۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱

واکنش روحانی اصلاح طلب به مستند مثلث

یک روحانی وابسته به اردوگاه موسوم به اصلاح‌طلبان می‌گوید: ما اقدامات مشارکتی‌ها را قبول نداریم و حاضر نیستیم با بی‌دین‌ها و براندازها یکی بشویم؛ مجدداً خاتمی را هم دارند بازی می‌دهند تا او را هم مثل موسوی و کروبی خانه‌نشین کنند!
کد خبر : ۹۹۰۲۶

 به گزارش صراط،یک روحانی اصلاح‌طلب که در اوایل دی‌ماه گذشته، علیه تحرکات طیف افراطی اصلاح‌طلبان داخل و هسته مشکوک خارج‌نشین فتنه مطالبی مطرح کرده بود، با شکست پروژه ابلاغی از خارج، مجدداً به سخن آمد و دغدغه‌ها، درد دلها و هشدارهای خود را باز گفت.

این روحانی وابسته به اردوگاه موسوم به اصلاح‌طلبان، پس از انتشار مستند مثلث که دوشنبه شب گذشته از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی پخش شد،‌ اظهار داشت: دو ماه پیش که فرستاده‌ای از طرف مشارکتی‌ها نزد من آمد و طرحی به اسم «طرح آزادی رهبران جنبش سبز!؟» را آورده بود، به او گفتم طرح شما عملی نیست، کسی به طور جدی پای آن نخواهد آمد، شرایط جامعه و حتی شرایط خود شما اصلاح‌طلبان آماده عملی شدن چنین وهمیاتی نیست و حتی به او - و بعداً به سایر دوستان اصلاح‌طلب- گفتم که این طرح مشکوک است و نکند که بچه اطلاعاتی‌ها برایتان چاله‌یی کنده باشند؟ طرف جواب داد: نه این طرح را دوستان ما در پاریس پخت و پز کرده‌اند و به وقتش دولتهای غربی، سازمان‌های بین‌المللی، شیرین عبادی، احمد شهید و دیگران هم پای کار می‌آیند و تا 25 بهمنی که گذشت، به حصر آن دو نفر خاتمه می‌دهیم! حالا نه تنها حصر آن دو نفر رفع نشد بلکه وضعشان بدتر هم شد و با سندی که حکومت پخش کرد، معلوم شد حکومت هم حرفهایی دارد که هنوز نگفته و برای روز مبادا گذاشته و عزمش هم خیلی بیشتر از حدّی که ما فکر می‌کنیم، جزم است.

وی در ادامه می‌گوید: جوابیه خانواده آقای کروبی هم جوابیه خیلی ناشیانه‌ای بود و نه تنها ادعاهای آن فرد -محمود زمانی- را رد نکرد بلکه مُهر تأییدی بود بر دوستی و روابطش با آقای کروبی. من دفعه پیش از قول یکی از فرزندان شیخ(محمد تقی.ک) گفتم که مادر این خانواده عامل تحریک بچه‌ها هم هست، به من فحش دادند. بعداً شنیدم که مدیر سایت این خانواده (سحام‌نیوز) هم به برخی از دوستانش گفته بود که بشدت از سوی مادر خانواده تحت فشار است تا در سایتشان از اخبار تند و تیز علیه حکومت استفاده کنند تا شیخ از ذهن مردم فراموش نشود! از طرف دیگر فرزند کوچکترش(حسین.ک) پیغام می‌دهد که ما نباید در انتخابات شرکت کنیم چون موجب مشروعیت حکومت می‌شود! این روحانی اصلاح‌طلب با ابراز تعجب از این گفته افزوده است: یعنی اصلاح‌طلبان به جایی رسیده‌اند که نظام جمهوری اسلامی را هم می‌خواهند نامشروع نشان دهند؟ یا این را مادر خانواده به این بچه القاء کرده‌؟ تازه چه کسی می‌گوید که عدم شرکت آن دو نفر در انتخابات به معنای عدم مشروعیت دولت بعدی می‌شود؟ در همان روزهایی که پیک مشارکت پیش من آمده بود، آقای خاتمی در جلسه‌ای با حضور بیست، سی نفر از اصلاح‌طلبان و کارگزارانیها می‌گوید که «اگر در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 آن اشتباه استراتژیک و عظیم را نکرده بودیم و دوستانمان بی‌جهت کاندیدا نمی‌شدند، آقای هاشمی رأی می‌آورد و امروز به این وضع گرفتار نمی‌شدیم و اگر در انتخابات 88 این دو نفر (موسوی و کروبی) شرکت نمی‌کردند و یا وقتی هم شرکت کردند، اگر آن سبک بازی‌ها را در نمی‌آوردند، حالا وضعمان اینگونه نبود».

روحانی اصلاح‌طلب مورد نظر در پایان سخنان خود می‌گوید: این درست که من به آقای خاتمی خیلی انتقاد دارم، اما حرفش در مورد سبک بازی آن دو نفر در انتخابات سال 88 را کاملاً قبول دارم و غیر از من، اکثر قریب به اتفاق عقلای اصلاح‌طلب هم معتقدند که آن دو نفر مرتکب اقدامات سخیفی شدند و کل اصلاح‌طلبان را بدنام کردند و دست همه را در حنا گذاشتند؛ اما فرق بقیه با من این است که من نظرم را می‌گویم و از مشارکتی‌ها، سازمانی‌ها و امثال خوئینی‌ها فحش می‌خورم، اما دیگران همین نظر را یا درگوشی می‌گویند یا اصلاً نمی‌گویند تا فحش نخورند... حالا هم مشارکتی‌ها مثلاً فعال شده‌اند که «موج‌آفرینی» کنند،‌ با همان بچه‌بازی‌های سال 88؛ خبردار شدم که با افراد ضدحکومت، براندازها و دین‌ستیزها همدست شده‌اند تا نامه‌ای سرگشاده، مثلاً از طرف دانشگاهیان، به رهبری بنویسند و بگویند ما با همه مخالفین جمهوری اسلامی، یکی شده‌ایم. خوب مسلماً حکومت تحمل اینکارها را نمی‌کند و همه اصلاح‌طلبان چوبش را می‌خورند. ما هم این‌جور اقدامات مشارکتی‌ها و این نوع اتحادها را اصلاً قبول نداریم و حاضر نیستیم با بی‌دین‌ها و براندازها یکی بشویم... مجدداً خاتمی را هم دارند بازی می‌دهند تا او را هم مثل موسوی و کروبی خانه‌نشین کنند!

لازم به یادآوری است که روحانی اصلاح‌طلب مورد بحث طی سخنانی  در تاریخ‌های پنجم و دهم دی‌ماه گذشته منتشر شد افشاگری‌هایی پیرامون اقدامات مرموز طیف افراطی دوم خردادی و حلقه خارج‌نشین فتنه انجام داده بود که بنا به گفته خود این فرد، مورد هجوم سنگین افراطیون مزبور قرار گرفته بود.

منبع: فارس