۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷

نمايشگاهي انقلابي، حاصل‌كار بچه‌هاي انقلاب

حالا در هياهوي دنياطلبي دنيا دوستان، هر از گاهي حركات خوب و انقلابي و جهادگونه مشاهده مي شود كه جاي تقدير فراوان دارد. از جمله اين فعاليت ها جشنواره فيلم عمار بود....
کد خبر : ۹۷۴۵۹
به گزارش صراط، چند سالي مي شد كه جاي خالي حركتهاي خودجوش و جهادي در عرصه‌هاي مختلف خصوصاً در سنگر فرهنگي انقلاب حس مي شد. شايد اگر يكي دو دهه به عقب بازگرديم كمتر حرفي از همايش‌هاي كلان و هزينه بر دولتي و جشنواره‌هاي رسمي و اداري بود كه برگزاركنندگانش هدفي جز كسب درآمد و پر كردن بيلان كاري ندارند! آن وقت ها هرچه بود خلوص بود و صفا و تلاش براي رضاي خدا. كسي نمي پرسيد فلان جا كه كار هست چقدر مزد مي دهند، ناهارش چيست و...
 
اگر احساس تكليف مي‌شد ديگر اين مسائل اهميتي نداشتند. حالا در هياهوي دنياطلبي دنيا دوستان، هر از گاهي حركات خوب و انقلابي و جهادگونه مشاهده مي شود كه جاي تقدير فراوان دارد. از جمله اين فعاليت ها جشنواره فيلم عمار بود كه چندي پيش با استقبال بسيار پرشور هنرمندان متعهد و حزب‌اللهي برگزار شد. حالا هم چند روزي است كه بالاخره مصلاي بزرگ تهران پذيراي نمايشگاهي شده كه به نام مصلي مي آيد. آخر در سالهاي اخير مصلاي مظلوم تهران غالباً پذيراي نمايشگاه‌هايي كاملاً بي ربط و بعضاً با مفسده هاي فراوان بوده است! 

از اواخر بهمن ماه اولين نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال انقلاب اسلامي در اين مكان مقدس آغاز به كار نموده است. سواي اينكه محتواي اين نمايشگاه چقدر غني و ارزشمند است صِرف برگزاري آن نيز اهميت فوق‌العاده‌اي دارد. اي كاش متدينين در تمام عرصه‌ها اقدام به برگزاري چنين نمايشگاه‌ها و همايش‌هايي بکنند تا به نوعي سبك برگزار كردن نمايشگاه اسلامي را در كنار سبك صحيح زندگي اسلامي به مسئولين نشان دهيم. 

وارد فضاي نمايشگاه كه بشوي متفاوت بودن از دروديوارش ‌مي‌بارد. اصلاً اينقدر در اين نمايشگاه‌هاي برگزار شده در مصلي بدحجابي ديده بوديم كه بي‌اختيار انتظار چنين فضايي را مي كشيديم. اما اينجا برعكس همه نمايشگاه‌هاي ديگر (البته حساب نمايشگاه قرآن ماه رمضان را جدا كنيد) خبري از بدحجابي نبود. 

همه متصديان راهنمايي و غرفه داران خانم با حجاب بسيار خوب و آقايان نيز غالباً با ظاهر حزب اللهي و متدين بودند تا اولين وجه تمايز را در بدو امر شاهد باشيم. قصد پرداختن به جزئيات و معرفي جزء به جزء نداريم ولي نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال انقلاب اسلامي از بخش هاي مختلفي تشكيل مي شد. از جمله اين بخش‌ها دفاع مقدس، سبك زندگي اسلامي، بيداري اسلامي، جنگ نرم و بازي هاي اسلامي بودند. در هر كدام از اين بخش‌ها فعالين عرصه رسانه به معرفي و بعضاً فروش محصولات خود مي پرداختند. 

البته اين نمايشگاه با همه محاسن فراوان از معايبي هم برخوردار بود. مهمترين ايراد وارد بر آن به انتخاب محيط برگزاري بر مي‌گردد. شايد اگر اين نمايشگاه در محيطي كوچكتر و در دسترس‌تر برگزار مي شد درصد استقبال نيز افزايش چشمگيري داشت. مصلي براي اين نمايشگاه نوپا بسيار بزرگ بود و خود اين امر باعث از بين رفتن شادابي محيط گشته بود. 

ايراد ديگر نيز به جذابيت كم آن باز مي گردد. غرفه هاي خوب و پرمحتوا ولي كم جاذبه نمي‌توانند خانواده‌ها را ترغيب به پيمودن مسيري طولاني و صرف وقت براي بازديد كنند. يك انتقاد هم به عموم مردم انقلابي و متدين وارد است. اگر ما از اين گونه حركات خودجوش و انقلابي حمايت نكنيم مطمئناً از ديگران نمي‌توانيم انتظار داشته باشيم. نبايد اجازه دهيم صاحبان اين دست فعاليت هاي خوب و اثرگذار تنها بمانند و احياناً احساس يأس كنند. 

البته بماند كه در همين مصلي و در همين ايام اگر سري به نمايشگاه لوازم خانگي و خوراكي ها -كه در حال برگزاري است- بزنيد متوجه تفاوت استقبال مردم خواهيد شد! تعجبي ندارد از اين مردم آخرالزمان! ياد روايتي از رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم افتادم كه مي فرمايند: ‹سوگند به خداوند يكتا مسلمانان آخرالزمان را ديدم كه در ظواهر دنيا گرفتار و از عقل و تفكر بي بهره‌اند. به جسم خود پرداخته و به جانشان توجه ندارند... و دينشان را به بهاي ماده بزي مي‌فروشند!› 

از اين مردم انتظاري نيست. مردمي كه غرق در ماديات شده‌اند ولي از انقلابيوني كه هنوز دلشان براي آرمانها مي‌تپد انتظار مي رود اولاً آرام ننشينند و در هر لباس و كسوتي هستند دست از فعاليت بر‌ندارند و ثانياً اگر حركت خوب و ارزشمندي را مشاهده نمودند از آن استقبال نمايند.
اضافه مي‌شود که اين نمايشگاه تا سوم اسفندماه جاري از ساعت۱۰ صبح تا ۸ شب ادامه دارد.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۱
۶
۰
تبليغاتش خيلي ضعيفه تقصير متدينين چيه؟!