۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۹

دوستانی که ایمیل شما را هک می کنند!

کاربران «جی میل» ایمیل هایی را دربافت می کنند که به ظاهر از سوی دوستان به آنها ارسال شده است و از شما سوال می کند این فرد دوست شماست. با تایید این بخش، از شما می خواهد تا پسورد ایمیل خود را وارد کنید.
کد خبر : ۹۸۷۰۳
"صراط" - به تازگی کاربران «جی میل» ایمیل هایی را دربافت می کنند که به ظاهر از سوی دوستان به آنها ارسال شده است و از شما سوال می کند این فرد دوست شماست. با تایید این بخش، از شما می خواهد تا پسورد ایمیل خود را وارد کنید.

این ایمیل ها بدون این که از سوی گوگل و یا دوست مورد نظر ارسال شده باشد از منبعی مشکوک ارسال شده و حاوی این پیام است: "Is towhid@gmail.com your friend?". جای خالی ایمیل دوست شما را درج می کند که کاربر را به اشتباه می اندازد.

بر اساس این گزارش، اگر پیشنهاد دوستی در فضای جی میل شماست حتما باید سرور ارسال کننده ایمیل خود گوگل باشد و از پسوند گوگل استفاده کرده باشد نه از آدرسی غیر از آن، شبیه این ایمیل: accounts-noreply@google.com. این در حالی است که ارسال کننده این ایمیل مشکوک سروری ناشناس است و آدرسی این چنینی دارد؛ info@infoaxe.net‏

این ایمیل که از سوی سروری غیر از گوگل ارسال می شود در صورت وارد کردن پسورد می تواند جی میل شما را هک کند. جالب است که گوگل تاکنون هشداری در این خصوص ارسال نکرده است.