۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۲

شش فیلم پرفروش در سطح بین المللی

تحلیل‌گران اقتصادی سینما می‌گویند محصولات جدید سینمایی برای رقابت با شش فیلم اول جدول گیشه بین‌المللی سینما، راه سختی را پیش‌رو دارند
کد خبر : ۹۶۰۸۸



به گزارش صراط،با وجود موفقیت بالای فیلم‌های سینمایی در کشورهای مختلف جهان، در چند سال اخیر فیلمی نتوانسته جای این فیلم‌ها را در این جدول بگیرد.

تا به امروز، «آوانار» ساخته جیمز کامرون با فروشی 2.7 میلیارد دلاری ، لقب پرفروش‌ترین فیلم تمام دوران تاریخ سینما را گرفته است.

این درام علمی تخیلی در سینماهای آمریکای شمالی حدود 700 میلیون دلار فروش کرد و بقیه فروش آن، اختصاص به سینماهای بقیه کشورهای جهان دارد.

دومین فیلم پرفروش جدول گیشه بین‌المللی «تایتانیک» است ،که امر کارگردانی آن را نیز جیمز کامرون به عهده داشته است.

این فیلم به مدت 10 سال لقب پرفروش‌ترین فیلم کل تاریخ سینما را داشت، تا آن که «آواتار» دو سال قبل این مقام را از او گرفت.

«تایتانیک» با فروش 2.1 میلیارد دلاری ،ردیف دوم جدول را به خود اختصاص داد. حدود 600 میلیون دلار از این رقم فروش، متعلق به سینماهای آمریکای شمالی است.

سه فیلم بعدی جدول گیشه نمایش سینماها در سراسر جهان به شرح زیر هستند.

3- آونجرز/ انتقام‌گیران (با فروش 1.5 میلیارد دلاری)

4- هری پاتر و هدایای مرگ - بخش 2 (1.3 میلیارد دلار)

5- ترانسفورمرها: ماه تاریک (1.1 میلیارد دلار)

6- ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه (بالای یک میلیارد دلار)

تحلیل‌گران اقتصادی سینما برای قسمت اول «هابیت» ساخته پیتر جکسن، پیش‌بینی فروش بالایی در جدول گیشه نمایش سینماها در کشورهای مختلف جهان می‌کردند.

اما برعکس پیش‌بینی آنان، این فیلم نتوانست تماشاگران زیادی را جذب خود کند و باعث تکرار موفقیت کلان سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» ی این فیلم ساز شود.

اهل فن می‌گویند شاید فیلمی بتواند به رقم فروش فیلم‌های سوم تا ششم این جدول دست پیدا کند. اما بعید به نظر می‌رسد هیچ فیلمی توانایی رسیدن به رقم فروش اول و دوم این جدول را داشته باشد.

منبع: فارس