۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۷
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

ارزش‌خدمت افرادبه میزان‌تبعیت ازولی‌فقیه

یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: چنانچه در نظام اسلامی افراد به دنبال اطاعت از ولی فقیه باشند کارشان ارزش خواهد داشت.
کد خبر : ۹۷۲۹۸

به گزارش صراط، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی امروز در جمع گروهی از پرسنل سپاه پاسداران با اشاره به نقش مهم اعتقاد در زندگی بشر اظهار کرد: ایمان قلبی امری تاثیرگذار در زندگی انسان‌هاست.

وی افزود: کسانی که اعتقاد قلبی آنها دارای پایه و اساس دینی باشد رستگار می‌شوند زیرا این امر مهمترین عامل رشد بشر محسوب می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه همه انسان‌ها در ذات خود به دنبال آفریدگار حقیقی جهان هستند گفت: خداوند به سرّ دل بندگان خویش آگاه است هرچند ممکن است بسیاری از انسان‌ها در بیان نتوانند او را صدا بزنند.

وی ادامه داد: شناخت خدا ارتباط چندانی با علم و سواد ظاهری ندارد و ممکن است برخی دانشمندان بزرگ هم شناخت خوبی از پروردگار خود نداشته باشند.

آیت‌الله علوی گرگانی در ادامه خلوص نیت را مورد توجه قرار داد و افزود: چنانچه در نظام اسلامی افراد به دنبال اطاعت خداوند و ولی امر او باشند کارشان ارزش خواهد داشت.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه تفاوت در نیت‌ها موجب ارزش‌گذاری و جهت‌دهی به اعمال می‌شود عنوان داشت: درجه اعتقاد هر شخص مطابق با نیت او تعیین می‌شود زیرا ارزش اصلی اعمال به نیت‌ها بستگی دارد.

وی نیت را روح عمل دانست و خاطرنشان کرد: در عملکرد اجتماعی نیت خالص و انجام کار برای خداوند تاثیر فراوانی دارد و چنانچه انسان تنها با نیت اطاعت از خداوند و ولی فقیه در نظام جمهوری اسلامی تلاش کند موفقیت و خوشبختی در انتظار او خواهد بود اما هوای نفس آفت عمل خواهد بود.

آیت‌الله علوی گرگانی خطاب به همه مسئولان کشور بیان داشت: کار باید برای خدا باشد و اطاعت از نایب امام عصر(عج) نیت اصلی قرار گیرد وگرنه نیت‌های مادی و قدرت طلبانه موجب از بین رفتن اعمال می‌شوند.

منبع: فارس