۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۸

بازدیدکميسيون امنيت ملي از جزاير سه‌گانه

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ادعای شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر کمک تسلیحاتی ایران به یمن گفت: جمهوری اسلامی هیچ نیازی به کمک تسلیحاتی به این کشور ندارد چرا که مردم یمن الفبای انقلاب را به خوبی فرا گرفته و می‌دانند چگونه از خود دفاع کنند.
کد خبر : ۹۶۰۷۵
به گزارش صراط، منصور حقیقت‌پور گفت: به ادعای شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر کمک تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران به یمن اشاره کرد و گفت: این شورا مستقل نبوده و به عنوان رقاصه‌ای است که به آهنگ آمریکایی‌ها و سران غرب می‌رقصد بنابراین نباید حرف آن‌ها را جدی گرفت.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ نیازی به کمک تسلیحاتی به یمن ندارد چرا که مردم یمن الفبای انقلاب را به خوبی فرا گرفته و می‌دانند چگونه از خود دفاع کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه كرد: مگر مردم مصر، تونس و بحرین با سلاح مقابل دیکتاتورهای وابسته به غرب ایستادند؟ پس یمن نیز بدون نیاز به کمک تسلیحاتی ایران قادر خواهد بود از خود دفاع کند.

وی خاطر نشان کرد: طرح چنین مسئله‌ای در شورای امنیت سازمان ملل کمرنگ کردن نقش ایران در خاورمیانه بوده و به دنبال بهانه جدید به منظور تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران است.

گفتني است شوراي امنيت سازمان ملل پپيش‌نويس قطعنامه‌اي را بررسي كرد كه در آن با متهم‌كردن ايران به انتقال غيرقانوني تسليحات پيشرفته به يمن از كميته مسئول تحريم ايران در سازمان ملل متحد خواسته شده درباره اين موضوع تحقيق كند.

قبل از اين دولت يمن با ارسال گزارشي به شوراي امنيت مدعي انتقال غيرقانوني تسليحات از ايران به اين كشور شده بودند.

18 اسفند؛ زمان بازديد کميسيون امنيت ملي از جزاير سه‌گانه

حقیقت‌پور در ادامه به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جزایر سه‌گانه اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، به احتمال قوی 18 اسفند ماه اعضای این کمیسیون از جزایر سه گانه بازدید خواهند کرد.

وی تصریح کرد: تمامی اعضای کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سایر اعضا در صورت تمایل در این بازدید حضور خواهند داشت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین به واکنش برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از این اقدام مذکور اشاره کرد و گفت: در پی تصمیم اعضای کمیسیون امنیت ملی مبنی بر بازدید از جزایر سه گانه برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس ناراحت شده و واکنش نشان دادند.

وی اظهار داشت: البته این موضوع هیچ ربطی به کشورهای حاشیه خلیج فارس نداشته و اعضای کمیسیون امنیت ملی هر زمان اراده کنند از خاک كشور خود بازدید کرده و در آن‌جا حضور خواهند داشت