۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۵

روابط ایران وکوبا پاسخ دندان‌شکن به آمریکا

مدیر کل امور بین‌الملل مجلس در دیدار با سفیر کوبا در تهران گفت: گسترش مناسبات و تبادلات میان دوکشور پاسخ دندان‌شکنی به تبلیغات آمریکا علیه روابط ایران و آمریکای لاتین است.
کد خبر : ۹۵۷۱۵
به گزارش صراط، «ویلیام ریکاردو» سفیر کوبا در تهران صبح امروز با حسین شیخ‌الاسلام مشاور رئیس مجلس و مدیر کل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

شیخ‌الاسلام در ابتدای این دیدار ضمن اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای توسعه همکاری‌های پارلمانی فیمابین، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار کشور کوبا بوده و علیرغم خواست و ارده آمریکا و غرب، دو کشور همواره حامی و پشتیبان جدی یکدیگر در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی بوده‌اند.

مدیر کل امور بین‌الملل مجلس در ادامه با اشاره به تبلیغات منفی آمریکا علیه فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در آمریکای لاتین گفت: گسترش مناسبات و تبادلات میان دو کشور پاسخ دندان‌شکنی به تبلیغات آمریکا علیه روابط جمهوری اسلامی ایران و آمریکای لاتین است.

وی اضافه کرد: علیرغم تلاش‌های انجام گرفته روند همکاری‌های ایران با کشورهای آمریکای جنوبی، در زمینه‌های گوناگون رو به توسعه گسترش است.

در ادامه این دیدار «ریکاردو» سفیر کوبا در تهران نیز با اشاره به سابقه دیرینه روابط خوب میان دو کشور، تصریح کرد: دولت کوبا علاقمند گسترش همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه در بعد پارلمانی است.

وی در پایان این دیدار از برگزاری انتخابات پارلمانی طی چند روز آینده در کوبا خبر داد.

منبع: فارس