۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۳
رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس ؛

دیوان عدالت،مرجع رسیدگی به شکایات

رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس گفت که طبق طبق مصوبه کمیسیون متبوعش «دیوان عدالت اداری» مرجع رسیدگی به شکایات احزاب از تصمیمات و اقدامات کمیسیون ماده 10 احزاب تعیین شد
کد خبر : ۹۷۹۲۵
 رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس گفت که طبق طبق مصوبه کمیسیون متبوعش «دیوان عدالت اداری» مرجع رسیدگی به شکایات احزاب از تصمیمات و اقدامات کمیسیون ماده 10 احزاب تعیین شد.
به گزارش صراط، امیر خجسته نماینده مردم همدان و رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی

به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز (یکشنبه) اعضای کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه، رسیدگی به طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی کشور ادامه یافت و مواد 10، 11 و 12 این طرح به تصویب رسید.

وی افزود: کمیسیون شوراها در راستای تحکیم و تقویت پایه‌های مردم‌سالاری دینی و توجه به حضور حداکثری مردم در صحنه، امروز مصوب کرد که علاوه بر دو نفر نماینده دبیران احزاب کشور، یک نفر از دبیران احزاب استانی نیز در ترکیب کمیسیون ماده 10 احزاب حاضر باشند چرا که این اقدام، تقویت توجه به خواست و اراده مردم را در پی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس همچنین حضور همراه با حق رأی نماینده وزارت اطلاعات و معاون دادستان در کمیسیون ماده 10 احزاب را از دیگر مصوبات کمیسیون متبوعش عنوان کرد.

وی با اشاره به نحوه انتخاب سه نفر دبیران کل احزاب دارای پروانه فعالیت، تصریح کرد: نحوه برگزاری انتخابات برای انتخاب نمایندگان احزاب به پیشنهاد معاون سیاسی وزیر کشور و تصویب کمیسیون ماده 10 احزاب خواهد بود.

امیر خجسته در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس به نحوه تأمین منابع هزینه کمیسیون ماده 10 احزاب اشاره کرد و گفت که هزینه‌های این کمیسیون از محل اعتبارات وزارت کشور تأمین می‌شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: طبق مصوبه امروز کمیسیون شوراها، مرجع رسیدگی به شکایات احزاب از تصمیمات و اقدامات کمیسیون ماده 10 احزاب، دیوان عدالت اداری خواهد بود.

منبع: فارس