۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۰

مدگرايي با طعم فرهنگ غربي/ترفندهاي صهيونيست‌ها براي بي‌حيايي جوانان

فيلمسازان وقتي مي‌خواهند جوان امروزي را نشان بدهند او را با لباس‌هاي ژوليده و سروظاهري درهم و برهم كه محاسني عجيب و غريب هم برصورت دارد درمي‌آورند و بعد قرار است تا او شخصيتي كه نماد نسل امروز است باشد...
کد خبر : ۹۷۹۶۱
به گزارش صراط،شلوار جين گران‌قيمتي كه تازه خريده بود را پاره پاره كرد و پوشيد وقتي متعجب از اين كارش شديم گفت: شلوار پاره مد روزه! جالب است زماني وقتي شلوار لي كسي پاره مي‌شد براي اين‌كه ديده نشود و خجالت نكشد روي آن را مي‌پوشاند و رفو مي‌كرد ولي حالا خودشان شلوار نو را پاره مي‌كنند و با نام مد مي‌پوشند. 

متأسفانه اين نوع خرده فرهنگ‌هاي غلط و ناجور كه رهاورد فرهنگ غرب است اين روزها بدجوري دامن يك عده را گرفته است و براي اين‌كه از قطار تجدد و مدگرايي عقب نمانند با هم كورس گذاشتند تا مبادا در نظر ديگران عقب مانده و متحجر جلوه كنند البته دراين ميان تلويزيون، فرهنگ‌، سازمان يا سينماي ملي‌مان هم كم بي‌تقصير نبوده‌اند. 

فيلمسازان وقتي مي‌خواهند جوان امروزي را نشان بدهند او را با لباس‌هاي ژوليده و سروظاهري درهم و برهم كه محاسني عجيب و غريب هم برصورت دارد درمي‌آورند و بعد قرار است تا او شخصيتي كه نماد نسل امروز است باشد. خب چه توقع داريم؛ ‌شايد در پايتخت جواناني با مدها و تيپ‌هاي ناجور در سطح شهر عرض اندام ‌كنند اما درشهرهاي كوچك و روستاهايي كه تهران را از دريچه تلويزيون مي‌بينند تصور مي‌كنند حتماً مد اين روزها چنين لباس پوشيدن است. 

انصافاً از جواني كه در آستانه الگوپذيري است و دوست دارد تا خود را به شكل و شمايلي قابل قبول و به‌روز درآورد چه انتظاري مي‌رود؟! دراتوبوس پسرجواني را ديدم كه از يكي از شهرهاي كوچك آمده بوده به محض اين‌كه به ترمينال آرژانتين تهران رسيد به‌قدري‌ سر و وضع ظاهري‌اش را عوض كرد كه اگر ورودش را نديده بوديم باور نمي‌كرديم او از كجا آمده؟ 

متأسفانه فيلم‌هاي ما هم نتوانسته‌اند الگوي خوبي براي جوانان ارائه دهند وقتي قرار است در فيلم‌هاي تلويزيوني يك جوان مؤمن و خوب را به تصوير درآورند به سبك و سياق جوانان دهه شصت نشان مي‌دهند و حالا قرار است او الگوي مثبت در جامعه باشد. دكتر حسن عباسي حرف جالبي مي‌زد. مي‌گفت: بايد تفكرات و ديدگاه‌ جوانان دهه شصت را در جامعه ترويج كرد نه تيپ و ظاهرشان را مثلاً مي‌خواهند نام و ياد شهيد آويني را زنده كنند خود را به شكل و شمايل آويني آن زمان مي‌كنند اما هيچ يك از اخلاقيات و رفتارهايش را نمي‌دانند. اين بيشتر باعث دافعه مي‌شود تا جاذبه.

بايد قبول كنيم بعد ازسي و اندي سال از انقلاب كه درهمه عرصه‌ها احياگري داشته‌ايم هنوز نتوانسته‌ايم مد و مدل مناسبي را ترويج كنيم. يك چادر زن مسلمان است كه هربار به جانش مي‌افتيم و طرح و مدلش مي‌دهيم و از شكل و قواره بيرونش مي‌كنيم؛ هرچند امام خامنه‌اي بارها سفارش كرده‌اند تا خودمان مدهاي خوب اسلامي و مناسب را براي جوانان و نسل حاضر طراحي و ارائه دهيم. 

گاهي برخي مدها در نمايشگاه‌هاي دولتي وجود دارد كه اولاً اصلاً براي آقايان نيست ثانياً مدها به قدري پرهزينه و شلوغ هستند كه توليد انبوه آن‌ها به صرفه نيست و كمتر كسي جز خود طراحان سراغ چنين مدهاي غيرمقبولي مي‌روند. مثلاً در يكي از نمايشگاه‌هاي مد لباس مانتويي بود كه اين‌قدر روي آن انواع دوخت‌ها و رنگ‌‌ها وجود داشت كه گمان نمي‌كنم دخترجواني حاضر شود اين مانتوي شلوغ را به تن كند بيشتر براي بازي در نمايش و تئاتر مناسب بود تا يك مانتو. چگونه مي‌خواهيم با چنين نگاه‌هاي سليقه‌اي، ‌توجه و نياز جوانان را به مدهاي بومي و داخلي سوق دهيم وقتي هنوز با چنين مزون‌هاي غير متعارف لباس كار مي‌كنيم و نياز جوان مسلمان امروز را در كشور نمي‌دانيم و توانايي هدايتگري مطلوب آن را نداريم؟!

درهرحال چه بخواهيم وچه نخواهيم جوانان به اقتضاي سن وسال تابع مدهاي جديد و شيك روز هستند كه اگر ما در اين عرصه همت نداشته باشيم طراحان غربي پاسخگوي نيازشان خواهند بود آن هم مدهايي كه هر بار غير اخلاقي‌تر و غير ارزشي‌تر مي‌شوند مانند لباس‌هاي كوتاه و شلوارهاي فاق كوتاهي كه به وفور در بازار وجود دارد و از ترفندهاي صهيونيست‌ها براي بي‌حيايي جوانان است. ما براي جوان مسلمان ايراني و حتي غير ايراني چه نوع توليدات موجه اسلامي ارائه كرده‌ايم؟!
نظرات بینندگان
رسانه هفت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۳
۲
شما فرهنگ عربی ترویج میدی اونا غربی چقدر بدبخت هستیم ما توی چه دوره ای زندگی میکنیم که فرهنگ اصیل خودمون فراموش کردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۱
۲
تنوع رنگ زیبایی و شیک پوشی هیچ ایرادی ندارد و هر کس هر طور دوست دارد میپوشد آیا به کسی جز امثال شما صراطی ها ربطی دارد؟
دخترشیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۰
۴
ترفند صهیونیستی؟!
مرضیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۱
۳
خوب ما جوانها چه تقصیری داریم همه شلوارهای جین تو سایز خودشون تنگ دوخته شدند اگه یه شماره بزرگتر بگیریم کمرش و چیکارکنیم ؟
مردی از تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۱
۳
درست میگی صراط..این جوونای شهرستانی تا میان تهران سیریع السیر خودشونو به بدترین حالت درمیارن چه دخترش چه پسرش
شهر مارو هم الکی شلوغ میکنند
دخترشیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
حالا خودت مال کدوم شهرستان هستی؟! هه هه...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
۳
۱
به مدپوشان بگوئید : "آخرین مد کفن است"