۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴

مراجع:خسروی مفسدفي الارض نيست

وكيل مه آفريد خسروي گفت: تا 30 روز وقت داريم اعمال ماده 18 كنيم و قطعا اين درخواست انجام مي شود چون در اين حكم ديوان اختلافات فتوايي و شرعي وجود دارد.
کد خبر : ۹۷۱۶۹
به گزارش صراط،غلامعلی ریاحی در مورد حكم اعلام شده براي مه آفريد خسروي از سوي ديوانعالي كشور گفت: در این داد‌نامه 53 صفحه اي علاوه بر ماده 2 قانون مجازات اخلال در نظام اقتصادی و ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس و ارتشاء و کلاهبرداری، حکم اعدام اعلام شده كه تنها به فتوای دو تن از مراجع عظام حضرات آیات عظمی مکارم شیرازی و نوری همدانی استناد شده ولي در رأی، گفته شده افساد فی‌الارض منحصر به جرم محاربه که در ماده 183 باب هفتم قانون مجازات اسلامی آمده، نیست بلکه در غیر جرم محاربه هم ممکن است تحقق پیدا کند.


وكيل مه آفريد خسروي گفت: اين در حالي است كه نظر مراجع عظام اعم از آيت الله زنجاني، صافي، علوي و بيات با نظر آيت الله مكارم و نوري متفاوت است و اين يك اختلاف نظر است ولي ديوان تنها به نظر دو مرجع اكتفا كرده و راي صادر شده از سوي ديوان در 2 صفحه آن هم به استناد دو مرجع صادر شده است. همچنين حضرات آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی کتباً به خانواده متهمین اعلام کرده‌اند که در مورد اموری که در دستگاه قضائی مطرح است، نظری اعلام نمی‌کنند ولی نظرات‌شان در حکم اعلامی دیوانعالی کشور مورد استناد قرار گرفته است.

رياحي گفت: از آنجا که دادگاه بدوی و دادسرا و شعبه 13 دیوانعالی کشور از فتاوای دو تن از آیات عظام به منظور مستندسازی تصمیمات و آراء و مشروعیت‌ بخشیدن به آن استفاده کرده‌اند و در مقابل حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی، شبیری زنجانی، علوی گرگانی، بیات زنجانی و دفتر حضرات آیات گرامي، محفوظي و بهجت در قبال استفتائاتی که به عمل آمده، به صراحت اعلام کرده‌اند اقدامات انجام شده مصداق مفسد فی‌الارض نیست.

منبع: مهر