۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
نمازي :

حرفهای سیاسیون والتهاب جامعه

يك كارشناس سياسي گفت:مطرح كردن نظرات برخي سياسيون در آستانه انتخابات مشكلي ايجاد نمي‌كند، اما نبايد اين صحبت‌هاي تبليغاتي به گونه‌اي باشد كه احساسات مردم را تحت تأثير قرار داده و قدرت تصميم‌گيري درست را از آن‌ها سلب كند.
کد خبر : ۹۷۳۵۲
به گزارش صراط،"محمد نمازي" درباره راهكارهاي پيشگيري از جرائم انتخاباتي اظهار داشت: در گام نخست دستگاه‌هاي نظارتي، شوراي نگهبان و سازمان بازرسي كشور مي‌بايست جهت هماهنگي و پرهيز از هرگونه اخلال، منويات رهبري را سرلوحه اعمال خود قرار دهند.

وي با اشاره به اهميت قانون‌گرائي در انتخابات گفت: مردم با بصيرت با حضور پرشور در صحنه مي‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طريق نهادهاي امنيتي مشكل را حل و فصل كنند.

نمازي ادامه داد: مطرح كردن نظرات برخي سياسيون در آستانه انتخابات مشكلي ايجاد نمي‌كند، اما نبايد اين صحبت‌هاي تبليغاتي به گونه‌اي باشد كه احساسات مردم را تحت تأثير قرار داده و قدرت تصميم‌گيري درست را از آن‌ها سلب كند.

اين كارشناس سياسي با اشاره به تأثيرگذاري رسانه‌ها بر افكارعمومي در انتخابات گفت:رسانه ها و مطبوعات نبايد با تقويت گروه يا حزب خاصي و خاطي نشان دادن رقيب او در جامعه التهاب آفريني و دستگاههاي نظارتي را دچار مشكل سازند بلكه كانديداها در تبليغات مي بايست به صورت شفاف صحبت كنند و مشكلات درون گروهي را در بين مردم رواج ندهند.

 وي در پايان با بيان‌اينكه رسانه‌هاي غربي در هر دوره‌اي با طرح استراتژي گوناگون سعي در دلسرد نمودن و پائين آوردن سطح مشاركت مردم ميكنند اظهار داشت: به طور طبيعي يکي از وظايف اصلي رسانه در نظام اسلامي، فراهم کردن شرايط حضور آگاهانه مردم براي ايفاي اين مسئوليت مهم است.
خبر فوری

بالگرد حامل ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد/ تلفات جانی این حادثه مشخص نیست