۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۵

بزرگترین اتفاق قرن برای شیعیان

مراسم رونمایی از ضریح جدید امام حسین(ع) پس از گذشت 45 روز از عملیات جابه جایی، تا ساعاتی دیگر در حرم سیدالشهدا(ع) و با حضور مسئولان ایرانی و عراقی و زائران عتبات عالیات برگزار می‌شود.
کد خبر : ۹۹۱۴۵
به گزارش صراط، بالاخره چشم‌انتظاری‌ها پس از 45 روز به پایان رسید و زائرانی که در طول این روزها مشبک‌های اطراف ضریح را زیارت می‌کردند چشمشان به ضریح جدید سیدالشهدا روشن می‌شود.

ضریحی که شاهکار هنر ایرانی و اسلامی است و به دست هنرمندان و متخصصان ایرانی در قم ساخته شد و پس از گذشتن از شهرهای ایران به کربلا منتقل شد.

امروز سه‌شنبه (15 اسفند 91) روز موعود است و تا ساعاتی دیگر مراسم رونمایی از ضریح جدید امام حسین(ع) در عتبه حسینی و باب‌السلام برگزار می‌شود.

در حال حاضر تعداد زیادی صندلی نیز در محل برگزاری مراسم چیده شده است که میهمانان با در دست داشتن کارت‌های مخصوص می‌توانند در مراسم حضور پیدا کنند. مراسم رونمایی در جوار ضریح جدید امام حسین(ع) اجرا می‌شود که پس از برگزاری مراسمی ضریح جدید که قسمتی از آن با پرده پوشیده شده است توسط مسئولان رونمایی خواهد شد.

این مراسم در ساعت 15 به وقت عراق و ساعت 15:30 به وقت ایران با تلاوت آیاتی از قرآن توسط قاریان مصری آغاز می‌شود. پس از آن یکی از مداحان قدیمی و پیشکسوت عراقی به شعرخوانی خواهند پرداخت. تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) و رئیس هیئت امنای ساخت ضریح جدید نیز از جمله سخنرانان این مراسم خواهند بود.

برخی منابع آگاه نیز از حضور نوری مالکی، نخست وزیر عراق در این مراسم خبر داده‌اند. علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران نیز در این مراسم حضور خواهد داشت.

در این مراسم هیئت ایرانی متشکل از آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان، حجت الاسلام قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، حجت الاسلام تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، حجت الاسلام محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و ... است.

حضور پرشور مردم بر خلاف تصور مخالفان برگزاری این مراسم

بر این اساس با توجه به انفجاری که روز یکشنبه گذشته در بین الحرمین رخ داد و طی آن 2 زائر ایرانی شهید و تعدادی از زائران عراقی و ایرانی دیگر مجروح شدند، تدابیر امنیت شدیدتری در حال حاضر در اطراف حرم سیدالشهدا و بین الحرمین حاکم است، به نوعی که نیروهای امنیتی در قالبهای مختلف در همه جا به چشم می‌خورند.

برخلاف تصور مخالفان برگزاری این مراسم که برای رسیدن به اهداف خود دست به عملیات‌های تروریستی می‎‌زنند زائران زیادی در کربلا حضور دارند و حتی زائرانی که قرار بود شب گذشته به کشور بازگردند با هماهنگی‌های انجام شده توسط کاروان خودشان برای حضور در مراسم رونمایی از ضریح جدید امام حسین(ع) حضور خواهند داشت.

مراسم رونمایی از ضریح جدید سیدالشهدا نیز توسط تعدادی از شبکه‌های ایرانی و عراقی به صورت زنده پخش خواهد شد. بخشی از این مراسم به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات و حج و زیارت صدا و سیما در باکس‌های مختلف از شبکه قرآن، شبکه اول سیما و شبکه دوم سیما پخش می‌شود.

منبع: فارس