۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۹
دهقان در موافقت با طرح یک فوریتی تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی

متولی مبارزه بافساداقتصادی زیاداست

نماینده مردم طرقبه در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور ما متولی مبارزه با مفاسد اقتصادی زیاد است ولی موازی‌کاری هم در این رابطه وجود دارد.
کد خبر : ۹۷۲۹۰

 به گزارش صراط، محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه طی سخنانی در موافقت با بررسی یک فوریتی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: همه ما با هم اتفاق نظر داریم که ستاد اقتصادی در کشور ما وضعیت خوبی ندارد و هم مردم و هم رهبری و هم نمایندگان این وضع را تائید نمی‌کنند.

وی افزود: این طرح بعد از چند سال بررسی مطرح شده و از مجلس هشتم ما این موضوع را پیگیری می‌کردیم.

نماینده مردم طرقبه در مجلس ادامه داد: ما به این نتیجه رسیدیم که باید کار جدیدی برای مبارزه با فساد اقتصادی انجام داد؛ کشورهایی که توانستند با فساد مبارزه کنند ساختار و متولی مشخصی دارند.

دهقان با بیان اینکه در کشور ما متولی مبارزه با فساد اقتصادی زیاد است گفت: همه این دستگاه‌ها ذاتا ماموریت و مسئولیتشان پیگیری مبارزه با مفاسد اقتصادی نیست بلکه این کار را به صورت فرعی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در مبارزه با فساد اقتصادی موازی‌کاری وجود دارد اضافه کرد: اولین مسئله انسجام و اتحاد برای مبارزه با فساد اقتصادی است که باید به آن توجه کرد.

دهقان اظهار داشت: اگر ما سیستم بیداری داشتیم نمی‌گذاشتیم که اختلاس 3 هزار میلیاردی به وجود آید.

وی افزود: در حال حاضر ما پلیس تخصصی برای مبارزه با مسائل گوناگون داریم اما پلیس تخصصی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی نداریم.

منبع: فارس