه غرب که به لیبرالیسم و مدرنیسم و اومانیسم و اقتصاد سرمایه داری شهره است، هر فرد یا جریانی که بر ضد مصالحش اقدام نماید را از مواهب و تسهیلات خود محروم می نماید و آن انقلاب را در مضیقه مادی خواهد گذارد.

فلذا نباید انتظار می داشت که با پیروزی انقلاب اسلامی، وضع رفاهی و معیشتی مردم به ناگاه متحول شود و ایرانیان به لحاظ اقتصادی مشکل و معضلی نداشته باشند.

حال با توجه به موارد از نظر گذشته و دلایل مذکور، عقل مادی و دنیوی نه تنها این انقلاب را تأیید نمی کند، بلکه آن را نوعی عقبگرد دانسته و مذموم می شمارد!
در همین رابطه این شبهه خودنمایی می کند که فلسفه وجوب انقلاب چه بود و اصلاً چه ضرورتی ایجاب می کرد تا رژیم پهلوی سرنگون شود؟!

بی ملاحظه و بدون تعارف باید گفت که اگر مقصود انقلابیون از برپایی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری، آن بود که کشوری همانند ترکیه کنونی و کره جنوبی فعلی تشکیل شود، به قطع و یقین، تحقق این انقلاب اشتباهی محض بود!!!

اگر که مدینه فاضله و آرمان و آرزوی انقلابیون ایرانی، ترکیه و امارات و قطر و کره جنوبی و ... بود؛ یقیناً با استمرار رژیم پهلوی، ایران شاهنشاهی نه تنها همانند کشورهای نامبرده می بود، بلکه به لحاظ سطح رفاهی و مدرنیزاسیون با کشورهای اروپایی و آمریکایی رقابت می کرد!

مسلماً، هدف از برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی، موارد فوق نبوده و نیست!
شاید کشورهای نامبرده به لحاظ سطح رفاه و امکانات از موطن اسلامی و ایرانی ما بالاتر باشند، اما هیچگاه طعم شیرین استقلال و اقتدار را نچشیده و همچنان در چنگال و چنته استعمار نوین باختران، دست و پا می زنند!

بیاد آورید «اجلاس جهانی داووس» در سال 2009 را که رجب طیب اردوغان (نخست وزیر ترکیه) به نشانه اعتراض به کشتار مردم مظلوم غزه در جریان جنگ 22 روزه، در حضور شیمون پرز (رئیس رژیم صهیونیستی)، سخنانی عتاب آلود خطاب به سران اسرائیل بر زبان آورد و نهایتاً سالن اجلاس را ترک کرد.



در آن زمان بود که اکثریت رسانه های جهان، ترکیه را بعنوان رقیب جدی و جایگزین جدید ایران در حمایت از محور مقاومت و فلسطینیان حاضر در منطقه خاورمیانه عنوان کردند، غافل از آنکه این ژست صهیونیسم ستیزانه و آزادی خواهانه ترک تباران، بسیار زودتر از انتظار فروکش خواهد کرد!

تنها چند ماه پس از آن اتفاق، سران بلند پایه ارتش ترکیه درصدد انجام کودتا برمی آیند و کارکنان صنعت توریسم و نیز نساجی – که عمدتاً توسط سرمایه گذاران یهودی اداره می شوند – دست به اعتصابات گسترده می زنند!

همزمان با این دو اتفاق، وقوع چند انفجار مهیب در شهرهای مختلف این کشور، ترکیه را تا مرز نابودی و فروپاشی پیش می برد!
در همین اثنا، با احساس خطر سران حکومتی ترکیه، اندکی از شدت عمل در مواجه با صهیونیست ها کاسته می شود. پس از اتخاذ این استراتژی است که فرماندهان ارتشی کودتاچیان دستگیر و محاکمه می شوند و کارگران صنایع گردشگری و پوشاک به اعتصاب خود پایان می دهند و شرایط ترکیه به وضعیت گل و بلبل سابق باز می گردد!

مصداق عینی عدم استقلال و وابستگی به اجانب، در مثال فوق به وضوح قابل درک است. اینکه چگونه می شود با اعتراضی صوری و مختصر، تمام دودمان آتاترک را به باد صبا سپرد!

غرض از یادآوری این اتفاق آن بود که منزلت استقلال و عدم وابستگی را بدانیم و دریابیم که پیشرفت و رفاه بدون استقلال، نه تنها پشیزی ارزش ندارد، بلکه موجبات ننگ و خفت کشورها را فراهم می آورد!

ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برخلاف پیشینه شرم آور و وابسته خود، به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی، هم اکنون کشوری مستقل، مقتدر و اثرگذار در منطقه و حتی جهان بشمار می رود.

کدام کشور جهان را می توان سراغ داشت که به شکلی مستقل و با عزت و افتخار با تمام دنیا به گفتگو بنشیند؟!
ایران مقتدر دوران جمهوری اسلامی همان ایران ذلیل دوران پهلوی بود که «کنفرانس تهران» سال 1322 در آن برگزار گردید. کنفرانسی که بدون اجازه، هماهنگی و حتی حضور ایران، در سفارت شوروی در تهران برگزار گردید و افرادی چون چرچیل و روزولت و استالین در آن حضور داشتند!



جالب آنکه برگزاری این کنفرانس مقارن با اشغال شمال و جنوب ایران توسط نظامیان متفقین و ارتشیان شوروی و انگلیس بود!

با این شرایط چه کسی فکرش را می کرد که تنها پس از گذشت کمتر از 50 سال از کنفرانس تهران، سران و نمایندگان پنج کشور دارای حق وتو، بهمراه آلمان با جمهوری اسلامی ایران به مباحثه و مفاهمه بنشینند!
اقتدار و استقلال از این افزون تر که نمایندگان ایرانی در یک طرف میز مذاکره باشند و نمایندگان 5+1 در طرف دیگر آن!

ایران ادوار قاجار و پهلوی، همان ایرانی بود که بدون هیچ منازعه و جنگی، ترکمنستان داد، تاجیکستان داد، آذربایجان و ارمنستان داد، قره باغ و افغانستان و بحرین داد، اما آه از نهاد هیچ وطن پرستی برنخاست!

حال آیا انصاف است که اینگونه تساهل، تسامح و وادادگی های ادوار قاجار و پهلوی را با دوران 8 سال جنگ تحمیلی در جمهوری اسلامی قیاس کنیم؟!
جمهوری اسلامی ایران به کمک بسیجیان و رزمندگان اسلام و با زعامت خمینی (ره)، 8 سال جنگید، 8 سال خون دل خورد، هزاران شهید و جانباز و شیمیایی داد، اما یک وجب از خاک پاک ایران زمین را به اجنبی نداد!



با این تفاسیر چگونه می توان کرور، کرور ثروت و امکانات و تسهیلات سایر بلاد را با نعمت استقلال و اقتدار ایران اسلامی مقایسه نمود؟!

فارغ از برشماری سایر دستاوردهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی که مکرراً در جراید و رسانه های دیداری و شنیداری داخلی و خارجی، بازگو می شود؛ موفقیت سترگ انقلاب اسلامی را می توان در دو مفهوم «تبلور حکومت دینی» و «ولایت مطلقه فقیه» جستجو کرد.



محض وجود نعمت ولایت فقیه و حکومت شیعی است که امروزه ایران اسلامی بعنوان قدرتی منطقه ای و حتی فرا منطقه ای محسوب می شود.

به برکت پیروزی انقلاب اسلامی است که مبحث اثرگذار در انتخابات جمهوری آمریکا و پارلمانی اسرائیل و مسائل فلسطین و  بحران سوریه و انقلاب مصر و مناقشات لبنان و آمریکای جنوبی و خاور دور و ...، مواضع و اقدامات تعیین کننده «جمهوری اسلامی ایران» است.

فلذا شایسته است که در دوران کنونی قدر عافیت بدانیم و با تمام ظرفیت و قوای خویش از این میراث خمینی کبیر (ره) که همان جمهوری اسلامی ایران باشد، حراست و حفاظت و پاسداری نماییم.

نظرات بینندگان
راستین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
۴۲
۱۷
درست است که به خاطر نوپایی حکومت و 8 سال جنگ کمی از پیشرفت عقب ماندیم ولی همین که اقتدار داریم و تکه های کشور عزیزمان دیگر از ما جدا نشد خود یک نعمت الهی بزرگ است
خدا خود پشتیبان حکومت اسلامی باشد
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
درود
اقتدارداریم؟
حتما برای ایرانیهای دیگر اندیش دیگه؟
امیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
۳۴
۲۲
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما.......
درود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
۱۱
۱۵
درود
اما سخنان امام چیز دیگه ای بود
---
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
۲۷
۲۸
درود
کره و ترکیه جای بدی نیستن
اسلام هم که تو ترکیه قویتره
----
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
اسلام ترکیه اسلام منافقانه است!
اسلام یکی به نعل یکی به میخه!
اسلام لائیکه!
اسلام لیبراله!
اسلامه موسی به دین خود و عیسی به دین خوده!
اسلام بی بخاره!!!
بازم بگم یا شیر فهم شدی؟!
.....
حالا فهمیدی فرق اسلام ناب محمدی(ص) با اسلام لائیک چیه حسن جان!
از اسمت خجالت بکش!
ایراندوووووست
|
Iran, Islamic Republic of
تعریف اسلام تو ترکیه متفاوته....اونجا هیچکس مجبور نیست حجاب داشته باشه ولی اون که حجاب داره حجابش قاب تحسینه.....اونی که حجاب داره با بیحجابا خصومت نداره...اتفاقا من فکر میکنم اونا شفاف تر از ما هستن....اینجا به خاطر پول و پست حاضرن که وانمود کنن دین دارن در صورتی که تو ترکیه این طور نیست....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
اسلامی که با رژیم اشغالگر قدس رابطه داشته باشد و با دشمنان اسلام روابط گرم و صمیمانه
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
درود مجتب جان
اسم دین مهم نیست شما بگو اسلام x
اما مفهوم پشت اسلام چی اونی که شما الان تو ایران داری خوبه
من تعصبی به اسلام یا هر دین دیگه ای ندارم فقط قیاس کردم ما به اسم اسلام الان این همه مشکل داریم ترکیه حداقل اگه به خاک سیاه هم بشینه به اسم اسلام تمام نمیشه
یه جای دیگه گفتم تو قضیه ممنوعیت حجاب دانشجوهای بیحجاب بودن که هوای با حجابارو داشتن و نذاشتن حجاب برداشته بشه
شما اگه پاش بیفته هوای منو داری؟
آلفرد
|
Iran, Islamic Republic of
این نوع اسلام اسلام سکولار و بفرموده امام اسلام آمریکاییست
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
۱۵
۱۱
تیترت را از صمیم قلب قبول دارم چون ----
ساسان
|
Iran, Islamic Republic of
وقتی درصد قابل توجهیی از مردم قبول دارند و همیشه اینو نشون دادند (نمونه اش 22 بهمن امسال) خاک و خاشاک که چیزی نیستن
آلفرد
|
Iran, Islamic Republic of
چون شکمت گرسنه است...
صراط جواب چند نفر رو دادم منتشر نکردی این دفه نذاری باره آخر میام سایتتون شما که مدعی هستین با کسی عقد اخوت نبستین باید هر نظری رو چه اونوری باشه چه انقلابی باشه متشر کنین
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
۱۳
۷
انقلاب و بعدش جنگ یک افتخار برای همه مردم ایران تلقی میشه ولی درده مردم الان ما این نیست که این دورانو اشتباه بدونن بلکه بداخلاقی آقایون ، گرونی ، اختلاس، آقازاده هایی که هر روز جیبشون سنگین تر میشه و فکره مظرب یک جوان از آینده خودشه که همه رو نگرون کرده...
موسي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
۹
۲۰
به نام خدا
دوست عزيز حسن جان اسلامي كه در كشور تركيه امروزي ديده ميشه يه اسلام امريكايي كه به هيچي اعتقاد نداره و فقط نام اسلام رو داره يدك ميكشه
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
درود
البته یه نکته باریک ترازمو هست و اونهم اینه که اون دین رو مردمش با تمام وجوددوست دارن و اجازه نمیدن بهش توهین بشه سر قضیه غزه و کشتی دیدید . ----------------
اونا اینارو ندارن اسلامشون مال خودشونه
عبداله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
۵
۳
ان الله یدافع عن الذین امنو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
۹
۰
آقا همه چیز درست اما به خدا جریان خودرو و مافیای اون اصلا قابل هضم نیست و هیچ منطقی نداره، اگر هدف از این صنعت اشتغال بوده با این همه فرصتی که خودروسازان تا حالا داشتند به هر صنعتی داده بودیم ده برابر اشتغال زایی و شکوفایی داشت. در انقلاب مذهبی به حق الناس که در تولید گران کردن مردم داره زیر بار میره هم باید توجه بشه
من انقلاب و ایده ی پشت اون را دوست دارم اما می بینم مافیای خودرو در داخل به نوعی استکبار را دارد تداعی می کند مگر جان انسان ها از همه چیز واجب تر نیست پس چرا مردم مجبور به استفاده از اربه مرگ هستند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۱
۱۳
۳
امان از آن روزی که مردم دلسردتر شوند !
صدای سبز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
۵
۳
چه میخواستیم چه شد!
saman
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
۸
۱
با درود
بله دیگه اگر هدف اسلام بود و مسلمانی که حالا از در و دیوار این مملکت اسلام میریزه !!!!! خدا را شکر !!!!!
eacmvixc
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
۱
۰
20
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
درود
آلفرد جان نظرم منتشر نشد
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
۲
۰
با سلام به نظر من جواب همه ی شما توی مطالب بالای صراط بود . منظور صراط این نبود که ما مشکل نداریم بلکه گفته با تمام معایبی که داریم خودمان باید حقمان را از ظالمان ثروتمند داخلی بگیریم و نکات مثبت نظام به نظرم سنگین تر از نکات منفیه. فراموش نکنیم ما تازه به اندازه جوان 30 ساله انقلاب کردیم با مواجهه با تمام ابرقدرت ها. مدیریت رهبران ما امام وامام خامنه ای اگر نبود همین اقایان داخلی مملکت رو تا به حال به غرب میفروختن به خدا قسم
trblymgc
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
20
دختر شیرازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
۲
۳
فقط اصلاحات!و اصلاح طلبی جواب میده و لا غیر!
ایرانی اصل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
۲
۱
در پاسخ به تیتر شما باید بگویم که انقلاب ما نه دنبال مدل کره بود نه دنبال مدل ترکیه. بلکه انقلاب اسلامی به دنبال مدلی منحصر بفرد از حکومت بود که خارج از وابستگی به استکبار و قدرتها باشد. اسلام در ایران با مذهب تشیع پیوند دارد وشیعه پیوند عمیق با خاندان عصمت و طهارت .مذهب تشیع دارای تحرک و پویایی است و مهمترین اصل درشیعه استکبارستیزی و مبارزه با طاغوت زمان و احیای شریعت نبوی و ایجاد زمینه و جای پای محکم برای ظهور حضرت حجت(عج) است. این تحرک و پویایی در دیگر مذاهب وجود ندارد. بعضی دنبال مدل ترکیه هستند. در حالی که در زمان پهلوی همین مدل را با یک تفاوت اندک در ایران داشتیم. مدل ترکیه چه چیزی دارد که باعث افتخار باشد. ترکیه زمان لائیکها با ترکیه زمان باصطلاح اسلامگراها جه تفاوت ماهوی باهم دارند؟ هرآنچه که در زمان لائیکها بوده الآن هم هست. بایک تفاوت که الآن دولتمردان ترکیه با شعار اسلامگرایی بر گرده مردم سوار شده اند. آیا از ناتو که یک سازمان صلیبی است خارج شده اند؟ آیا رابطه خودرا با آمریکا بعنوان یک کشور استکباری کاهش دادند؟ آیا رابطه خودرا با اسرائیل قطع کرده ورابطه خدرا با ایران به عنوان یک کشور همسایه و مسلمان بیشتر کرده اند؟ آیا خانه های فساد،کاباره ها،کازینوها، شراب فروشی ها،مراکز تفریحی سراسر لجن خود را تعطیل کرده اند؟ خیر.! آنها رنگ و لعاب اسلامی دارند. به همین خاطر دنبال احیای امپراتوری مرده عثمانی هستند. همان امپراتوری که مسلمانان را هزار سال به عقب برگرداند.هزاران شیعه را در مناطق آناتولی و ساری قمیش قتل عام کردند .مناطق وسیعی از خاک ما (دیار بکر و قفقاز و عتبات عالیات)را اشغال کردند و دیگر پس ندادند و هزاران جوان ایرانی را در جنگهای پنجاه ساله دوران صفوی به بردگی در بازارهای اروپا و آمریکا فروختند.برای رسیدن به اهداف پلید خود حاضرند هزاران هزار مسلمان دیگر را مانند مردم سوریه به مسلخ بفرستند . نه خیر ما دنبال چنین مدلی نبوده و نیستیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
۴
۰
تمام هستی ما فدای یک قطره از خون شهیدانی که برای کسب این استقلال و اقتدار جانبازی کردند
ما تا آخر ایستاده ایم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
۵
۰
با سلام و تشکر از طرح زیبای تغییر نقشه ی ایران طی زمان
می توان به این طرح، جداشدن بحرین از ایران در زمان پهلوی دوم در سال 1351 را هم اضافه کرد.
مالک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
۰
۳
خواهر شیرازی نظرشمامتین امااصلاحات درچارچوب اسلام ناب نه اصلاحات آمریکایی باروش آقایان به اصطلاح مسلمان نمای 88
امیر حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۳ - ۱۷ آبان ۱۳۹۹
۰
۰
چیزی که من میبینم فقط نظر موافقان انقلاب رو گذاشتین البته از رسانه وابسته به حکومت غیر این هم انتظاری نیست