۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۷

عدم نياز به تركيه و عربستان در مذاكرات

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس در واکنش به پيشنهاد داوود اوغلو، وزير خارجه ترکيه مبني بر حضور کشورش و عربستان در روند مذاکرات هسته‌اي ايران و 1+5 گفت: ايران تا کنون به تنهايي توانسته در پيشبرد روند مذاکرات موفق عمل کند و حضور اين دو کشور در طرف ميز مذاکره ما وزنه‌اي ايجاد نخواهد کرد.
کد خبر : ۹۵۴۹۹
به گزارش صراط، اسماعیل کوثری نماينده مردم تهران،ري،شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي در واکنش به پيشنهاد داوود اوغلو، وزير خارجه ترکيه مبني بر حضور کشورش و عربستان در روند مذاکرات هسته‌اي ايران با مجموعه1+5 گفت: اين پيشنهاد، پيشنهاد آمريکاست و با توجه به اينکه جمهوري اسلامي ايران تاکنون خود به تنهايي توانسته مذاکرات را اداره کند، نيازي به حضور کشورهايي مانند ترکيه و عربستان که عاملين آمريکا در منطقه هستند و امتحان خوبي تاکنون پس نداده‌اند، ندارد.
 
وي در ادامه افزود: حضور عربستان و ترکيه در طرف ميز مذاکره ما وزنه سياسي را بالا نخواهد برد و طرح اين موضوع نقشه آمريکاست که از زبان مسئولين ترکيه بيان شده است.
   
عضو کميسيون امنيت ملي در خاتمه تاکيد کرد: از آنجايي که ما نه تخلفي داريم و نه مي‌خواهيم تخلفي انجام دهيم، به تنهايي مي‌توانيم روند مذاکرات را پيش ببريم.

گفتني است؛ احمد‌ داوود‌ اوغلو، وزیر امور خارجه ترکيه که برای حضور در چهل و نهمین کنفرانس مونیخ در آلمان به سر می‌برد، با بیان پیشنهاد عجیبی خواستار حضور ترکیه و عربستان سعودی با چارچوب 3+5 در مذاکرات هسته‌اي ایران شد.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
۴
۰
...وه خوردند
شریک زد و رفیق قافله