۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۲
شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر تاکید کرد

رژیم سعودی ناقض حقوق بشراست

شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر یورش نیروهای ضد شورش سعودی به شهر العوامیه و نقض گسترده حقوق بشر در عربستان را در سایه سکوت شرم آور مدعیان دفاع از دموکراسی محکوم کرد.
کد خبر : ۹۷۵۴۳
به گزارش صراط،شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر یورش نیروهای ضد شورش به شهر العوامیه و تیراندازی پراکنده و بی هدف به سمت خانه های مردم به ادعای پیگرد سه فرد لیست 23 نفره افراد تحت پیگرد امنیتی را محکوم کرد.

این شبکه یورش نیروهای ضد شورش را تلاش روشن مسئولان برای مرعوب کردن اهالی منطقه و حذف فیزیکی فعالان دانست و سکوت شرم آور کشورهای مدعی دفاع از دموکراسی را محکوم کرد.

این شبکه از همه کشورها و نهادهای حقوق بشری خواست تا موارد نقض گسترده حقوق بشر رژیم سعودی علیه شهروندان بیگناه خود را برملا کنند و این رژیم را ترغیب کنند تا سیاست سرکوبگرانه خود علیه ملت را تغییر داده و عاملان سرکوب را به دادگاههای بین المللی به اتهام ارتکاب جرایم ضد انسانی تحویل دهند.

نیروهای ضد شورش سعودی در راستای تلاش برای بازداشت اعضای یک فهرست 23 نفره از افراد تحت پیگرد خود به خانه‌های مردم در شهر العوامیه در استان القطیف یورش بردند.

ساکنان العوامیه گفتند که تعدادی از خودروهای یگان‌های ضد شورش خیابان‌های منتهی به خانه‌های افراد مورد پیگرد را از همه سو محاصره کرده و از نزدیک شدن عابران پیاده به محل جلوگیری کردند.

برخی منابع به شبکه راصد گفتند: نیروهای امنیتی به خانه های «مرسی الربح، فاضل الصفوانی ومحمد عیسى اللباد» یورش بردند اما نتوانستند آنها را بازداشت کنند.

به گفته ساکنان العوامیه، نیروهای امنیتی به طور بی هدف و پراکنده به تیراندازی دست زدند که باعث ترس و هراس عابران پیاده شد و برخی از گلوله ها به خانه های مردم در مجاورت محل محاصره شده اصابت کرد.

بستگان افراد تحت پیگرد گفتند که نیروهای امنیتی با وجود حضور زنان و کودکان در خانه یورش بردند و همه خانه را تفتیش کردند.

شهرهای مختلف عربستان از بیش از یکسال و نیم پیش شاهد برگزاری تظاهرات برای درخواست جهت آزادی و روی کار آمدن نظامی منتخب برآمده از خواست مردم است که با سرکوبگری رژیم سعودی و کشته یا زخمی شدن شماری از معترضان یا بازداشت و شکنجه آنها روبرو شده است.

منبع: فارس