۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۸

امواج انسانی پیشرفت‌ ایران!

رئیس‌جمهور تاکید کرد: پیشرفت ایران به معنای خلق یک قدرت فرهنگی و سیاسی اثرگذار در منطقه و دنیاست که امواج انسانی آن تمام دنیا را فرا می‌گیرد.
کد خبر : ۹۸۲۸۴
رئیس‌جمهور تاکید کرد: پیشرفت ایران به معنای خلق یک قدرت فرهنگی و سیاسی اثرگذار در منطقه و دنیاست که امواج انسانی آن تمام دنیا را فرا می‌گیرد.

به گزارش صراط،محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسلامی ایران در مراسم افتتاح چندین پروژه عمرانی در استان فارس که عصر امروز در محل نیروگاه حافظ این استان که به تازگی به بهره‌برداری رسیده است، برگزار شد، با اشاره به اینکه استان فارس دیار فرهنگ، تمدن،‌ایمان،‌شجاعت، صفا، صمیمیت، شعر،‌ ادب و هنر است، گفت:استان فارس همواره پرورش‌دهنده عارفان، فقیهان، دانشمندان و شجاعان بوده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسیده است، با سرمایه‌گذاری بیش از 2هزار و 500 میلیارد تومان بوده است، گفت: این دو پروژه منشا برکات زیادی خواهد شد چرا که اگر قرار است سرمایه‌گذاری و پیشرفت اقتصادی صورت بگیرد ما نیازمند انرژی هستیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت تولید انرژی در استان فارس گفت: امروز ظرفیت تولید برق در استان فارس بیش از 4 برابر نیاز فعلی آن است و این به معنای آن است که به اندازه سه چهارم ظرفیت تولید برق امکان سرمایه‌گذاری وجود دارد.

احمدی‌نژاد همچنین به بحث آغاز تولید نفت از دو میدان نفتی سروستان و سعادت‌آباد اشاره کرد و گفت: فارس از گذشته از منابع اصلی تامین گاز کشور بوده است و امروز نفت نیز به تولیدات این استان اضافه شده است. معنای این مسئله این است که یک سلسله سرمایه‌گذاری وسیع در بحث نفت در این استان انجام خواهد گرفت و صنایع پایین دستی از صنایع بالادستی بهره‌مند خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز ما باید کشور را بسازیم،افزود: تمام دعواهایی که امروز با ما دارند سر همین یک کلمه است چرا که اگر ایران ساخته شود، معنای آن با ساخته شدن دیگر کشورها متفاوت است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: پیشرفت ایران به معنای خلق یک قدرت فرهنگی و سیاسی اثرگذار در منطقه و دنیاست که امواج انسانی آن تمام دنیا را فرا می‌گیرد.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: پیشرفت و ساخته شدن ایران یک بیداری عمیق را در دنیا ایجاد می‌کند و کسانی که از تاریخ ایران آگاه هستند می‌دانند که با آغاز این حرکت، ایران می‌تواند به سرعت قدرت اول دنیا شود.

وی گفت: کشورهای بسیاری امروز در حال پیشرفت هستند اما نسبت به آنها حساسیت چندانی وجود ندارد. اما پیشرفت ایران سبب نگرانی‌های فراوانی شده است چرا که آنها سابقه تمدنی و استعدادها، فرهنگ، ایمان و مکتب حاکم بر این سرزمین را می‌شناسند.

رئیس‌جمهور افزود: البته این سخنان به معنای این نیست که در اینجا ضعفی وجود ندارد اما پیشرفت و ساخته شدن ایران منافع تمام مستکبران را به خطر می‌اندازد.

وی با اشاره به اینکه ما باید در نقطه مقابل تمام تلاش خود را برای آبادانی این کشور به کار بگیریم، افزود: من باور دارم که راهی جز تکیه به توانمندی‌های خودمان برای ساختن ایران نداریم. اگر 10 سال قبل در محیط‌های علمی می‌گفتیم که ما توانایی ساخت توربین‌ها و ژنراتورهای عظیم برق را خواهیم داشت، کسی باور نمی‌کرد؛ چرا که نگاه ما برای ساختن ایران به بیرون بود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: مستکبران نیز نشان دادند که از همه چیز امتیاز زیادی می‌خواهند، حتی از دارو و به دنبال اهداف خود هستند.

وی افزود: تجربه به ما نشان داده است که هر گاه ما به توان خود اتکا کرده‌ایم رشد ما انفجاری بوده است. البته این به معنای آن نیست که ما نمی‌خواهیم از تجارب دیگران استفاده نکنیم اما باید نقطه اتکای ما به خودمان باشد.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه ما باید به جایی برسیم که هر کشوری که استقلال و پیشرفت در دنیا مطالبه کرد، بتواند به ما تکیه کند، گفت: ما باید به جایی برسیم که اندیشه و توان عملی ما به تکیه‌گاهی برای سایر کشورها تبدیل شود.

وی با اشاره به استعدادهای امروز ایران برای توسعه و رشد گفت: برخی از کشورهای به ظاهر پیشرفته و قدرتمند با ایرانیان به گونه‌ای رفتار می‌کنند که به طور حتم توانمندی‌های داخلی ایران را نمی‌شناسند. اما من به شما می‌گویم برخی‌ها در داخل هم توانمندی‌های کشور را نمی‌شناسند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم کشور بحث معدن است، گفت: بیشتر مردم ایران از ثروت عظیم و خفته در بخش معادن کشور بی‌اطلاع هستند.

وی افزود: نزدیک به 70 نوع از حدود 170 نوع کانی در دنیا در ایران یافت می‌شود و ذخایر معدنی کشور امروز به بیش از 80 میلیارد تن می‌رسد اما در سال تنها 340 میلیون تن از آن برداشت می‌شود.

احمدی‌نژاد گفت: این مقدار برداشت از معادن کشور می‌تواند به راحتی نزدیک به 10 برابر شود. بسیاری از مردم ایران نمی‌دانند که چقدر از معادن کشور محصولات معدنی استخراج می‌شود. امروز ارزش ذاتی معادن ما قطعا کمتر از نفت و گاز نیست.


منبع: فارس