۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۸
معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین:

جهان‌اسلام‌به‌یاری‌اسرای‌فلسطینی‌بشتابد

معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی، خواستار محاکمه رژیم صهیونیستی به دلیل جنایت علیه زندانیان فلسطینی شد.
کد خبر : ۹۷۹۵۰
معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی، خواستار محاکمه رژیم صهیونیستی به دلیل جنایت علیه زندانیان فلسطینی شد.
به گزارش صراط، به نقل از خبرگزاری رسمی کویت ، محمد صبیح روز یکشنبه در واکنش به جان باختن عرفات جردات اسیر دربند فلسطینی در زیر شکنجه زندانبانان گفت:‌« ‌این اسیر به خیل شهیدانی پیوست که دلیل شهادتشان یا جان دادن در زیر شکنجه های جسمی وحشتناک است یا ممانعت از ارسال دارو یا جلوگیری از انتقال زندانیان بیمار به مراکز درمانی، اما این جنایات هرگز بدون مجازات نخواهد ماند».

وی مسئولیت جان باختن این اسیر فلسطینی را متوجه رژیم اشغالگر دانست و گفت:‌« مبارزه با اسرائیل همچنان ادامه دارد و مقاومت فلسطین از این حوادث ضربه نخواهد خورد زیرا هدف آزادی سرزمین فلسطین است و در این راه همه ما باید بهای چنین مبارزاتی را بپردازیم و در عین حال در انتظار رقم زدن روزی باشیم که اشغالگران نژادپرست را در هر مکانی که هستند تحت پیگرد قرار می دهیم».

صبیح قضیه اسرای فلسطینی را دارای ابعاد بین المللی دانست و گفت:‌« این قضیه به جایی رسیده است که امروز افکار عمومی جهان به آن اهمیت می دهد در نتیجه جا دارد کشورهای عربی، سازمان ها و موسسات فعال در امورحقوق بشر در این زمینه پیشگام شوند».

وی به خبری مبنی بر آغاز اعتصاب غذای سه هزار اسیر فلسطینی در بند در اعتراض به جان باختن عرفات جردات اشاره کرد و گفت:‌« این اقدام پیامی به جهانیان است تا بدانند اسرای فلسطینی همچنان مقاوم ایستاده اند ضمن اینکه این حرکت پیامی برای جهان اسلام است تا بدانند در هر مکانی که هستند باید به یاری اسرای فلسطینی بشتابند و برای رفع ظلم از آنان و پایان دادن به اشغالگری اقدام کنند».

محمد صبیح در ادامه گفت:‌« نمی خواهیم سفر منطقه ای باراک اوباما در دور جدید ریاست جمهوری او مثل سفرهای گذشته مقامات آمریکا به منطقه باشد زیرا نمی توان پذیرفت که به اسرائیل به عنوان طرفی نگریسته شود که در سایه حمایت ابرقدرتی چون آمریکا فراتر از قوانین بین المللی قرارگرفته است در نتیجه انتظار می رود این بار پیام آشکار اسرای فلسطینی به رئیس جمهوری آمریکا موجب بیداری او شود تا برای توقف اقدامات نژاد پرستانه اسرائیل اقدام کند».