۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۹

حاصل کم‌کاری دولت‌های گذشته

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ ‌دولت‌های گذشته نتوانستند اقتصاد تک محصولی ما را به چند محصولی تبدیل کنند تا بتوانند از این طریق تولید ثروت برای جامعه داشته باشند که به همین دلیل ما امروز در کشور با دو معضل تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی روبه‌رو هستیم.
کد خبر : ۹۸۱۲۶

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ ‌دولت‌های گذشته نتوانستند اقتصاد تک محصولی ما را به چند محصولی تبدیل کنند تا بتوانند از این طریق تولید ثروت برای جامعه داشته باشند که به همین دلیل ما امروز در کشور با دو معضل تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی روبه‌رو هستیم.

خبرگزاری فارس: «تحریم اقتصادی» و «تهاجم فرهنگی» حاصل کم‌کاری دولت‌های گذشته است

به گزارش صراط، محسن رضایی عصر امروز در دیدار با دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه اردبیل دین بزرگی به گردن ایران اسلامی دارد و در مقطع حساس کشور احیاگر تمدن جدید ایران شده است، اظهار داشت: صفویه از این منطقه برخاست و شاهد رشد و نمو علما، محققان و اندیشمندان بسیاری از این خطه بودیم که در طول تاریخ تمدن‌ساز شدند.

وی تصریح کرد:‌ ملت ایران در عصر معاصر نیز با سردمداری امام راحل و به واسطه انقلاب اسلامی تمدن و فرهنگ خود را احیا کرد و این کشور که در مسیر سراشیبی نزولی تند قدم برمی‌داشت، توانست بسیاری از سرمایه‌های خود را احیا کند.

رضایی خاطر نشان کرد: اقتصاد، فرهنگ، هنر، شهرسازی و معماری ملت ایران در تمام ابعاد در 200 سال اخیر در مسیر شیب نزولی و تند رو به عقب قرار داشت به طوری که هر وقت بخواهیم از نام‌آوران این دیار صحبت کنیم باید به 200 سال قبل رجوع کرده و از ابن‌سینا، زکریای رازی و فارابی‌ها سخن به میان آوریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه‌های کشور ظهور انقلاب اسلامی را سرآغاز تمدن جدید در عصر معاصر برشمرد و اضافه کرد: ‌بخش عظیمی از تمدن ما را انقلاب اسلامی احیا کرد که نظیر آن را می‌توان قدرت، سیاست، دفاع و امنیت نام برد اما بخش دیگری از تمدن ما که شامل زندگی و معیشت مردم است و مربوط به مسایل اقتصادی و اخلاقی مردم می‌باشد، همچنان به شکل کامل تحقق پیدا نکرده است.

وی بیان کرد: ‌اگر ما جزو 10 کشور برتر امنیتی، دفاعی، علمی و سیاسی دنیا هستیم اما همچنان در حوزه فرهنگ و اقتصاد حرکت‌های ما لنگ می‌زند به طوری که ما در جنگ غزه با پرتاب دو موشک فجر به قلب تلاویو جبهه کفر را به لرزه در انداختیم در حالی که در تنظیم بازار گوشت، برنج و اخیراً نیز پراید نتوانستیم موفق عمل کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مشکل اساسی را عدم توازن در حرکت‌های 34 سال گذشته توصیف کرد و ادامه داد: تنها تولید قدرت نمی‌تواند یک ملت را از مشکلات و نارسایی‌ها نجات بدهد بلکه در کنار تولید قدرت ما به تولید ثروت در مسیر سازندگی نیاز داریم چرا که تجربه فروپاشی کشور شوروی نشان می‌دهد تنها تکیه بر تولید قدرت نمی‌تواند دردی را دوا کند بلکه در کنار آن باید قدرت ثروت را نیز به دست آورد.

این فعال سیاسی یادآور شد: ما اگر براساس اصل 44 و چشم‌اندازمان با تدبیر و اندیشمندانه حرکت می‌کردیم قطعاً امروز در خنثی کردن تحریم‌های اقتصادی دشمن دچار مشکل نمی‌شدیم اما متأسفانه بعد از 34 سال همچنان اقتصاد ما تک محصولی است و نتوانستیم در حوزه اخلاق و فرهنگ نیز تحول جدی را انجام دهیم.

وی گفت: ‌دولت‌های گذشته نتوانستند اقتصاد تک محصولی ما را به چند محصولی تبدیل کنند تا بتوانند از این طریق تولید ثروت برای جامعه داشته باشند که به همین دلیل ما امروز در کشور با دو معضل تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی روبه‌رو هستیم.

ما نسل سوم و چهارم انقلاب را برای ساختن آینده کشور نیاز داریم

  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: برای پیشرفت این کشور 10 سال فرصت نیاز است تا نسل سوم و چهارم انقلاب وارد میدان شوند تا با برطرف کردن ضعف‌های اقتصادی، تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده و مسیر پیشرفت و توسعه را به سرعت بپیمایند.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد:‌ نسل سوم و چهارم انقلاب می‌تواند به مانند سلف خلفشان در صحنه مقابله و مبارزه با تحریم‌های اقتصادی موفق عمل کنند و دشمن را همان‌گونه که در جنگ تحمیلی به تسلیم واداشتند در این عرصه نیز به عقب برانند.

منبع: فارس