۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱
بهروز رهبری فرد

افشاگری کاپیتان پرسپولیس علیه گل‌محمدی و بگوویچ!

این را به شما بگویم که من خودم دنبال مربی گری در ایران نیستم اما حرفم این است؛ پرسپولیس این همه پیشکسوت دارد چرا وینکو رییس آکادمی بشود ؟
کد خبر : ۹۸۰۲۷


بهروز رهبری فرد حالا عضو اپوزیسیون مهم پرسپولیس است . درست مثل همان یک سالی که رگ پروینی اش زده بود بالا و علیه تیمی بود که مدیریت قرمز ها را در دست داشت.

 

با او درباره مصاحبه اش علیه بگوویچ صحبت کردیم.

 

 آقا بهروز حرفهایی که زدید بگوویچ را خیلی ناراحت کرده . ایشان گفته تهمت زده اید و می خواهد از شما شکایت کند؟

من تا زمانی که حرفی برایم مسجل نشود به زبان نمی آورم ... مگر در این چند سال به کسی تهمت زدم که این دومین بارش باشد؟من برای حرفهایم دلیل دارم. از آقای بگوویچ میپرسم که چگونه ۸ بازیکن فولاد به تیم ملی رفتند و بعد از آن نتوانستند در فوتبال رشد آنچنانی داشته باشند شدند .چرا در همان مقطع بازیکنان پرسپولیس و استقلال به آن صورت دعوت نمی شدند؟یا اگر دعوت می شدند جسته گریخته بودو تعدادشان کم بود.

 

اما آن بازیکنان که می گویید در لیگ ایران جز خوبها بودند؟اسم هایشان را مرور کن. کعبی ، مبعلی ، کاملی مفرد و...

شاید هم اینطور باشد، من که با آنها مشکلی ندارم اما آنها با دلالی این آقا به تیم ملی رفتند وگرنه چرا در سالهای بعد وقتی برانکو از ایران رفت کریم شیره ای شدند  و مربیان دیگر چندان اعتقادی به کار آنها نداشتند در تیم ملی و خیلی از آنها هم محو شدند. این آقا هرجا دوست دارد شکایت کند من از این شکایتها زیاد دیده ام ولی من تا برای حرفم دلیل و مدرک نداشته باشم حرف نمی زنم.

مثلا چرا این آقا فقط در ایران مربیگری می کند؟ مگر مربی خوب و مقتدری نیست چرا با ۶۴سال سن فقط در ایران بوده اند و از جایی پیشنهاد نداشته؟.

 

اما آقای رهبری فرد بگوویچ در الوصل امارات و القطر هم مربیگری کرده؟!

 آن هم از صدقه سری پرسپولیس است واگرنه چرا بعد از آن به ایران امد و حتی حاضر شد در تیمهای رده پایین و حتی لیگ یک ایران مربی گری کند ...

پولی که این آقا دارد میخورد پول من و هموطن های من است. الان هم چون ترسیده که بعد از من ۲نفر دیگرهم این حرفها را بزنند و از ایران برود می خواهد شکایت کند!

 

 این حرف هایی که گفتید نظر شماست نه مدرک...

این را به شما بگویم که من خودم دنبال مربی گری در ایران نیستم اما حرفم این است این همه پیشکسوت دارد پرسپولیس چرا وینکو رییس آکادمی بشود ؟

لابد پس فردا هم اینجا نباشه یک پست دیگر به او می دهند مثلا رییس فیزیوتراپی پرسپولیس. پس فردا هم می شود سرپرست پرسپولیس.

 

البته وینگو امتحانش را در کار با جوانان پس داده است؟

شاید چند تا جوان را به فوتبال معرفی کرده باشد خیلی های دیگر هم این کار را کرده اند مگر علی آقای پروین چند تا جوان به فوتبال معرفی نکرد یا امیر قلعه نویی؟

 

 قلعه نویی رئیس آکادمی پرسپولیس بشود؟

 مثال زدم . مگر آقای پنجعلی یا پیوس یا محمد خانی نمی توانند با جوانان کار کنند .

 

 یعنی آن ها بیایند کسی اعتراض نمی کند؟

 

منظور من از پیشکسوت کسانی هستند که برای پرسپولیس زحمت کشیده اند افتخار کسب کرده اند. همان کسانی که در بی پولی این باشگاه بوده وبرای پرسپولیس تاریخ ساز بوده اند که تعدادشان هم فکر نکنم ۲۰۰۰نفر باشد؛ چون اگر اینطور باشد که همه پیشکسوتند حتی کسانی که ۳ماه در پرسپولیس بوده اند.مثلا بهنام سراج ۲سال در پرسپولیس بوده اما پیشکسوت این تیم نیست . من کسانی را میگویم که ریشه های این باشگاه بوده اند امثال پنجعلی،پیوس ،درخشان ها و محرمی ها یا کلانی ها. نه اینکه این آقا بشود رییس آکادمی آقای شیرینی هم بشود سرپرست . این درست نیست .خود من به عشق امثال پنجعلی ها به پرسپولیس آمدم چرا باید در این تیم بزرگ آدمهای کوچکی مثل مجتبی حسینی باشد مگر ما کم آدم بزرگ در پرسپولیس داریم؟

در پرسپولیس هم که تا دلتان بخواهد پست هست من شنیدم همین آقای رویانیان ۱۰ تا مشاور دارد .من حرفم این است روی نیمکت پرسپولیس به جز یحیی همه غریبه اند.

آقای شیرینی را که می بینم فکر میکنم یک تیم دیگر است نه پرسپولیس تا زمانی که دوربین روی یحیی میرود میفهمم این پرسپولیس است ...چه طور اقای رویانیان برای حمایت از شیرینی سینه اش را سپر میکند خوب پنجعلی یا پیوس را هم بیاورد محرمی را محمد خانی را هم بیاورد و از انها حمایت کند.آیا من حرف بی راهی میزنم؟

 

 اما این حق گل محمدی است که دستیاردلخواهش را انتخاب کند؟

بله حق دارد اما از یحیی میپرسم اگر اسماعیل حلالی را که الان مربی تیم( ب ) پرسپولیس هم است را می آوردی چه اتفاقی می افتاد ؟یعنی مغز تاکتیکی مجتبی حسینی اینقدر بزرگ است که هیچ کس نمی تواند جایش را بگیرد من تمام حرفم این است که جای این آدمها یا شیرینی در پرسپولیس نیستواگرنه من به یحیی حق میدم اما آقا یحیی تو کم همبازی بزرگ نداشتی کم بازیکن پرسپولیسی بزرگ کنارت نبوده اند .من از ملوان خوشم می آید چون در ملوان اصلاَ به بازیکن غیر بومی فرصت نمی دهند یا روی نیمکتش غیر بومی راه نمیدهند

 

پس شما با یحیی مشکلی ندارید؟

ببینید من خودم در کمیته فنی آن زمان که برای انتخاب ژوزه تشکیل شده بود بودم و زمانی که دیدم رزومه خوبی دارد چند بار قهرمان شده با الاهلی مصر که تیم قدرتمندی است.

یا در بنفیکا و بوایستا که تیمهای بزرگی در پرتقال هستند بوده و دستم را به عنوان رای مثبت بالا بردم اما من حرفم این است که آقای رویانیان وقتی تو این همه خرج میکنی ژوزه را می آوری و توقع مردم را بالا می بری باید یک مربی بزرگ تر بیاوری. تو که پول داری و مشکلی نداری و بلدی خرج کنی یک مربی بزرگتر از ژوزه یا لااقلال یک مربی پرسپولیسی خوب با تجربه بیاور


مثلاَ چه کسی؟

همین حمید درخشان مگر مربی کوچکی است من نمیگویم بهترین است اما سال ۷۳ مربی خود من بوده است و سالهاست در پرسپولیس است و در لیگ مربی گری کرده و تجربه دارد.

مربی گری در لیگ تجربه میخواهد این طور نیست که هر کس بازیکن ملی بود بیاید و بشود سر مربی. پرسپولیس این چند تا بازی هم که نتیجه گرفته دقیقه ۹۰ گل زده ایم و این شانسی است.

 

 به نظر تو چرا ژوزه نتیجه نگرفت؟

اگرچه ژوزه هم مربی خوبی بود باید بگویم که از ۱۰۰درصد ۲۰درصد مقصر بود .علتش را هم میدانم که چرا نتیجه نگرفت.

چرا؟

 چوب لای چرخش گذاشتند ودرست حسابی حمایتش نکردند. شما نگاه کنید وقتی میروند یحیی را به عنوان کمکش می آورند بازیکنان چگونه بازی می کنند.

 

یعنی چی این حرف؟

یعنی اینکه کدام آدم عاقلی سر مربی گری تیم صبا را ول میکند و می آید کمک می شود ؟

شاید مردم ندانند اما من بهروز رهبری فرد که ۱۴ سال در در پرسپولیس بودم می دانم که ما نتوانستیم با ژوزه کنار بیاییم.واگرنه او مشکلی نداشت... بعدش هم که به یحیی می گوییم بیا کمک بایست ۲هفته دیگر سر مربی هستی؛ خوب معلوم است که بازیکنها دیگر برای ژوزه بازی نمی کنند. شما بروید ببینید در آن ۲تا بازی آخر نیمه دوم بازیکنان راه می رفتند.

 مربی خارجی چون به بازیکن برنامه می دهد و از بازیکن برنامه میخواهد برای ما بازیکنان سخت است. خود من زمانی که در تیم ملی بودم در دوره بلاژویچ وقتی می آمد فکر می کردیم او سرهنگ است و ما سرباز و می خواهد تنبیه کند. مربی خارجی با کسی شوخی ندارد .شما ببینید کدام مربی جرات دارد علی کریمی را اخراج کند؟همین یحیی میتواند یا حتی درخشان؟ اما ژوزه چشم نمی گوید .ما هم میرویم یحیی را می آوریم ... بازیکنان هم که از خدا خواسته چون کار با مربی خارجی سخت است.

 

 انگار یک جورهایی دوست ندارید گل محمدی نتیجه بگیرد؟

بر عکس اتفاقاَ اگر او نتیجه بگیرد برای من و امثال من خوب است و انگیزه میگیریم اما من می گویم مربی گری آن هم در پرسپولیس باید پر از تجربه باشی.


همه شما را یک پرسپولیسی با تعصب میدانند اما چرا زمانی که در پاس بودی بعد از بردن پرسپولیس با ابوالقاسم پور شادی کردید؟

نه من حرف شما را قبول ندارم فیلم آن بازی موجود است کدام بازیکن را دیده اید که به پرسپولیس گل بزند و تماشاگران او را تشویق کنند؟فیلم آن بازی موجود است من را تماشاگران و جایگاه ۳۶ صدامی زدند و میگفتند بهروز بیا اینجا من هم دیدم اگر نروم ناراحت می شوند واگرنه پاس که تماشاگر نداشت ...بعد از بازی هم نمیگویم ۸۰هزار نفر اما ۳۰ هزار نفر در ورزشگاه باقی ماندند و من به سمت آنها رفتم و با آنها شادی کردیم.


حرف خاصی ندارید؟

بهروز رهبری فرد را مردم میشناسند آقای بگوویچ مرا از دادگاه نترساند امیدوارم با شکایت ایشان همه چیز مشخص شود.

منبع: گل