۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶
در صحن علنی صورت گرفت

مخالفت بافوریت سامانه حرارت مدارس

مجلس با فوری بررسی شدن طرحی درباره سامانه حرارت مرکزی استاندارد در مدارس مخالفت کرد.
کد خبر : ۹۷۱۴۳
 به گزارش صراط،نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان دوفوریت طرح استفساریه بند (3-10) قانون بودجه سال 1391 کل کشور را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب نرساندند.

وکلای ملت با 86 رای موافق، 84 رای مخالف و 17 رای ممتنع از 208 نفر از نمایندگان حاضر در جلسه، دوفوریت این طرح را به تصویب نرساندند و سپس با 88 رای موافق، 66 رای مخالف و 15 رای ممتنع از 208 نماینده حاضر در جلسه، با یک فوریت آن نیز مخالفت کردند.

این طرح که شامل یک مقدمه توجیهی و موضوع استفساریه است، به امضای 57 نفر از نمایندگان مجلس رسیده است.

این طرح که به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار گیرد در صورت تصویب نهایی طی آن مقرر می‌شود که مقصود از گازکشی داخلی مدارس با توجه به ممنوعیت استفاده از وسائل گازسوز در مدارس، شامل سامانه حرارت مرکزی استاندارد در مدارس نیز می‌شود.

در مقدمه توجیهی طرح مذکور آمده است: بر اساس بند (3-10) بودجه 91 مقرر شده است که به ازای مصرف هر متر مکعب گاز، شرکت گاز 50 ریال از مشترکین دریافت و نسبت به «گازرسانی به شهرها و روستاها» و «گازکشی داخل مدارس» اقدام کند.

این مقدمه می‌افزاید: با توجه به اینکه بر اساس مقررات مالی ساختمان کشور و آئین‌نامه‌های ساختمانی گازکشی داخل مدارس ممنوع است، خواهشمند است استفساریه پیوست برای شفاف شدن موضوع در صحن علنی مطرح شود.

منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم