۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۷
نشست "بشارت به یک شهروند..."

تمجید هنگامه قاضیانی از نیکی کریمی

محمدهادی کریمی کارگردان فیلم "بشارت به یک شهروند هزاره سوم"معتقدست این فیلم درباره ایمان است و هیچ ربطی به شیطان‌پرستی و جن‌گیری ندارد.
کد خبر : ۹۵۹۳۰
به گزارش صراط، محمد هادی کریمی کارگردان فیلم سینمایی "بشارت به یک شهروند هزاره سوم" ضمن بیان این مطلب در نشست رسانه ای که با حضور عوامل این فیلم برگزار شد درباره اینکه این فیلم تلخ و سیاه است، گفت: من هم با برخی از تماشاگران هم‌عقیده هستم که فیلم "بشارت به یک شهروند هزاره سوم" اثری تلخ و سیاه است.

کریمی در ادامه افزود: اما در کنار این سیاهی حقایقی مطرح می شود که سرشار از زندگی است. در واقع در اوج ناامیدی و سیاهی هنوز کسی هست که به رویش جوانه‌های گندم عاشقانه نگاه می‌کند.

خدا از آفرینش انسان ناامید نشده است

وی در ادامه افزود: بیشترین تیتری که همواره هنگام نوشتن این اثر سینمای ذهنم را مشغول کرده بود این بود که هر فرزندی که به دنیا می آید نویددهنده این است که خدا از آفرینش انسان ناامید نشده است.

در ادامه نشست علی لدنی تهیه کننده این فیلم سینمایی درباره همکاری با کریمی گفت: انتخاب کریمی بیشتر به دلیل صلاحیت فنی این کارگردان بود و با حداقل هزینه‌ها و با برنامه‌ریزی درست این فیلم تولید شد.

هنگامه قاضیانی بازیگر فیلم به همبازی شدن با نیکی کریمی اشاره کرد و گفت: همبازی شدن با نیکی کریمی باعث افتخارم بود و همیشه آرزو داشتم با این بازیگر خوب سینمای ایران همکاری کنم و حاصل این همکاری خوب بود و در برخی موارد مرا یاری می کرد.

این فیلم آگاهانه مونتاژی فیلمبرداری شد

وی در ادامه افزود: پیش از این فیلم هم با محمدهادی کریمی کار کرده بودم اما فیلمنامه این فیلم سینمایی را بسیار دوست داشتم و در همکاری خوب با گروه به این نتیجه رسیدم که انتخاب خوبی بوده است.

در ادامه صحبت‌های قاضیانی، نیکی کریمی دیگر بازیگر فیلم "بشارت به یک شهروند هزاره سوم" گفت: سال ها است که هادی کریمی را می شناسم. او از جمله کارگردان هایی است که زحمت بسیاری کشیده است و برای بازی در این فیلم سوژه و داستان انتخاب اولم نبود بلکه بعد از کار کردن در عرصه سینما آنچه برای پذیرش بازی در یک فیلم اهمیت دارد گروهی است که باید با آنها کار کنم.

یلدا جبلی تدوینگر درباره همکاری با هادی کریمی گفت: پیش از این قرار بود که برف روی شیروانی داغ را با محمدهادی کریمی کار کنم که بنا به دلایلی نشد. کریمی خیلی آگاهانه و مونتاژی فیلمبرداری می‌کرد و این اتفاق در تدوین خیلی به کمک من کرد.

وی در ادامه افزود: ضمن اینکه دست من برای تدوین از جهت زمانی که دراختیار داشتیم باز نبود و از زمان پایان فیلمبرداری تا آغاز تدوین تنها دو هفته زمان برد.

یاس و نا امیدی با بشارت امید از بین می رود

ابراهیم غفاری فیلمبردار درباره کارش دراین اثر سینمایی گفت: همان چیزی که قرار بود جلوی دوربین برود مقابل دوربین رفت و خیلی رئال و مطابق فیلمنامه پیش رفتیم.

محمد هادی کریمی در ادامه در پاسخ به مفهوم بشارت در این اثر سینمایی گفت: مفهوم بشارت در این فیلم این است که به وضوح امید را مطرح می کند و بشارت امید دقیقا برای شهروند هزاره سوم است که این بشارت با قربانی کردن به وجود نمی آید. پیش از این در همه مصاحبه های خود گفتم که این فیلم درباره خودکشی، شیطان پرستی و بی ایمانی نیست. بلکه منظورم این بود که یاس و ناامیدی با امید از بین می رود.

این کارگردان در ادامه صحبت های خود با اشاره به درام این فیلم گفت: درامی که در این داستان انتخاب کردم یک درام شخصیت‌محور است به همین دلیل اگر مخاطب دنبال یک فیلم پلیسی است سراغ "بشارت به یک شهروند هزاره سوم" نیاید. شخصیت محوری این فیلم و نیروی محرک داستان مینو یک زن با ایمان است و که در طول این راه به این نتیجه می رسد که گرایش به شیطان پرستی فقط وجود یک ستاره پنج ستاره نیست.

کریمی در ادامه افزود: شیطان یعنی یاس، دلمردگی، حتی در عین اینکه اغراق به ایمان هم داشته باشیم. شخصیت اصلی این فیلم و قهرمان داستان یک زن بود و انتخاب این درام عمدی بود.

نیکی کریمی در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه چرا کم کار شده است گفت: سناریویی که رنگ و بوی سینما داشته باشد در چند سال اخیر نخوانده ام وگرنه عدم حضور در سینما خودخواسته نیست و اگر فیلمنامه خوبی به دستم برسد قطعا استقبال خواهم کرد.

وی در پایان این نشست گفت: امسال تمرکز اصلی‌ام بر ساخت فیلم مستندم بود و در حال حاضر مشغول نگارش فیلمنامه ای هستم که قرار است به زودی فیلم شود.
منبع: افکار