۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۱

رييس جمهور باید از تيم ملي حمايت کند

مديرعامل باشگاه ملوان از آن چه «سياست دوگانه فدراسيون در قبال فوتبال بانوان» خواند از مسئولان اين فدراسيون انتقاد کرد.
کد خبر : ۹۵۳۸۹
صادق درودگر با انتقاد از مسئولان فدراسيون فوتبال و هيات‌هاي استاني، اظهار کرد: در بازي گذشته تيم فوتبال بانوان ملوان، بانوان زيادي براي حمايت تيم به ورزشگاه آمدند و ما با کمک آنها توانستيم به يک پيروزي ارزشمند دست پيدا کنيم. مشکل اينجاست که در کشور سياست يکساني در قبال فوتبال بانوان وجود ندارد. به عنوان نمونه در حالي که در رشت و انزلي از حضور آقايان – مسئولان تيم‌ها، گزارشگران و عکاسان ‌- ممانعت به عمل مي‌آيد در برخي ورزشگاه‌ها شاهد حضور آقايان هستيم. اين عدم هماهنگي بين شهرهاي مختلف نيازمند بررسي و تدوين دستورالعمل يکسان است.

به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ وي در ادامه با تقدير از بانوان هوادار ملوان گفت: در بازي گذشته تيم بانوان ما حدود پنج هزار به ورزشگاه آمده بودند که در کل کشور بي‌مانند است. به دليل حضور گسترده اين تعداد تماشاگر ممکن بود ناهماهنگي‌هايي به وجود آمده باشد. بانوان ما در کل دنيا در زمينه اخلاق و شأن اجتماعي بالا زبانزد هستند و ما همين جا از آنها مي‌خواهيم که با رفتارشان کاري کنند که در ايران به عنوان يک الگوي خوب مطرح شويم و با حفظ انسجام و نظم بيشتر مراقب باشند که براي تيم مشکلي ايجاد نشود و از سوي دستگاهي به ما ايراد نگيرند.

مديرعامل باشگاه ملوان همچنين گفت: اگر تيم ملي فوتبال به جام جهاني صعود کند، همه سطوح فوتبال ما مي‌توانند از برکات آن بهره ببرند. اگر پرچم ايران در جمع 32 کشور برتر دنيا به اهتزاز در بيايد هم تيم ملي در رده بندي فيفا رشد مي‌کند و هم بازيکنان ما به دنيا معرفي مي‌شوند. اين کار باعث مي‌شود که درآمدهاي فوتبال بالا برود و ارز زيادي وارد کشور شود. پس از جام جهاني 98 حدود 20 لژيونر داشتيم که اين امر به توسعه فوتبال ما هم خيلي کمک کرد.

وي ادامه داد: از اکنون بايد براي صعود به جام جهاني دستورالعمل جامعي داشته باشيم. به نظرم تفاوت بازي با ازبکستان و کره جنوبي اين بود که براي بازي با کره همه از مسئولان بلند پايه کشور گرفته تا مردم از تيم حمايت کردند، اما در بازي با ازبکستان فقط 20 هزار نفر به ورزشگاه آمدند و همه مسئولان هم تيم ملي را فراموش کردند. در واقع ما يک بار از اين طرف و يک بار از آن طرف بام افتاديم.

درودگر در ادامه خطاب به رييس جمهور گفت: براي رييس جمهور کاري ندارد که از يکي از شرکت‌هاي سود آور دولتي بخواهد که اسپانسر تيم ملي شود. اين همه هزينه هنگفت در فوتبال مي‌شود، چرا بخشي از آن صرف تيم ملي نشود؟ چرا يک شرکت دولتي نتواند نقش ايرانول را بازي کند. اين شرکت وقتي از تيم ملي حمايت کرد در يک سال سود چشمگيري پيدا کرد بنابراين اين سود دو طرفه است.

وي افزود: همچنين معتقدم که دولت بايد با صرف هزينه حداقل دو هزار نفر را براي تماشاي بازي ايران به قطر و کره جنوبي بفرستد. خيلي‌ها حاضرند که خودشان بخشي از هزينه رفت و آمد را بدهند و بخش ديگر را دولت بايد کمک کند. ايراني‌هاي خارج از کشور هم بايد خيلي به تيم ملي کمک کنند. اکنون وقت اين نيست که بگوييم کي‌روش باشد يا نباشد. فعلا پرچم تيم ملي در دستان او و دستيارانش است پس بايد از آنها حمايت کنيم. با اين کار و کسب 9 امتياز از سه بازي باقي مانده اصلا جام جهاني دور از دسترس نيست.

درودگر ادامه داد: تيم ملي براي موفقيت به پنج عامل نياز دارد؛ اقدام، فعل خواستن، انگيزه مناسب، اميد و آرزو و در نهايت اشتياق و عشق به موفقيت که مورد اخير فعلا وجود ندارد.

مديرعامل باشگاه ملوان در ادامه به بحث استانداردسازي باشگاه‌ها پرداخت و خاطر نشان کرد: مشکلات فوتبال ما از جايي شروع مي‌شود که براي استانداردسازي باشگاه‌ها، نظام مشخصي نداريم. هر سال باشگاه‌هايي به صورت خلق الساعد شکل مي‌گيرند وخيلي زود هم محو مي‌شوند. بايد شرايط را براي سرمايه‌گذاري بخش خصوصي فراهم کنيم و اين بخش هم براي خودش بايد حداقل‌هايي را متصور باشد. نبايد اين طور باشد که يک تيم به صرف قهرماني در ليگ پايين‌تر به ليگ برتر صعود کند. ليگ برتر بايد استانداردهاي خاصي داشته باشد.

وي همچنين گفت: در فوتبال ايران ناعدالتي وجود دارد. ملوان و چند تيم ديگر در همه رده‌هاي سني و فوتبال بانوان تيم داري مي‌کنند، ولي بسياري از باشگاه‌ها يا اصلا در رده‌هاي پايه تيم ندارند يا فقط در جوانان و اميد بازي مي‌کنند. ضمن اين که به نظرم نيازي نيست که تيم جوانان يا بانوان ما به سيرجان، زابل و شهرهاي دور برود. ليگ بانوان و رده‌هاي پايه بهتر است منطقه‌اي باشد تا کيفيت‌شان بيشتر شود و به تيم‌هاي ملي خدمت رساني کند.

منبع: ایسنا
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند