۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۶

وابستگی زیبنده ایران نیست

یکی از مراجع تقلید در قم ‌گفت: ‌همه مردم در نظام اسلامی باید وحدت میان خود را حفظ کرده و در راستای تقویت آن بکوشند تا بتوانند در مقابل دشمنان به خوبی ایستادگی کنند.
کد خبر : ۹۶۴۷۳

به گزارش صراط، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه پیام نور اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران برکات فراوانی دارد که یکی از آنها تاثیر آن در بازشناسی اسلام است.

وی افزود: امور دینی به دلیل اینکه فراتر از تاریخ بشری روی می‌دهند هیچگاه کهنه نشده و همواره ماندگار هستند؛ انقلاب اسلامی ایران نمونه بارز حادثه و قیامی بود که بر مبنای مکتب و اسلام شکل گرفت و همچنان ماندگاری خود را حفظ کرده است.

این مرجع تقلید با اشاره به فتح تمام قله‌های افتخار و سربلندی توسط انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند که نمی‌توانند سدی در برابر صدور انقلاب و آرمان‌های آن به کشورهای اسلامی به وجود بیاورند.

وی ادامه داد: تقویت عزت مسلمانان و عظمت اسلام از طریق چند عامل اساسی صورت می‌گیرد؛ تقویت علم و دانش و نیز ایمان و باورهای دینی مردم دو عامل اساسی در این میان به شمار می‌روند.

دانش سکولار حاصلی جز ویرانی و نابودی ندارد

آیت‌الله نوری همدانی بر تقویت علوم دین محور تاکید و ابراز کرد: دانشی که از دین بی‌بهره بوده و در واقع سکولار باشد حاصلی جز ویرانی و نابودی نخواهد داشت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ایمان و باورهای دینی را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: دلیل پیروزی حزب‌الله و حماس در نبردهای 33، 22 و هشت روزه باور و اعتقاد به خداوند و ایمان به اصول و مبانی دینی بود.

وی گفت: سومین عامل اساسی در تقویت عظمت اسلام تشکیل نظامی الهی و حکومتی مقتدر است به همین دلیل حضرت محمد(ص) از آغاز دعوت خویش سعی در بسترسازی برای تشکیل حکومت اسلامی داشت تا همه امور بر مبنای شرع و فرامین الهی انجام شوند.

آیت‌الله نوری همدانی اتحاد را عاملی مهم و تأثیرگذار در تقویت کشورهای اسلامی دانست و تاکید کرد: همه مردم در نظام اسلامی باید وحدت میان خود را حفظ کرده و در راستای تقویت آن بکوشند تا بتوانند در مقابل دشمنان به خوبی ایستادگی کنند.

انفعال مسلمانان در برابر دشمنان شایسته نیست

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد: برخورداری از قدرت دفاعی کافی و لازم در برابر دشمنان پنجمین اصل در عزت و عظمت اسلام به شمار می‌رود زیرا بر اساس آموزه‌های قرآن مسلمانان نباید در مقابل دشمنان خدا حالت انفعالی داشته باشند.

وی با بیان اینکه وابستگی مسلمانان به بیگانگان به هیچ وجه شایسته نیست گفت: وابستگی نوعی اسارت معنوی به دنبال دارد به همین دلیل مسلمانان باید از نظر اقتصادی به سطحی از پیشرفت برسند که هیچ‌گاه بند اسارت دشمنان بر دست و پای آن‌ها قرار نگیرد؛ سردمداران ایران تا پیش از انقلاب وابستگی به بیگانگان را ترویج می‌کردند و به این وسیله مسلمانان را در پایین‌ترین سطوح نگه داشته بودند.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان داشت: تا پیش از انقلاب همه مردم جهان زیر سلطه دو قدرت کمونیسم یا کاپیتالیسم بودند ولی امام خمینی(ره) با انقلاب الهی خویش جمهوری اسلامی را تشکیل داد و ایران را از لوث وجود بیگانگان پاک کرد.

اسلام مردم و ولایت فقیه سه رکن اساسی انقلاب

این مرجع تقلید تصریح کرد: امام خمینی(ره) توانستند اصول و ارکان عظمت اسلام را بار دیگر زنده کنند و همین امر یکی از بزرگ‌ترین برکات انقلاب به شمار می‌رود.

وی اسلام، مردم و ولایت فقیه را ارکان اصلی انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروز شعار «خامنه‌ای کوثر است، دشمن او ابتر است» در جهان طنین انداز شده و وظیفه امروز ما حفظ و حراست از دستاوردهای این انقلاب دینی است.

منبع: فارس