۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۶

طرح اسد تنها راه حل بحران سوريه است

وزبر امورخارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه سوریه اظهار داشت: طرح سياسي رئيس جمهور بشار اسد و گفتگوي سياسي سوري - سوري تنها راه حل بحران سوريه است.
کد خبر : ۹۸۷۸۱
به گزارش صراط،دكتر علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان ظهر امروز با وليد معلم قائم مقام نخست وزير و وزير امور خارجه سوريه كه در راس هيئتي عاليرتبه از مقامات سياسي اين كشور به تهران سفر كرده است ديدار و گفتگو كرد.

وزير امور خارجه كشورمان در اين ديدار با تشريح مواضع اصولي جمهوري اسلامي ايران در خصوص سوريه و بحران بوجود آمده در اين كشور بر ضرورت تداوم اقدامات سازنده و اصلاحي دولت سوريه در خصوص طرح سياسي رئيس جمهوربشار اسد تاكيد و تنها راه حل بحران سوريه را گفتگوي سياسي سوري – سوري دانست كه صرفا از طريق توقف خشونت در اين كشور قابليت تحقق خواهد يافت.

صالحي با تاكيد بر ضرورت توقف كمكهاي مالي و تسليحاتي از سوي برخي كشورها به گروههاي مسلح غيرمسئول در سوريه كه علاوه بر كشتار مردم سوريه زيرساختهاي اين كشور را مورد هدف قرار مي دهند اقدامات اين گروهها رامانعي براي تحقق گفتگوي سياسي و برقراري آرامش و امنيت براي سوريه دانست.

وزير امور خارجه كشورمان با تشريح اقدامات سياسي جمهوري اسلامي ايران درگفتگو با آن دسته از معارضين مرتبط با جمهوري اسلامي ايران و همچنين ديگر كشورها و سازمانهاي بين المللي بر توصيه هميشگي كشورمان به حل مسائل داخل سوريه بر پايه ظرفيتهاي اين كشور و بدون دخالت خارجي تصريح كرد.

وليد معلم قائم مقام نخست وزير و وزير امور خارجه سوريه نيز در اين ديدار با برشمردن اقدامات سياسي و اصلاحات آغاز شده در سوريه از ابتكار سياسي رئيس جمهور بشار اسد بعنوان اقدامي مهم و برگرفته از كليه ساز و كارهاي قانوني سوريه ياد كرد كه بلافاصله پس از اعلام آن در هيئت دولت سوريه نيز به تصويب رسيده و راه حل اجرايي آن نيز آغاز شده است و در همين زمينه تاكنون در موارد عديده اي از سوي مقامات مسئول سوري با گروههاي مخالف داخلي ديدارهايي صورت پذيرفته است.

وزیر امورخارجه سوریه با ابراز نگراني عميق از تمركز جبهه النصره در داخل سوريه به حاميان مالي و تسليحاتي آنها در اين كشور اشاره كرد و تسليح و كمكهاي مالي به نيروهاي خارجي القاعده در سوريه را تهديدي جدي نه تنها براي سوريه بلكه منطقه دانست.

وليد معلم در ابتداي اظهارات خود ابلاغ مراتب تشكر و تقدير مردم و دولت سوريه از حمايتهاي مردم و نظام جمهوري اسلامي ايران از سوريه را مهمترين هدف سفر خود به كشورمان ذكر كرد
منبع: مهر