۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۰

سال ناامیدکننده در پیش روی سینما

كارگردان سينما گفت: با توجه به فیلم های موجود در جشنواره سی و یکم، سال آینده سال ناامید کننده ای برای سینمای ایران خواهد بود.
کد خبر : ۹۶۹۷۹
به گزارش صراط،" کاظم راست گفتار" کارگردان،  تحلیل و ارزیابی خود را از جشنواره سی و یکم این گونه بیان کرد: با توجه به فیلم های موجود در جشنواره سی و یکم، سال آینده سال ناامید کننده ای برای سینمای ایران خواهد بود.

وی افزود: همه ی فیلم های راه یافته به جشنواره سلیقه ی یک گروه مشخص در وزارت ارشاد را تامین می کند که تمامی این افراد نیز تا دو ماه دیگر در این سینما نیستند و پس از آن این سینما را به امان خدا رها خواهند کرد.

" راست گفتار" ادامه داد: در فهرست فیلم های جشنواره حتی یک فیلم کمدی وجود ندارد و این خود یک فاجعه برابر سینمای ایران است مشخص نیست که فارابی یا وزارت ارشاد برابر خود یا مردم فیلم می سازد.

وی در خصوص عملکرد داوران جشنواره سی و یکم اظهار داشت: هر جشنواره ای در هر جای دنیا سیاست خاصی را دنبال می کند که داوران بر حسب آن رای می دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این دوستان باید آب توبه بر سر خود بریزند که بخشی از هزینه های سرسام آوری که در بخش دولتی صرف شده با انتخاب این فیلم ها بخشی از آن هزینه ها جواب گرفته است