۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۷
بداخلاقی های سیاسی

پشت پرده بداخلاقی های سیاسی

این مسئله وقتی پررنگ تر می شود که بداخلاقی از سوی شخص و اشخاصی دیده شود که جایگاه بالایی در جامعه دارند ،چرا که هر چقدر جايگاه فرد در جامعه بالاتر باشد بداخلاقي رفتاري و سياسي او با شدت بيشتري در جامعه بازتاب پيدا مي‌كند و دقيقا به همين دليل است كه وظيفه مسئولان در كنترل رفتارهای خود چندين برابر افراد عادي جامعه است.
کد خبر : ۹۸۹۹۱
به گزارش صراط،چندی است که برخی بداخلاقی های سیاسی فضای جامعه را ملتهب کرده است و در هر بحث و اجتماعی متشکل از مردم عادی شهر  ،این رفتارها و انتقادات نقل مجلس است.

بداخلاقي سياسي آفتي است كه اگر بر جان جامعه‌اي بيفتد آن جامعه را از مدار منطقي و عادي خود خارج كرده و آثار زیان باری برای آن جامعه و ملتش به دنبال خواهد داشت.

این مسئله وقتی پررنگ تر می شود که بداخلاقی از سوی شخص و اشخاصی دیده شود که جایگاه بالایی در جامعه دارند ،چرا که هر چقدر جايگاه فرد در جامعه بالاتر باشد بداخلاقي رفتاري و سياسي او با شدت بيشتري در جامعه بازتاب پيدا مي‌كند و دقيقا به همين دليل است كه وظيفه مسئولان در كنترل رفتارهای خود چندين برابر افراد عادي جامعه است.

بداخلاقی های سیاسی در شرایط کنونی کشور آثار سویی دارد

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در خانه ملت با انتقاد شدید از رواج این بداخلاقی ها  می گوید:در شرایط حال که نزدیک انتخابات هستیم و از سوی دیگر مذاکرات بین المللی مطرح است ،این حرکات تنها می تواند نتایج سو و زیانباری برای کشور داشته باشد و من نمی دانم آیا افرادی که چنین رفتارهایی را از خود بروز می دهند ،به این مسائل آگاه نیستند؟


نادر قاضی پور

وی این گونه ادامه می دهد:وقتی ما به افرادی تهمت و افترا می بندیم که از سوی مقام معظم رهبری تایید شده هستند چگونه می توانیم شعار ولایت مداری را سرلوحه کار خود قرار دهیم؟

این نماینده مجلس نهم برخی رفتار های ناشایست را در مکان های مقدسی چون حرم حضرت معصومه«س» ،امام رضا «ع»و مرقد مطهر امام خمینی «ره»را محکوم می کند و می افزاید:ما باید همیشه هوشیار و آگاه باشیم و با توجه به سخنان مقام معظم رهبری هر گونه توطئه هایی که کشور را و انقلاب را تهدید می کند پشت سر بگذاریم،همان طور که مردم شریف ما این کار را انجام دادند و در راهپیمایی 22 بهمن با ولایت و انقلاب تجدید میثاق کردند و حرف خود را به برخی مسئولین زدند.

کسانی که مروج بداخلاقی های سیاسی هستند ،بدانند که برخورد جدی با آنها خواهیم کرد
غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان آباد در مجلس نهم هر گونه رفتار بر خلاف اخلاق را تقبیح می کند.وی با تاکید بر شرایط حساس کشور به شفاف می گوید:در حال حاضر آنچه ما انتظار داریم کاهش این گونه حرکت ها و حتی به صف رسیدن آن است اما متاسفانه ما باز هم شاهد طرح برخی موضوعات آن هم به صورت یک طرفه از سوی برخی اشخاص هستیم،که این افراد بدانند ما همیشه پشت انقلاب و ولایت ایستاده ایم و با هر رفتاری که مخالف آنها باشد برخورد جدی خواهیم کرد.


نوری قزلجه

وی در ادامه می افزاید:وقتی ما شعاری بر ولایت مداری و تبعیت از رهبر انقلاب می دهیم،باید آن را در عمل هم نشان دهیم و فقط به شعار بسنده نکنیم.

انچه در شرایط حال حاضر کشور با توجه به بحث تحریم ها و مذاکرات بین الملی که لازم است و فضا را تلطیف می کند رفاقت،هم دلی و اتحاد بین سران قوا و سایر مسئولین است تا با فضل الهی همه مشکلات را پشت سر بگذاریم.باید افراد خارج از بحث های جناحی و گروهی به فکر ایجاد شرایط مطلوب باشند و دست از از متشنج کردن فضا و رقابت های ناسالم بردارند.

حرکت خارج از فرامین مقام معظم رهبری مصداق مخالفت صریح با ولایت است

امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامین سخنان مقام معظم رهبری را فصل الخطابی کامل برای همه مسئولین و مردم می داند و هر گونه حرکت در خارج از چارچوب این سخنان را مخالفت صریح با فراین رهبر فرزانه انقلاب می داند.


امیر خجسته

وی  می گوید:افرادی که خدایی ناکرده بخواهند چنین رفتاری داشته باشند بدانند با جواب سخت و دندان شکنی از سوی رهبر و دیگر مسئولین خواهند دید.

وی اضافه می کند:همان طور که حضرت خامنه ای هم فرمودند که" فعلا نصیحت می کنم "این افراد باید بسیار دقت کنند و کوچکترین خطایی را انجام ندهند.

ولایت مداری تنها در شعار دادن نیست

ارسلان فتحی پور عضو کمیسون اقتصاد مجلس شورای اسلامی سخنان رهبر معظم انقلاب را نقشه راه و مشخص کننده مسیر حرکت افراد و مسئولین می داند و می گوید:ولایت مداری تنها در شعار نیست و ما باید در عمل این موضوع را به اثبات برسانیم و این امر میسر نمی شود مگر اینکه سخنان امام ملت را آویزه گوش کرده و در تمامی رفتارها و سخنان ان را الگوی خویش قرار دهیم.


ارسلان فتحی پور


وی  می گوید:هر گونه تهمت و افترا آن هم اثبات نشده به افراد خلاف قانون و شرع است و این بداخلاقی ها انتهایی جز بدنامی خود افراد را نخواهد داشت.

نماینده مردم کلیبر می گوید:تکیه بر رفتار ناشایست و ایجاد جو و شرایط ناسلم تنها و تنها دشمن را شاد می کند و هیچ ثمره دیگری نخواهد داشت.این افراد بدانند مردم با شعور و فهیم ایران این گونه رفتارها را در کارنامه لنها ثبت خواهند کرد و در زمان انتخاب معیار سنجش خود قرار خواهند داد.

 
منبع: شفاف