۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴

4700 نفر طعمه پهپادهای امریکایی

در حالی که تاکنون مقامات آمریکایی از اعلام تعداد کشته‌شدگان در حملات پهپادهای آمریکایی خودداری کرده‌اند یک سناتور آمریکایی از آمار ۴۷۰۰ نفری کشته‌شدگان خبر داد.
کد خبر : ۹۷۹۰۷
در حالی که تاکنون مقامات آمریکایی از اعلام تعداد کشته‌شدگان در حملات پهپادهای آمریکایی خودداری کرده‌اند یک سناتور آمریکایی از آمار ۴۷۰۰ نفری کشته‌شدگان خبر داد.

به گزارش صراط، نشریه «آتلانتیک» در گزارشی به موضوع طفره رفتن مقامات مسئول آمریکایی از اعلام تعداد کشته شدگان هواپیماهای بدون سرنشین پرداخت و نوشت: وقتی کشوری مردم را می‌کشد و از اعلام تعداد کشته‌شدگان خودداری می‌کند، اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد.

این نشریه آمریکایی سپس نوشت: آیا پهپادهای آمریکایی تاکنون 2 هزار، 3 هزار، 4هزار، 5 هزار یا 6 هزار نفر را کشته‌اند؟ مطمئنا هیچ‌کس نمی‌داند. البته رییس جمهور اوباما اعلام کرده شهروندان می‌توانند درباره این کشتارها گفت‌وگو کنند اما او بیان نکرده چه تعداد مرد، زن و کودک کشته‌ شده‌اند. 

آتلانتیک در ادامه مطلب خود آورده: به همین علت، بسیاری از موسسات غیرانتفاعی کوشیده‌اند (برای پیدا کردن آمار کشته‌ شده‌ها) گزارش‌ رسانه‌ها درباره پاکستان را تجزیه و تحلیل کنند و اینها بهترین منابع ما بودند تا اینکه حقیقت بالاخره افشاء شد آنهم از طریق سناتور «لیندسی گراهام»، عضو کمیته خدمات تسلیحاتی سنا.

به نوشته این نشریه، چندی پیش، لیندسی گراهام در سخنرانی‌ای در کارولینای جنوبی گفت، «ما 4700 نفر را کشته‌ایم که در برخی موارد افراد بی‌گناه هدف قرار گرفته‌اند. من از این موضوع متنفر هستم اما این جنگ است و ما (از این طریق) بسیاری از اعضاء ارشد القاعده را کشته‌ایم».

آتلانیک با نقل سخنان فوق نوشت: آیا واقعا ما این تعداد را کشته‌ایم. آیا از ما انتظار دارند باور کنیم این 4700 نفر تهدید فوری برای امنیت آمریکا بوده‌اند؟ به هر حال این برآورد به سرعت در رسانه‌ها منتشر شد و سئوال این بود که آیا سناتور گراهام اطلاعات محرمانه را افشاء کرده است؟

در همین رابطه بود که «میکا زنکو»، یکی از اعضاء بخش «اقدام پیش‌گیرانه» در مرکز مستقل شورای روابط خارجی آمریکا گفت: برآورد گراهام از تعداد مرگ‌ومیر مظنونان تروریستی بیش از سایر گزارش‌هاست. احتمال دارد او به طور غیر عمدی، آمار دولت آمریکا را فاش کرده باشد.

بر اساس این گزارش، زمانی که از دفتر گراهام در این باره سئوال شد، این دفتر کلیپی از برنامه شبکه خبری ان‌بی‌سی را ارسال کرد که در آن تعداد کشته‌شده‌ها 4700 نفر عنوان شده بود. زمانی که از شورای امنیت ملی آمریکا سئوال شد آیا افشاگری گراهام موجب نگرانی دولت اوباما شده، «تامی ویتور»، سخنگوی این شورا نیز یک مطلب طولانی به همراه همان کلیپ را ارسال کرد.

آتلانیک ادامه داد: بنابراین چه اینکه یک سناتور از کالرینای جنوبی که عضو کمیته خدمات تسلیحاتی سناست، این اطلاعات را از شبکه خبری ان‌بی‌سی گرفته باشد و یا اطلاعات محرمانه را افشاء کرده باشد، در هر دو حالت، دلیلی ندارد که فکر کنیم اعلام تعداد کشته‌شدگان در حملات پهپادهای آمریکایی، امنیت ملی را به خطر می‌اندازد. به همین دلیل است که می‌گویم وقتی کشوری مردم را می‌کشد و از بیان تعداد آنها به شهروندان خود خودداری می‌کند، اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد.

منبع: فارس