۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸
حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي:

تاییدنهایی اعدام متهمان اختلاس بزرگ

سخنگوي دستگاه قضايي كشور از تاييد نهايي احكام متهمان پرونده جنجالي فساد 3 هزار ميلياردي خبر داد و گفت:‌ متهم رديف اول مه‌آفرید امیرخسروی فرزند منصور متهم به اخلال در نظام اقتصادی و پول‌شویی مفسد فی‌الارض شناخته شده و به اعدام محکوم شد؛ نامبرده وجوهی را نیز به عنوان رشوه به افرادی پرداخت کرده که کل وجوه به عنوان تعذیر وی حکم به ضبط داده شد.
کد خبر : ۹۷۰۴۲
به گزارش صراط،حجت‌الاسلام  "غلامحسین محسنی اژه‌ای" در چهل‌و چهارمین نشست خبری دستگاه قضا که امروز دوشنبه(30 بهمن) در حوزه ریاست قوه برگزار شد، از تشکیل یک ستاد ویژه پیشگیری از جرایم انتخاباتی خبر داد و افزود: این ستاد ویژه برای انتخابات پیش رو تشکیل شده است و علاوه بر رصد مسائل در زمان لازم اطلاع‌رسانی می‌کند و پیام‌ها از طریق این ستاد ابلاغ می‌شود.  
 
تشكيل ستاد پيشگيري از جرايم انتخاباتي

وی تصریح کرد: کسانی که از روی غفلت مسائل خلاف قانون داشته باشند توسط این ستاد متذکر می‌شوند و در صورت لزوم برخورد متفاوتی در قبال آنها اعمال می‌شود.

سخنگوي دستگاه قضايي با بیان اینکه اولین جلسه ستاد مرکزی ویژه فردا بعدازظهر در دادستانی کشور تشکیل می‌شود، اظهار داشت: این جلسه فردا با حضور معاون پیشگیری از وقوع جرم برگزار و مسائل آن دنبال می‌شود.
 
اشد مجازات براي قاچاقچيان مواد مخدر و متجاوزان به نواميس

وي با اشاره به جریان مافیای مواد مخدر، اظهار داشت: کسانی که به نوامیس مردم تعرض می‌کنند و امنیت جامعه را به خطر می‌اندازند و در جریان مافیای مواد مخدر با همه توصیه‌ها دست‌بردار نیستند، به اشد مجازات رسانده شدند و چند نفری در چند استان‌هاي شیراز و تهران در بحث قاچاق مواد مخدر با بیش از هزار کیلو تریاک و یا 20 کیلو کراک و ... به دار مجازات آویخته شده‌اند.  

دادستان كل كشور در ادامه افزود: بنده به تمام خانواده‌ها تذکر می‌دهم که مراقب فرزندان، بستگان و آشنایان خود باشند تا به این قبیل جرایم آلوده نشوند، همچنین به قاچاقچیان هشدار می‌دهم که عواقب کارشان اشد مجازات است و امیدوارم دست از این کارها بردارند و ما شاهد اینگونه جرایم نباشیم.

تاييد احكام متهمان فساد 3 هزار ميلياردي
 
وي با اشاره به پرونده فساد بزرگ بانکی گفت: تعدادی از احکام متهمین و پرونده تجدیدنظرشان در دی‌ ماه سال جاری به دیوان عالی کشور فرستاده شد؛ دیروز رای دیوان صادر و پرونده این متهمین به دادگاه ارجاع شد، لذا دیگر معذوریتی برای نام بردن اسامی متهمین وجود ندارد چرا که حکم‌ آنها صادر شده است.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمين محسنی اژه‌ای با اشاره به متهم ردیف اول گفت:‌ متهم اول مه‌آفرید امیرخسروی فرزند منصور متهم به اخلال در نظام اقتصادی و پول‌شویی مفسد فی‌الارض شناخته شده و به اعدام محکوم شد؛ نامبرده وجوهی را نیز به عنوان رشوه به افرادی پرداخت کرده که کل وجوه به عنوان تعذیر وی حکم به ضبط داده شد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: بهداد بهزادی فرزند ناصر با سمت معاون حقوقی گروه، مفسد فی‌الارض شناخته شده و به اعدام محکوم شد؛ نامبرده به علت شرکت در پول‌شویی، به ضبط یک چهارم مبلغ حقوقی ذکر شده محکوم شد.
 
سخنگوی قوه قضاییه گفت:‌ ایرج شجاعی فرزند عنایت با سمت معاون مالی گروه نیز مانند جرایم ذکر شده بهداد بهزادی به استناد ماده 4 تشدید مرتکبین فساد و کلاهبرداری نیز به اعدام محکوم شد.  
 
حجت الاسلام والمسلمين محسنی‌ اژه‌ای در توضیح حکم سعید کیانی گفت: سعید کیانی رضازاده فرزند عیسی، رئیس بانک صادرات شعبه اهواز به استناد ماده 4 تشدید مرتکبین فساد و کلاهبرداری به عنوان مفسد فی‌الارض به اعدام و پرداخت وجوهی (23 میلیارد و 500 میلیون ریال)‌ که به عنوان رشوه در زمان مسئولیت دریافت کرده است نیز محکوم شده است.

اين خبر در حال تكميل است....
خبر فوری

سانحه برای بالگرد رئیسی در «دیزمار» /جستجو به سختی پیش می‌رود/تکذیب جلسه شورای عالی امنیت ملی