۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹

ضد اخلاقی ترین فیلم جشنواره فجر

بی شک این اثر تا کنون ضداخلاقی ترین فیلم فجر امسال بوده است و سندی بر رد ادعای هیئت انتخاب مبنی بر گزینش آثار ارزشی می باشد.
کد خبر : ۹۵۴۱۷

«قاعده تصادف» لحظاتی پیش در چهارمین روز سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در مرکز بین‌المللی همایش‌های برج میلاد به نمایش درآمد.


این اثر بعد از فیلم سینمایی «تنها دو بار زندگی می‌کنیم» دومین اثر کارگردان آن بهنام بهزادی است. بهنام بهزادی علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی و فیلمنامه‌نویسی این فیلم را نیز بر عهده دارد.

 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «فیلم به روابط جوانان با همدیگر و والدینشان می‌پردازد»

 

پیش از شروع فیلم هرچه در جراید به دنبال خلاصه ای از فیلم که توسط روابط عمومی این اثر مخابره شده باشد، گشتیم جز عبارت یک خطی بالا مطلبی نیافتیم. پس از پایان اثر مشخص شد چرا خلاصه داستان کمی واضح تری از فیلم موجود نبوده است.

 

اثر بهزادی به طور مستقیم به تخریب وجاهت فرهنگ خانواده ایرانی با نمایش حقمدارانه رفتارهای غیرمتعارف و آوانگارد نسل جوان پرداخته و جالب اینکه قهرمان های فیلم نیز همین ساختارشکنان جوان هستند. چند دختر و پسر برای اجرای یک تئاتر قصد خروج از کشور را دارند. برای نیل به این منظور همه آنها به خانواده خود دروغ گفته اند و یا اصلا از خانواده خود جدا شده اند.

 

در این بین دختری قصد دارد تا به پدر خود دروغ نگوید. بر خلاف اصرار دوستان مبنی بر «پیچاندن» پدر (اصطلاح مشهور فیلم) از پدر کسب اجازه می کند و با مخالفت وی مواجه می گردد. ماجرا از اینجا شروع می شود. درگیری های دختر (که در شخصیت وی مظلوم نمایی خاصی نهاده شده است) و دوستان ( که در طراحی شخصیت صاحب حق هستند) با پدر (نماد دیکتاتوری در خانواده ایرانی) ماجراهای تلخی را رقم می زند. دلسوزی پدر در مورد عدم حضور دخترش در سفر با یک جمع مستهجن و مختلط باعث فرار دختر از دست وی و نابود کردن آروزهای سایر دوستان می گردد...

 

در یکی از دیالوگهای مهم فیلم وقتی پسران قصد خروج از خانه را دارند، کم کم دختران نیز به آنها اضافه می شوند و یکی از آنها خطاب به سایرین می گوید، نقل مفهومی: «مگه توالته که زن و مرد رو از هم جدا می کنید»
بی شک این اثر تا کنون ضداخلاقی ترین فیلم فجر امسال بوده است و سندی بر رد ادعای هیئت انتخاب مبنی بر گزینش آثار ارزشی می باشد.

 

عوامل این فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: امین جعفری، صدابردار: یدالله نجفی و رشید دانشمند، چهره‌پرداز: سودابه خسروی، طراح صحنه و لباس: امیرحسین قدسی و نگار نعمتی، تدوین: بهنام بهزادی، صداگذاری: امیرحسین قاسمی، موسیقی : مارتین شمعون‌پور و جلوه‌های ویژه بصری: پیام نبوتی.

 

از بازیگران این فیلم می‌توان به امیر جعفری، اشکان خطیبی، بهاران بنی‌احمدی، مهرداد صدیقیان، سروش صحت، محمدرضا غفاری، مارتین شمعون‌پور،‌روشنک گرامی، ندا جبراییلی و امید روحانی را نام برد.

منبع: رویداد