۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵

آزادی میزبان پلی‌آف سوپرلیگ بسکتبال

دور پلی آف سوپر لیگ بسکتبال از فردا 26 بهمن با جدال حساس تهرانی ها در آزادی تمام می شود.
کد خبر : ۹۶۵۸۸
به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ با حذف دو تیم از جمع رقیبان سوپر لیگ بسکتبال، از فردا 26 هشت تیمی وارد رقابت حذفی  می شوند.
 
تهران، گرگان،‌ماهشهر و بندر کنگ میزبانان اولین بازی این دور هستند که حساس ترین بازی مرحله هم با رقابت تهرانی در سالن آزادی پیگیری می شود دو تیم دانشگاه آزاد و مهرام برای اولین بار در چند سال اخیر در مرحله پلی آف با هم روبرو می شوند.

تیم دانشگاه آزاد که در اندازه های یک مدعی لیگ را شروع کرد با شرایط بدی فصل عادی بازیها را به پایان برد اما با گذشت دو هفته مشکل  تمام مصدومان این تیم حل شده و تنها جای خالی  بازیکنان خارجی در ترکیب تیم به چشم می خورد.

نبود یار خارجی در ترکیب دانشگاه آزاد مقابل مهرام که علاوه بر حضور بازیکنان خوب ملی از دو بازیکن خارجی قوی بهره می برد،‌ شرایط نابرابری را رقم می زند.
 
مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه آزاد با این جمله که "بازیکنان خارجی حرف اول را در لیگ می زنند" بر تاثیر فراوان حضور نداشتن  یار خارجی در تیمش تاکید می کند.
 
بچیروویچ هم در سوی مقابل مسیر تیمش تا فینال را دشوار می داند و می گوید: از سخن این پلی اف هیجان زده ام!
 
** تکرار آخرین بازی لیگ برای گرگان و زنجان

 تیم زنجان  کار فصل عادی  را با یک باخت در  شهر گرگان تمام کرد و در یک بازی تکراری دور پلی اف را نیز در همین شهر آغاز می کند.
 
گرگانی ها که بهترین نتیجه سالهای اخیر لیگ را گرفته اند کاوه نور افزا گارد راس اصلی خود را برای دیدارهای باقیمانده لیگ از دست داده اند و این موضوع مهم ترین نقطه ضعف تیم از دید کبیر سرمربی گرگان است: "کاوه کمک بزرگی برای آوردن توپ واجرای تاکتیک های تیم بود ونبود این بازیکن در تیم تاثیر گذار است اما بازگشت بابک نظافت می تواند در دقایقی به تیم کمک کند." همچنین تیم گرگان در روز آخر قبل از پلی آف با خبر بد دیگری مواجه شده و الکسیف یار خارجی خود را هم به خاطر مصدومیت از دست داد. تیم زنجان در طرف مقابل علاوه بر نداشتن مصدوم،  دومین بازیکن خارجی را هم به ترکیب خود اضافه کرده که به گفته کوهیان ،‌طبق پیش بینی قبل نقاط ضعف زنجان را برطرف کرده است و باعث یکپارچگی تیم شده است.

** اولین تجربه پلی آفی البدری ها

تیم البدر کنگ اولین حضور در سوپر لیگ امسال را تجربه می کرد با جمعی از بازیکنان  جوان که به قول اسلامی سرمربی تیم اکثر آنها تا به حال حضور در پلی آف را تجربه نکرده اند وارد این مرحله شده و میزبانی پتروشیمی را بر عهده دارد هنوز تصمیم آخر تیم پتروشیمی برای عوض کردن یا نگه داشتن هوکیچ یار خارجی دوم این تیم مشخص نیست اما پتروشیمی  هم طبق قوانین لیگ تا امروز باید تکلیف دو بازیکن خارجی مرحله پلی آف خود را روشن کند.
 
حاتمی سرمربی پتروشیمی از احتمال  تغییر هوکیچ خبر داده بود و احتمالا تیم ماهشهری یک بازیکن پست یک خارجی را به ترکیب خود اضافه می کند.


**شروع کار ماهان از ماهشهر

 تیم فولاد ماهان که تنها محمد فلاحت را در ادامه لیگ به خاطر  مصدومیت در اختیار ندارد در اولین بازی پلی آف در ماهشهر به مصاف صنایع می رود علی توفیق سرمربی صنایع ماهان را یکی از کاملترین تیم های لیگ می داند که از ترکیب بازیکنان خوب در کنار تشکیلات قوی بهره می برد.
 
صادق زاده سرمربی ماهان  هم به جز کمی نگرانی از کم تمرین کردن ملی پوشان در کنار سایر بازیکنان تیم از شرایط ماهان رضایت  دارد اما تاکید می کند از این مرحله به بعد تمام حریفان سخت هستند.

برنامه بازیهای  اول پلی اف:
 پنج شنبه 26 بهمن،

 البدر کنگ- پتروشیمی بندر امام

 صنایع ماهشهر – فولاد ماهان

 دانشگاه آزاد- مهرام

 شهرداری گرگان – همیاری زنجان

 تمام بازیهای این مرحله از ساعت 16 آغاز می شوند./آق
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند