۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶

راه‌های درمان بداخلاقی سیاسی

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری حوادث اخیر مجلس و اتفاقات مربوط به شهر قم را بر خلاف سفارشات اکید مقام معظم رهبری دانست و گفت: باید از هرگونه رفتاری که زمینه تنش را فراهم می‌کند پرهیز کرد.
کد خبر : ۹۶۵۳۸

به گزارش صراط، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ضمن محکوم کردن برخوردهای غیر اخلاقی مسؤولان در مجلس و رفتارهای غیر مودبانه درقم در پاسخ به دلایل شکل گیری بداخلاقی سیاسی اظهار داشت: عامل همه بد اخلاقی‌ها هوای نفس و پیروی از آن است. امام بزرگوار ما می‌فرمود اگر همه انبیای الهی در یک شهر زندگی کنند با هم اختلافی نخواهند داشت ، چراکه همه آنها برای خدا کار می‌کردند.

روانبخش بر همین اساس ادامه داد: به همین دلیل هیچ گاه از پیامبران و امامان معصوم و اولیای خدا مانند امام راحل ره و امام خامنه ای بداخلاقی سیاسی دیده نشده است. ولی آنان که به نحوی دچار هوای نفس بوده‌اند این گونه بداخلاقی‌ها از آنها فراوان دیده شده است.

* راه‌های درمان بد اخلاقی سیاسی

«به نظر من بهترین راه علاج همان درمانی است که علمای بزرگ اخلاق ارائه کرده‌اند؛ کنترل نفس و وادار کردن آن در مسیری که خدای متعال برای سعادت بشر ترسیم کرده است. اگر به قدرت نگاه بهشتی گونه داشته باشیم شیفتگان خدمت خواهیم بود نه عاشقان قدرت. و شیفتگان خدمت برای خدمت بداخلاقی نمی‌کند.»

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی مؤسسه امام خمینی در باره حوادث اخیر مجلس و اتفاقات مربوط به شهر قم گفت: حوادث اخیر بر خلاف سفارشات اکید مقام معظم رهبری است. ما برخوردهای غیر اخلاقی مسؤولان در مجلس و برخورد غیر مؤدبانه با رییس مجلس در قم و مانند آنها را از مصادیق اموری می‌دانیم که مقام معظم رهبری تاکید بر ترک آن ها داشته‌اند و آن را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی افزود: امیدواریم هم مسؤولان از این گونه رفتارهای ناشایست عذرخواهی کرده و هم مردم شریف از اقدامات نسنجیده هر چند ناشی از احساسات پاک باشد خودداری کنند و همواره اشارات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار داده و از هرگونه رفتاری که زمینه تنش و ناآرامی را در این شرایط حساس فراهم می‌کند بپرهیزند.

روانبخش در باره اینکه برخی سایت‌های معارض خارجی و داخلی انگشت اتهام را متوجه شما و دوستانتان دانسته‌اند اظهار داشت: این گونه اتهامات تازگی ندارد. هرچه به انتخابات نزدیکتر می‌شویم شاهد افزایش این گونه بد اخلاقی‌ها خواهیم بود. بنده در دهه فجر به جز یک شب که در قم سخنرانی داشتم بقیه آن ایام برای سخنرانی در استانهای دیگر بودم. روز 22 بهمن نیز در استان آذربایجان شرقی در شهر جلفا بودم که از طریق رسانه ها  مطلع شدم که چنین جریانی اتفاق افتاده است. البته مسؤولان قضیه را پی گیری خواهند کرد و با خاطیان برخورد جدی خواهند کرد.

عضو جبهه پایداری درباره اهمیت حضور با شکوه مردم تصریح کرد: همواره حضور مردم، انقلاب اسلامی را بیمه کرده است. امسال نیز دشمنان روی حضور یا عدم حضور مردم حساب ویژه ای باز کرد بودند و همه شرایط برای ناامید کردن مردم فراهم کرده بودند و می خواستند صاحبان انقلاب را از انقلاب و نظام جدا کنند ولی حضور حماسی مردم همه نقشه های آنان را نقش بر آب کرد. آنها فکر می‌کردند فشارهای به قول خودشان فلج کننده می‌تواند ملت ایران را از پای در آورد ولی روشن شد هر چه فشارها افزایش یابد ملت ایران همچون پولاد محکم‌تر می شود و سرانجام پیروزی برای ملت ایران رقم خواهد خورد.

منبع: فارس