۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸

بازداشت جوان منتشرکننده پیام تهدیدآمیز

پلیس انگلیس اعلام کرده است فردی که چهارشنبه هفته گذشته پیامی تهدیدآمیز را خطاب به آمریکایی‌ها در فیس‌بوک منتشر کرده بود، بازداشت شده است.
کد خبر : ۹۶۰۸۹

به گزارش صراط،  یک جوان انگلیسی به اتهام تهدید به قتل 200 آمریکایی در فیس‌بوک تحت تعقیب قرار گرفته است.

«ریس الیوت» 24 ساله اهل «تین‌ساید» جنوبی و متهم به تهدید به قتل و انتشار پیام‌های کینه‌توزانه است.

گزارش شده است که وی پیام خود را به صورت ناشناس در صفحه یادبود دانشجویان «تنسی» که در ماه اکتبر کشته شده‌اند، منتشر کرده است. قرار است وی به زودی برای بررسی اتهاماتش در دادگاه « تین‌ساید» حاضر شود.

سخنگوی پلیس در این مورد گفته است: پلیس پیام‌هایی دریافت کرد مبنی بر اینکه فردی مطالب تهدیدآمیزی را در فیس‌بوک منتشر کرده است.

وی افزود: یک مرد 24 ساله به اتهام تهدید به قتل بازداشت شده و در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد. بنا بر گزارش‌ها، این پیام روز چهارشنبه منتشر شده است.

پیش از این هم گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه دولت انگلیس قصد دارد با نصب تجهیزاتی روی شبکه‌های اینترنتی، اطلاعات ارسالی کاربران اینترنت این کشور را رصد کند. بنا بر گزارش کمیته امنیت و اطلاعات پارلمان انگلیس، قرار است برنامه‌ای گسترده و ملی برای کنترل فعالیت‌های آنلاین شهروندان از طریق کنترل زیرساخت‌های مخابراتی به اجرا درآید. در این گزارش مشخص نشده که چه تعداد از این تجهیزات موسوم به «ردیاب» قرار است در شبکه‌های مخابراتی انگلیس استفاده شود، اما عنوان شده است که این تجیهزات بخشی از شبکه جمع‌آوری و ذخیره اطلاعات تقریبا هر انگلیسی است که در بستر اینترنت فعالیت می‌کند.

در این گزارش دقیقا اشاره نشده که چه سرویس‌های اینترنتی مورد کنترل قرار می‌گیرند، اما فیس‌بوک، توئیتر، هات‌میل، و گوگل‌چت از جمله سرویس‌های پرکاربرد در انگلیس است که نام آن‌ها در بخش‌هایی از گزارش آمده است.

منبع: فارس