۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۱

10 ورزشكار منفور جهان

فوربس با انتشار فهرستي ورزشكاران نه‌چندان محبوب اين روزها را معرفي كرده است
کد خبر : ۹۶۰۱۱
به گزارش صراط،فهرست‌هايي كه پيش از اين در سايت‌ها و نشريات مختلف منتشر مي‌شد، نام افرادي را منتشر مي‌كردند كه با توجه به موقعيت اجتماعي از محبوبيتي نيز در جامعه و بين مردم برخوردار بودند. اين بار اما «فوربس» در يكي از ديگر از فهرست‌هايش، به ورزشكاراني پرداخته است كه اگرچه شايد روزي روزگاري محبوب بوده‌اند اما حالا به نام‌هايي نه‌چندان دوست‌داشتني تبديل شده‌اند.
10 ورزشكار منفور جهان
 
افراد حاضر در اين ليست با نظرسنجي‌هاي مردمي انتخاب شده‌اند. بهانه اين انتشار آن هم قصه «لانس آرمسترانگ» است. او دو دهه به صورت حرفه‌اي ورزش و هفت دوره «توردوفرانس» را تجربه كرد پيش از اين كه به منفورترين ورزشكار آمريكا تبديل شود. پس تعجبي هم ندارد كه نام او درصدر ورزشكاران منفور اين روزها قرار گيرد. اين مطلب داستان آن‌هايي است كه هم اوج محبوبيت را تجربه كردند و هم نفرت عمومي را. مواظب باشيد! اين مي‌تواند داستان همه ما باشد.


لانس آرمسترانگ
«چرا آرمسترانگ اعتراف مي کند؟» اين پرسشي بود كه «فيگارو» بعد از اعتراف‌هاي «آرمسترانگ» پرسيده بود. اين دوچرخه سوار متهم به دوپينگ، بالاخره در برنامه تلويزيوني «اوپرا وينفري» اعتراف کرد که در مسابقات دوچرخه‌سواري از داروهاي نيروزا استفاده کرده است. «فيگارو» البته اين‌گونه به اين پرسش پاسخ داده بود: «آرمسترانگ سعي مي‌کند با اعتراف کردن همچنان نگاه مثبت مردم به خودش را حفظ کند.» اتفاقي كه البته محقق نشد و اكنون او منفورترين ورزشكار آمريكاست.

مانتي تئو
او در رشته فوتبال آمريكايي در تيم University of Notre Dame فعاليت مي‌كند. آنچه باعث شده است او از اوج محبوبيت به يكباره سقوط كند، به زندگي خصوصي‌اش مربوط است. ظاهرا اتفاقي كه بين او و نامزدش در فضاي اينترنت رخ داده است بيش از آنچه تصورش را مي‌كرده كار دست او داده. نكته قابل‌توجه اين است كه روزبه روز هم نفرت مردم از «مانتي تئو» افزايش مي‌يابد.

تايگر وودز
كمتر كسي است كه اين گلف‌باز مشهور را نشناسد. داستان او به چندين سال قبل و خيانتش برمي‌گردد؛ ماجرايي كه بسياري از رسانه‌ها به آن پرداختند و «وودز» محبوبيت فوق‌العاده خود را روز به روز بيشتر از دست داد. اين داستان چنان براي او سنگين بوده كه هنوز كه هنوز است
«كوبي برايانت» گارد راس تيم بسكتبال «لس‌انجلس ليكرز» است. ۱۰ سال قبل او به «تجاوز به عنف» متهم شد و البته هيچ‌وقت هم براي اين اتهام تحت پيگرد قانوني قرارنگرفت. چندي پيش درخواست طلاق همسرش او را دوباره درصدر رسانه‌هاي خبري قرارداد. ظاهرا «ونسا برايانت» گفته است كه هرچه تلاش مي‌كند نمي‌تواند با مسئله خيانت اين ستاره ليگ برتر بسكتبال آمريكا كنار بيايد.
در يادها مانده و او را در رده سوم منفورترين ورزشكاران آمريكا قرار داده است.

جي كاتلر
او يكي از ستارگان تيم مشهور و پرآوازه Chicago Bears است. «جي كاتلر» يكي از پردرآمدترين بازيكنان فوتبال آمريكايي نيز شناخته مي‌شود. ويژگي او اين است كه با هم‌تيمي‌ها و طرفدارانش به سردي برخورد مي‌كند. به درست يا به غلط او به نماد بي‌تفاوتي تيم خود تبديل و همين باعث شده «كاتلر» يكي از منفورترين ورزشكاران و بازيكنان فوتبال آمريكايي باشد؛ عنواني كه چندان هم براي «جي كاتلر» اهميتي ندارد!

متا ورد‌ پي‌يس
او بازيكن تيم بسكتبال «لس‌آنجلس ليكرز» است و در پست «فورروارد» بازي مي‌كند. نام اصلي او «رونالد ويليام آرتست» است اما از سپتامبر ۲۰۱۱، براي خود نام عجيب و غريب فعلي‌اش را انتخاب كرد. داستان طلاق او باعث شد به يك بازيكن منفور تبديل شود. اگرچه اين روزها او به پسر سربه‌راه «ان‌.بي‌.‌اي» تبديل شده اما حقيقت اين است كه تصاوير قديمي به سختي از ذهن‌ها پاك مي شود. براي زنده بودن همان تصاوير قديمي است كه او هنوز در رده پنجم منفورترين‌ها قرار دارد.

الكس رودريگز
او بازيكن تيم «نيويورك يانكيز» است و در رشته بيسبال فعاليت مي كند. همه چيز به كام او بود تا اينكه به استفاده از مواد نيروزا متهم شد؛ اتهامي كه البته ثابت هم شد. «الكس رودريگز» در سال ۲۰۰۳ ـ همان سالي كه دوپينگ كرده است‌ ـ به عنوان بهترين بازيكن آمريكاي شمالي انتخاب شده بود. مثبت بودن آزمايش‌هاي او نشان مي دهد كه «الكس رودريگز» از «تستسترون» و « استروئيد» استفاده كرده است.

مايكل ويك
رشته ورزشي او فوتبال آمريكايي است و براي تيم Philadelphia Eagles به زمين مي‌رود. داستان او نيز همانند داستان «متا ورد ‌پي‌يس» است. با اين حال شانس با او يار بوده كه در مسيري گام برمي‌دارد كه كم‌كم شهرت خود را بازمي‌يابد. حداقل او طي اين سال‌ها توانسته به انتهاي فهرست منفورترين‌ها نزديك شود؛ فهرستي كه در سال هاي گذشته نام «مايكل ويك» را در پيشاني خود مي‌ديد. و اين براي « مايكل ويك» يك موفقيت محسوب مي‌شود.

كورت بوش
او راننده تيم NASCAR است. داستان منفور بودن او نزد مردم شباهت‌هاي بسياري با «جي كاتلر» دارد. همه «كورت بوش» را به عنوان فردي تندخو و مغرور مي‌شناسند. او نه تنها با روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها كه با هم‌تيمي‌هاي خودش هم بداخلاق و خشن است. براي ورزشكاري با چنين خصوصياتي چندان هم جاي تعجب ندارد كه نسبت به قضاوت مردم و رسانه‌ها و حضور در فهرست منفورترين‌ها بي‌تفاوت باشد.

كوبي برايانت
گارد راس تيم بسكتبال «لس‌انجلس ليكرز» است. ۱۰ سال قبل او به «تجاوز به عنف» متهم شد و البته هيچ‌وقت هم براي اين اتهام تحت پيگرد قانوني قرارنگرفت. چندي پيش درخواست طلاق همسرش او را دوباره درصدر رسانه‌هاي خبري قرارداد. ظاهرا «ونسا برايانت» گفته است كه هرچه تلاش مي‌كند نمي‌تواند با مسئله خيانت اين ستاره ليگ برتر بسكتبال آمريكا كنار بيايد.

توني رومو
رشته اختصاصي او فوتبال آمريكايي است و براي تيم «دالاس كاوبوي» به ميدان مي‌رود. نام اصلي او «آنتونيو راميرو» است. او مدت‌ها با «جسيكا سيمپسون» خواننده مشهور رابطه داشت اما پس از مدتي رابطه خود را با او قطع كرد و بعد از تجربه چندين رابطه ديگر، با «كانديس كرافورد» بانوي اول «ميسوري» در سال ۲۰۰۸ ازدواج كرد. آنها به تازگي كودكي را به فرزندي پذيرفته‌اند.